American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8

    Nee ik want je partner heeft al een kaart, ookal is je partner niet hoofdpashouder
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Er staat niet in de post van @SanderDekker dat zijn partner al een partnerkaart heeft. In dat geval is het gewoon een nieuw persoon en komt voor bonus in aanmerking.
     
  3. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Hij zegt letterlijk dat hij al een partnerkaart heeft (dus voor z’n partner).

    Dus lijkt me duidelijk dat zijn partner niet in aanmerking komt voor bonus (via referral link van vriend).

    Tenzij @SanderDekker meer dan 1 partner heeft, maar dan mag ie een nieuwe thread beginnen om ons over z’n multi-partner avonturen te vertellen ;)
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Excuses @Optimel en @SanderDekker , ik heb er helemaal overheen gelezen dat je aangeeft FB + partnerkaart.

    Dat gaat inderdaad vaak niet goed om voor de bonus in aanmerking te komen.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  5. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Merci @Bijzonderetickets, @DoT! Heeft het dan zit om te bellen met AmEx en te vragen of ze aan aanbod hebben voor de AmEx Plat?
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb nu een referral link, maar als men deze volgt krijg je de melding "link is verlopen". Iemand enig idee hoe dat kan? Ik genereer de mail vers uit mn memberaccount, it niet over het maximum verdiende heen, en op meerdere devices en cookies cleard etc gedaan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Gekke is dat mn oude link van vorig jaar die hier nog in mn handtekening staat het wel gewoon doet..
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Als ik er op klik doet 'ie het wel gewoon. Anders een goeie truc om iedereen er op te laten klikken en zo de kaart aan te vragen :p
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Haha zo zou je het kunnen zien, maar nee.. mijn huidige link die ik genereer van mn account is americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKhPwi?XLINK=MYCP
    En die doet het niet.
     
  10. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Zeker gek; want mijn referral volgt precies dezelfde opzet (5 letters voornaam + letters + ?XLINK=MYCP) en komt wel aan.
    americanexpress.com/nl-nl/referral/mENNOV6bhO?XLINK=MYCP

    EDIT: als je jouw letters na je naam gelijk houdt aan de letters uit je handtekening doet 'ie het wel: http://americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x?XLINK=MYCP
     
  11. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zelf nog nooit gehoord van een overstap bonus van FB Plat naar standaard Plat, voor Amex zit er niet heel veel toegevoegde waarde om zo’n overstap te stimuleren ook omdat het mogelijk in strijd is met bepaalde afspraken met AF/KLM dat ze niet actief mogen kannibaliseren.

    Je kan altijd customer servicedesk bellen en vragen naar overstap acties voor bestaande kaarthouders en dan lezen ze op wat er in systeem beschikbaar is voor jouw type kaart/account, maar ik vermoed weinig.

    Mocht je denken genoeg spend te hebben op je FB Plat om Centurion te worden, stuur me maar een PM en dan kunnen we kijken of dat misschien iets voor je is.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  12. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik bedoelde niet een overstap, maar extra de Amex Plat.
     
  13. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Geldt nog steeds hetzelfde voor helaas: customer servicedesk zal je lopende offers kunnen vertellen maar bestaande kaarthouders zijn zo goed als altijd uitgesloten van welkomsbonus etc. Maar niet geschoten, altijd mis.

    NB: vriend van mij heeft het ook geprobeerd in verleden en medewerker vertelde hem dat ze kaarthouders altijd uitsluiten van dit soort aanbiedingen. Maar dit was wel al jaartje of zo geleden en wie weet dat Amex NL nog bepaalde targets voor einde van het jaar wil halen.
     
  14. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik kan een referral bonus krijgen van 48k punten bij een 4k spent in 3 maanden. Gaat om amex plat.
    Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik de kaart (fysiek) in huis heb als ik deze vandaag of morgen aanvraag? Op 11 januari vlieg ik richting Azië, zou mooi zijn als ik dan al van de lounges gebruik kan maken.
     
  15. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Meestal lukt het in 2 a 3 weken om kaart in huis te hebben, enige is dat de feestdagen er nu tussen zitten. Er is nog een andere uitdaging die je hebt: de Priority Pass die je nodig hebt bij de meeste lounges in Azie kan je pas aanvragen nadat je bent goedgekeurd voor je Platinum. Veelal kan je via Amex customer servicedesk de digitale code van de priority pass krijgen die aan je Platinum is toegewezen (en die opvoeren in de PP app en gebruiken voor toegang), maar het betekent wel dat ook daar weer tenminste een aantal dagen overheen gaat (officieel volgens mij ook weer 2 weken, maar ik heb sneller meegemaakt).
     
    Yuni vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    De fysieke PP duurt wat langer, maar inderdaad de code opvragen bij Amex, even bellen met PP en het gebruik met de PP app is zo geregeld.
     
    Yuni vindt dit leuk.
  17. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag bekend gemaakt, AMEX antwoordt op Amazon prime: ze vergoeden tot 2,99€ en de rest moet je zelf betalen.
     
  18. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Terugbetaling 150 Euro dinertegoed voor NL loopt deze keer (voor de eerste keer) niet soepel. Normaliter binnen enkele dagen echter nu wacht ik al 1,5 week.

    Heb maar eens gebeld, volgens de Engelse helpdesk nemen ze hierover geen claims in behandeling tot na de volgende betalingsdatum. Met andere woorden, eerst zelf betalen dus.

    Geen drama maar niet echt klantvriendelijk...
     
  19. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Dit is al een tijdje bekend. Wel goedkoop van AMEX trouwens om een dienst aan te bieden als perk maar dan de klant iets minder dan de helft zelf te laten betalen. Bied het gewoon gratis aan óf breng gewoon €2,99 in mindering op het maandbedrag en schrap Prime lidmaatschap als je die 2 euro niet kan lijden als bedrijf. Lachwekkend dit.
     
  20. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag heb ik te maken gehad met een fraude transactie, Uber betaling zonder Uber te gebruiken. Kaart geblokkeerd en krijg nu een nieuwe. AMEX meldde dat ze de kosten gaan vergoeden, want ik ben er voor verzekerd. Is dit normaal bij alle creditcards of is AMEX hier een uitzonder in? Heb al gezocht bij ICS, maar kon niks vinden. Hebben andere al eens te maken gehad met een fraude transactie en hoe dit is opgelost?
     

Deel Deze Pagina