American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Wacht ook nog op punten vd vorige actie…

Maar toevallig vanmorgen een collega refered, paar uur later al de 50k punten binnen en zijn aanvraag is goedkeurd. Apart bedrijf dat Amex

2. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Nee, helaas nog steeds niet. Ik wacht maar die 10 weken geduldig af :(

3. Dennisfr1993

Dennisfr1993 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Er zijn weer AH vouchers beschikbaar in de app.
    Let op elk bedrag heeft zijn eigen aantal procent cashback

4. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Bij kaartdirect met 5% korting, nog een stuk meer dan bij woolsocks. Kaarten werken top, laatst geprobeerd met €50

5. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Eens goed nieuws vanuit AMEX: de lounge boxen vanaf januari niet meer enkel op Schiphol, maar ook verkrijgbaar op Rotterdam en Brussel. Wel jammer dat Eindhoven er dan niet bij komt.
    En zal vanaf dan ook afgehaald moeten worden met de experiences app.

Bijgevoegde bestanden:

PieterPost en finsdeflyer vinden dit leuk.
  6. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Als ik kijk op kaartdirect.nl zie ik nergens iets over een korting. En kun je er ook met Amex betalen?

7. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    De naam lijkt ook veranderd te zijn. Van Loungebox naar Lounge. Er wordt ook gesproken over een 'takeaway maaltijd' in plaats van een sandwich etc. Misschien andere verkooppunten deze keer?

Potentieel goed nieuws inderdaad. Sowieso dat er iets in BE aangeboden wordt. Nu nog fast track op BRU? Ik ben aan het kijken naar tickets naar Azië in premium eco en daar is vertrek vanuit BRU in mijn geval vaak goedkoper. Maar Privium is wel echt top vergeleken met wat je in Brussel krijgt.

8. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Dat was dan een tijdelijke actie, inmiddels afgelopen. Ja, je kan er met AMEX betalen. Maar dan kan je nu beter bij Shopbuddies de AH voucher bestellen, dan krijg je nog een klein beetje cashback, bij kaartdirect krijg je inmiddels niets meer.

9. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ahh ok, jammer.
    Ja klopt, Shopbuddies en Scoupy (en dus Woolsocks) zijn allen nu één en dezelfde. Heb een kaart van 150 euro daar gekocht en het afrekenen gaat prima. Dus indirect Amexpunten bij Albert Heijn en een beetje korting.

10. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Leuk nieuws idd, maar de pessimist in mij is bang dat de naamswijziging naar "Lounge on the go" een voorbode is voor het beperken van toegang tot de echte lounges komend jaar.

FlyingNelus en OutintheBlue vinden dit leuk.
  11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk eerder dat ze afstappen van (alleen) de boxjes en ook andere retailers aan laten sluiten, met aan de andere kant meer controle -- bijv. of je niet stiekem bij aankomst gebruikmaakt of er te veel afhaalt door een inbedding in de app.

Die beperking van het aantal loungebezoeken zie ik ook wel als realistisch ja. Misschien qua aankondiging eerst het zoet, en straks het zuur?

hellolaurent vindt dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    En het zal mij niets verbazen dat als straks de Amex lounge op AMS wordt geopend, Privium wordt omgezet naar het basisabonnement...

13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Oei, ja, dat is natuurlijk ook nog een optie. Dan moet Schiphol wel de berekening hebben gemaakt dat het gunnen van een lounge aan Amex minstens even veel oplevert als het B2B contract van Privium met Amex nu.

Voor Amex is dat een kostenbesparing, waardoor een stijging van de maandbijdrage wellicht afgewend kan worden.

Nu vind ik de 2 voornaamste voordelen sowieso de irisscan (tevens bij aankomst) en de relatieve rust in de Privium-lounges t.o.v. bijv. die Aspire- en KLM-kantines. Veel hangt dus af van de drukte in de toekomstige Centurion Lounge. In dit scenario wel jammer dat je naar non-Schengen moet voor een loungebezoek, alhoewel dat met de irisscan zo gepiept is.

Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    "Nu vind ik de 2 voornaamste voordelen sowieso de irisscan (tevens bij aankomst) en de relatieve rust in de Privium-lounges..."

Dat hadden mijn woorden kunnen zijn.

Miya, VinceG en finsdeflyer vinden dit leuk.
  15. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Iemand ervaring met de Virgin Atlantic Clubhouse in Tom Bradley International Terminal op LAX?

Mijn vlucht vertrekt redelijk laat dus moet er behoorlijk wat tijd in doorbrengen en met mijn AMEX gold is dit de enige optie. De additional fee is geen probleem.

Samm vindt dit leuk.
  16. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik weet niet met wie je vliegt en wat maar als je Business vliegt met AF/KLM/Delta moet je ten allen tijden de Delta One lounge pakken op LAX, beter krijg je niet.

17. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Één zaak is ondertussen opgelost. De 100k punten wat afgetrokken waren zijn nu weer terug gestort, vraag me af wie er dan heeft liggen slapen tijdens het aftrekken van deze punten :confused:
    Bij de omschrijving staat ook alleen 'aangepast'.

Ruut vindt dit leuk.
  18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.067
    Trofeepunten:
    333
    Ik las op een ander forum dat iemand het telefoontje voor een retentieaanbod via de app had gedaan. Aangezien ik liever app dan bel heb ik dat uitgeprobeerd. Nou vergeet het maar! Heel verhaal getikt met mijn teleurstellende ervaringen van 2025 met de conclusie dat ik in Januari mijn amex platinum op ga zeggen was de enige reactie: sorry voor uw vervelende ervaring en we zetten het door naar de juiste afdeling. En we waarderen uw klandizie. Dus ik reageer dat ik erg teleurgesteld ben in het gebrek aan actie en dat ik net uitleg dat ze mijn klandizie absoluut niet waarderen en dat dit eigenlijk olie op het vuur is en dat ik nu direct mijn kaart ga opzeggen. Wederom dezelfde reactie. En nee het was geen bot waarmee ik aan het chatten was.
    Ga morgen nog telefoontje eraan wagen en anders ga ik echt 100% over op mijn Revolut. (nah 90% dan en dan 10% Visa ANWB voor autohuur).

Ruut, TimH en Samm vinden dit leuk.
  19. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.067
    Trofeepunten:
    333
    Goed vandaag maar eens een telefoontje eraan gewaagd. De start was niet echt goed. 15K en 3 maanden dubbele punten. Dus ik vroeg of ze wel gekeken had hoe hoog mijn spend was per jaar (bijna 200K). En dat had ze. Dus ik vroeg of we samen de kaart op konden zeggen. Toen moest ik blijven hangen. 10 minuten later was het ineens 50K en 3 maanden. Dat klonk beter. :D

20. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Het lijkt wel alsof je bij daadwerkelijke hoge spend in een categorie terechtkomt waarbij men aanneemt dat je toch niet opzegt.

Deel Deze Pagina