American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Nieuwe KLM cashback actie met Amex:

Met KLM Holidays stelt u zelf uw ideale pakketreis samen. Dat is inclusief vlucht, hotel en eventueel vervoer. Nu tijdelijk met 20% cashback, met een maximum van € 400! Deze 20% cashback komt boven op de aanbiedingen die momenteel gelden voor KLM Holidays.

De korting is geldig op alle bestemmingen én tijdens de kerst- en meivakantie.

• Boekingsperiode: 20 november t/m 3 december 2025.
    • Reisperiode: 1 december 2025 t/m 31 mei 2026.
    • Boeken kan uitsluitend op klmholidays.nl.

2. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan hier niets over vinden online? Waar heb je deze info vandaan en is dit voor kaarthouders van alle AMEX kaarten?

3. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Vanmorgen ontvangen in de mail met kaartnummer van mn regular plat

4. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    ben jij toevalling een partner kaarthouder?

5. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Nee geen partner kaarthouder. Heb momenteel niet de platinum kaart maar mijn vriendin wel (als hoofdkaarthouder) en die heeft ook niks ontvangen

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Hier ook gisteren ontvangen.
    Je moet wel het ontvangen van aanbiedingen oid. aanzetten in de app of in je online account.

7. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Hoe lang duurt het normaal gesproken voor de NL Amex rewards zijn overgeboekt naar de Amerikaanse Amex account? Ik heb het verzoek nu 10 dagen openstaan bij Amex NL (gevraagd en bevestigd via de app).

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.588
    Trofeepunten:
    653
    Ik deed het voor het laatst in januari 2025 en deed het verzoek bij Amex US. Dit duurde toen 4 werkdagen voordat de punten in het US account stonden. Houd er rekening mee dat transfer 1x per kalenderjaar mag.

Ready2Board vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Het varieert sterk. Kan in een paar dagen rond zijn, maar de laatste tijd hoor ik dat vaker wat langer duurt (week of twee in totaal).

Ready2Board vindt dit leuk.
  10. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Zojuist via kaartdirect.nl een AH cadeaukaart gekocht met mijn AMEX. Betaling is gelukt en cadeaukaart gelijk ontvangen in mijn mailbox. Ga het vandaag gelijk gebruiken. Kan dan bevestigen of het legit is of een scam :p

Menno en Ruut vinden dit leuk.
  11. ikverzinnogweliets

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Is gelukt om er mee te betalen.

12. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    Let wel op dat als je dit wil kopen je het beste gelijk meerdere kaarten kan kopen, als je snel achter elkaar een 2e bon wil kopen gaan alle alarmbellen af bij Amex en krijg je gelijk een fraudemelding.

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Heb je dit zelf meegemaakt? Wat gebeurde er?

14. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    Ja ik probeerde een 2e bon te kopen en kreeg gelijk een fraudemelding en de melding dat ik contact moest zoeken met Amex. Nederlands sprekende man gaf aan dat als er tegoedbonnen gekocht worden dit een activiteit met hoog risico is in hun systeem en er daarom snel een blokkade ingezet wordt om fraude te voorkomen. Hij kon het ter plekke wel oplossen voor me.

15. ikverzinnogweliets

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Mag ik vragen wat de waardes waren van die bonnen?
    Ik kocht er een gister van 15 euro om te proberen. Of wordt er überhaupt niet gekeken naar de waarde maar puur hoe vaak je een kaart koopt?

16. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb in een kwartier tijd 4 Decathlon-bonnen van 150 euro gekocht bij Shopbuddies. Een ander platform, maar wel cadeaubonnen. Uiteindelijk ook direct gebruikt bij Decathlon aangezien ze daar geen Amex accepteren.

Kan me wel voorstellen dat het vanwege potentiële fraude of manufactured spending extra de aandacht trekt.

17. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand hier ook al problemen gehad met het overzetten van MR-punten naar Asia Miles? Vrienden van me proberen het al twee weken zonder succes, drie keer zijn de punten gewoon weer teruggestort bij Amex. De derde poging is zelfs telefonisch via Amex gedaan. Amex geeft aan dat het probleem bij Cathay ligt, terwijl Cathay zegt niet te weten waarom het misgaat en suggereert dat er mogelijk een name mismatch is. De namen komen echter exact overeen, dus inmiddels raken we een beetje wanhopig, vooral omdat noch CX noch Amex echt hulp kan bieden.

18. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Opnieuw een versobering in het buitenland: de Franse Amex Platinum biedt vanaf volgend jaar nog maar 15 Priority Pass lounge-bezoeken per jaar. Elke gast telt mee als 1 bezoek

Duitsland, Spanje, Canada en nu ook Frankrijk, ik ben benieuwd hoe lang het bij ons nog duurt

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Ja dit heb ik in het verleden een keer gehad. Toen kwam dit inderdaad door een name mismatch. Is er sprake van een tussenvoegsel toevallig?

20. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Dat ligt inderdaad wel in de lijn der verwachting. Voor mij zit het nog wel op de sweet spot; i.c.m. Privium en de Centurion Lounges is dit nog net voldoende voor die paar conferenties en vnl. privé-vluchten. Maar het houdt niet over.

Deel Deze Pagina