American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Hier vandaag bericht van amex dat ze de missende punten van de referral alsnog gaan toekennen :D
    Ook zaak nummer 2 dus opgelost. Positief verrast!

B_in_T vindt dit leuk.
  2. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Heb je er zelf over gebeld, of kreeg je automatisch bericht? Denk dat ik ze maar eens moet bellen, ik die punten ook heel graag hebben.

3. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Zelf over gebeld omdat er 2 REF nummers gecreëerd waren door de desbetreffende persoon tijdens de aanvraag.
    Hierdoor was er onduidelijkheid over welke nu via de referral link binnen gekomen was en welke niet. Na 4x bellen en 3 weken wachten gelukkig alsnog de punten gekregen

B_in_T vindt dit leuk.
  4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vandaag, na lezen van de eerdere berichten ook gebeld over ontbrekende punten van een referral. Ik werd netjes geholpen en na verificatie van het referentienummer werd mij verteld dat het binnen 10 werkdagen opgelost zou worden. Tot mijn verbazing zag ik nu, al enkele uren later dat de punten al waren bijgeschreven.

Best tevreden, zeker omdat ik vorig jaar meerdere keren moest bellen en ik toen, na eerst drie maanden te hebben moeten wachten voordat er überhaupt naar werd gekeken, ook nog 2x het verkeerde aantal punten ontving.

B_in_T en FlyingNelus vinden dit leuk.
  5. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.018
    Trofeepunten:
    708
    Toch een mooi kerstcadeautje van AMEX voor weer een jaar 900EUR kaartbijdrage; een mail met 2 recepten… :confused:

lloydje33, arjen05, Samm en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net gebeld en ze konden aan de hand van het referentienummer ook al zien dat de kaart inderdaad succesvol was aangevraagd door mijn collega. Mij werd ook verteld dat het 10 werkdagen kan duren, maar hopelijk heb ik net zoals jij ook het geluk dat ze vandaag al bijgeschreven worden.

hellolaurent vindt dit leuk.
  7. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    53
    Ik ben niet zo actief meer hier, maar toch even delen omdat het handig kan zijn voor anderen: Net met Amex gebeld en op basis van mijn spend (10-15k per jaar) kreeg ik voor platinum een retention offer van 12,5k + 3 maanden dubbele punten. De Filipijnse medewerker deelde vrij veel en gaf aan dat bij een hogere spend vanaf 25k betere offers mogelijk zouden zijn. Spend gaat om laatste 12 maanden en niet om kalenderjaren.

finsdeflyer en hellolaurent vinden dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.018
    Trofeepunten:
    708
    Van de week voor het eerst een FHR reservering gemaakt. De boeking is tot 1 dag van te voren te annuleren. Desondanks is het bedrag al van mijn kaart afgeschreven. Horen deze boekingen niet bij aankomst betaald te worden?

9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.853
    Trofeepunten:
    598
    Niet altijd. Veel FHR boekingen worden door Expedia afgehandeld en dan komt het inderdaad voor dat deze direct voldaan moeten worden. Blijft wel gewoon refundable.

10. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Alle Priority Pass houders waren pas welkom na 16:30, ook al staat in de app vanaf 16:00. Mensen met een vertrektijd na 19:30, dus niet tijdstip van boarden, werden niet toegelaten. Mijn vlucht vertrok precies om 19:30 dus ik kon naar binnen tegen een betaling van 35 dollar.

Was niet druk totaal niet druk. Eten bestellen deed je via een QR code. Keuze was vrij beperkt. Deze werd dan naar je zitplaats gebracht. Er stond ook nog een kleine bar waar je salades, fruit en noten kon pakken. Drinken kon via de bar of via zelfde QR code.

Ik moest nog ruim 2 uur wachten dus was het wel ok, maar over het algemeen niet de beste lounge en zeker niet tegen betaling van 35 dollar.

Heb geen Platinum, maar de rij bij de Centurion Lounges was zeer lang.

11. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    975
    Trofeepunten:
    123
    Sorry, als ik op dit forum over QR codes lees heb ik daarbij andere associaties o_O.

Ruut vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.018
    Trofeepunten:
    708
    Net de mail binnen over de vernieuwde loungebox die met QR code werkt. Toelage van 2x/maand, per Platinum kaart account.
    Ik kan het mis hebben, maar was het vorig jaar niet 2x/maand per Platinumkaart? Dus per maand 2x voor de hoofdkaarthouder én 2x voor de extra kaarthouder?

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    In de Experiences app staat 2x per maand voor u en uw gast... Niets over de kaart van de extra kaarthouder.

14. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ik neem aan dat het 6x per kwartaal is inclusief een box voor de gast, d.w.z. praktisch dus max 12 boxen per kwartaal. Het 'saldo' staat in elk geval op 6x t/m eind maart.

In de voorwaarden staat verder dat het voordeel door zowel de kaarthouder als de extra kaarthouder gebruikt kan worden. Ik ga er dan bijna van uit dat de extra kaarthouder van hetzelfde 'saldo' gebruikmaakt?

15. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Als ik in de home tab in de experiences app kijk naar lounge in the go staat er dit

Bijgevoegde bestanden:

VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina