American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    100 euro per bon. Werkte vanochtend zonder problemen bij de AH.

ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  2. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Het gaat alleen om voornam en achternaam, echt super banaal, geen tussenvoegsel of umlaut oid. Super frustrerend, we zijn inmiddels bijna 3 weken bezig..

3. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Dat is inderdaad heel vervelend. Ik heb het gehad met Virgin Atlantic met mijn middle name. Niet toevallig dat je nog een middle name bij registratie van je AMEX hebt ingevuld die je niet bij het frequent flyer programma hebt ingevuld?

4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Beide namen komen exact overeen en er is geen middle name ingevuld omdat mijn vriend er simpelweg geen heeft

Vandaag nog eens met Amex gebeld en ze zeiden opnieuw dat het echt bij CX fout gaat, dus we proberen het nog eens, anders gaan we opzoek naar alternatieve award vluchten

5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben mijn portemonnee verloren op reis. Rijbewijs, id, nog wat kaarten, 300 euro cash en de portemonnee zelf. Dat is een kostenpost van 500,-.

Maar zelfs die 500,- weegt niet op tegen het claim process van American Express. Wat een klote service is die verzekering toch. Een portal die vraagt om allerlei VERPLICHTE documenten die niet van toepassing zijn. Puur gemaakt om mensen op te laten geven.

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Ik ontvang al langere tijd geen AMEX referral bonussen meer. Zeker
    Aiii wat een nare ervaring. Zat er een AirTag o.i.d. in of ben je gerold? Sterkte met het afhandelen!

Dt AMEX verzekering er dan zo'n zooi van maakt is pure frustratie. Stuur je een klachtenbrief?

7. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Ja, inderdaad.

Wat vragen ze dan? Aangifte bij politie, aankoopbewijs beurs, boekingsbevestiging reis en betaalbewijs AMEX zal inderdaad verplicht zijn.
    Of willen ze dat je eerst claimt bij andere verzekeringen?

8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ze vragen nu een aankoopbon van mijn portomonee. Die heb ik natuurlijk niet. Ook moet ik een aangifte uploaden. Maar hij is waarschijnlijk uit mijn zak gevallen op de parkeerplaats. Ik ben dus niet meer in DK en los daarvan: Ze gaan geen aangifte opnemen van een uit mijn zak gevallen spullen.

9. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Niet om iemand aan te vallen, belachelijk te maken of wat dan ook, maar puur omdat ik zelf, gelukkig, niet nog nauwelijks ervaring heb met dit soort gevallen.

We hebben het hier neem ik aan over een type reisverzekering.
    Het is toch vrij normaal, nogmaals naar mijn onervaren mening, dat als jij zelf iets kwijtraakt een (reis)verzekering dat niet dekt? Dat is dan toch je eigen schuld? Bij diefstal of schade door toedoen van iemand anders snap ik.
    Volgens mij staat het ook in bijna alle voorwaarden van reisverzekering dat verlies door eigen schuld er niets wordt vergoed.
    Of zegt een AMEX verzekering iets anders?

Laatst bewerkt: 28 nov 2025
  10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    365
    Trofeepunten:
    63
    Hier nog een grote terugkerende Amex frustratie:

Na het opzeggen van een kaart nog een positief saldo hebben en dan moeten bellen dat ze het saldo naar je mogen overmaken!...

Wel maanden/jaren de grootste bedragen afschrijven, maar als ze ineens moeten betalen gaat dat weer heel omslachtig..

11. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Dat kan ook via de chat gevraagd worden.

12. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    365
    Trofeepunten:
    63
    Iets minder irritant, maar toch ;-)

13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Denk dat meer dan de helft van de verzekeringsclaims (deels) zelf veroorzaakt zijn. Of je nu ergens tegen aan rijdt of laat vallen.

Maar in dit geval gaat het om "Verlies of diefstal". Zelf verliezen is dus meeverzekerd, zoals bij de meeste reisverzekeringen.

14. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    En dan na een maand nog een keer mogen bellen omdat ze het nog steeds niet hebben overgemaakt.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Zijn ze nu al over naar die andere maatschappij of is dat pas vanaf volgend jaar?

16. Fantassy

Fantassy Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ben aan het overwegen om de upgrade van 100k bonus punten te pakken naar Platinum. Echter kreeg ik te horen dat pas je uitgaven telt als je goedgekeurd bent voor de kaart, via de chat duurt dit volgens ze 7-10 werkdagen wat buiten de bonus periode valt van 3 december.

Krijg ik dan nog steeds mijn bonus? Of geldt de bonus alleen als je binnen de aangegeven periode wordt goedgekeurd?

17. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij stond de dag na de aanvraag de Platinum card al in de app. Zelfs Priority Pass was binnen 2 dagen aangepast. Het kan dus heel snel gaan.

Het zou wel erg krom zijn als dit zo werkt overigens, want ze adverteren er tot en met de deadline mee.

18. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Andersom is het ook een ramp: Bij een negatief saldo omdat er 3 dagen voor de daadwerkelijke opzegdatum nog €270,- in rekening is gebracht voor een jaar kaartlidmaatschapsbijdrage die er volgens de medewerker bij het opzeggen niet zou zijn en ook niet meer zou komen, duurt het inmiddels al 2 maanden voordat het gecorrigeerd is. Ik heb al 5x gehoord dat ik 5 tot 7 dagen moet wachten en dat het van de rekening af wordt gehaald. Vervolgens zijn er wel buitengerechtelijke incassokosten in rekening gebracht. Na een klacht hebben ze die weer van de rekening afgehaald, maar de 270 euro negatief staat er nog op. En een reactie op de klacht, die is er natuurlijk nog niet (maar wel n.a.v. de klacht incassokosten kunnen doorstrepen). Wordt vervolgd, maar betalen doe ik het in ieder geval niet :)

19. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    268
    Heb je de punten al ontvangen? Ik wacht ook nog op 100/k punten van de laatste ref actie.

20. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Amex maakt er een potje van de laatste weken. Hier wacht ik ook nog op 100k punten, contact opgenomen en tot overmaat van ramp ipv 100k punten erbij juist 100k punten aftrek. Dit terwijl alle referrals 100% zeker in de afgelopen 12 maanden geen enkele kaart van amex gehad hebben.
    Ook hier dus maar een klacht voor ingediend want ben erg benieuwd wat volgens hun de reden is.

Deel Deze Pagina