American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Thanks voor de headsup!
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Graag gedaan. Vergeet niet vooraf te registreren.
     
  3. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Iemand ervaring met het diner-tegoed zo ten tijde van de jaarwisseling?
    Op de valreep van 2023 toch nog mijn dinertegoed van m'n Platinumcard aangesproken, zowel in Nederland afgelopen donderdag als in het buitenland vanavond.
    Het betaalde bedrag in Nederland staat nog steeds 'Gereserveerd' in de Amex app. Gezien het weekend en nieuwjaarsdag zal de verwerking pas op dinsdag 2 januari 2024 zijn. Ditzelfde zal gelden voor het diner van vanavond.
    Ik ben in de veronderstelling dat het dinertegoed per kalenderjaar is (klopt dat?), de diners hebben dus daadwerkelijk in 2023 plaatsgevonden, de financiële afhandeling in 2024. Kan ik ervan uit gaan dat mijn dinertegoed van 2023 wordt aangesproken? Of zal dit dan toch al van die van 2024 afgehaald worden. Is dat ergens te controleren?
    Thanks!
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Is bij mij goed gegaan vorig jaar, plus een paar andere mensen die ik ken.

    Daadwerkelijke datum op je afschrift is gewoon de datum waarop je hebt afgerekend, ondanks dat de betaling nu nog pending is.
     
    OutintheBlue vindt dit leuk.
  5. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt. Ik ging er ook wel een beetje vanuit. Is dat nog ergens achteraf te checken?
     
  6. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Kan je ons aan een bronvermelding helpen? Dit is de eerste keer dat ik in de NL markt van een conversie bonus heb gehoord. Ben met name benieuwd naar hoe ik op de hoogte kan blijven van deze conversie/MR acties (heb e-mail en experience app push notifications aan, en daar zat niks bij).
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Hij staat niet in de AMEX app want het is een bonus van Cathay zelf, registreren kan hier. @Bijzonderetickets heeft nog een mooi artikel geschreven over de promo.
     
    ppt, Daan3, DoT en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    We klagen veel over Amex, maar ik moet toch wel zeggen dat ze snel kunnen schakelen. Gisterochtend in mijn hotel gebeld, sms en een email dat er in de nacht een verdachte transactie was geweest en of ik die herkende. Nee herken ik niet. Kaart gelijk geblokkeerd. Ik wel balen, maar ik haal zojuist mijn nieuwe kaart uit de brievenbus! :eek:
    Dus binnen 24 uur heb ik een nieuwe kaart. Ik moet toch wel even zeggen dat ik dat wel goede service vind.
    (Het is wel zo'n klote metalen kaart :D. Die glijden altijd uit mijn portemonnee helaas)
     
    Urbanjazz, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Even korte vraag mbt referral.

    hoe snel kan iemand die via mijn link een kaart heeft gekregen deze weer opzeggen (zonder dat mijn referral bonus terug wordt geeist?)
    Was dat nou 6 maanden?
     
  11. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Hoi, ik overweeg een klassieke AMEX Platinumcard.
    Er blijkt een deal te zijn via een referral link waarbij je 48.000 membership reward punten kan krijgen, als ik doorklik blijk je er maar 24.000 punten voor te krijgen.
    Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik toch de 48.000 punten kan krijgen?
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Vreemd, volgende tekst van Amex moet het toch echt 48.000 punten zijn bij behalen van je minimum spend.
    Wanneer zie je dan 12000 staan ipv 48000?

    Tijdelijk aanbod geldig tot en met 9 januari 2024: u ontvangt 48.000 Membership Rewards punten cadeau, indien u minimaal € 4.000 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag.
     
  13. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ja als ik dan doorklik om het aanvraagformulier in te vullen staat er 24.000 punten, gek toch?
    Ik heb een Flying Blue Amex, betekent dit dat ik dan niet in aanmerking kom voor de bonus voor de reguliere Amex?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Dat zou niet uit mogen maken. Lijkt erop dat AMEX het aanmeldformulier niet geupdate heeft. Je zou op grond van de algemene voorwaarden 48.000 moeten krijgen als je €4.000 uitgeeft binnen 3 maanden.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ja inderdaad. Maak desnoods paar printscreens van de voorwaarden.

    Is niet de eerste keer dat Amex de boel niet goed neerzet.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Voorwaarden is dat je nooit een AMEX kaart heb gehad voor aanmeld bonus. Als je dus al een FB AMEX hebt kom je dus niet aan aanmerking hiervoor. Dit is bevestigd door AMEX medewerker.
     
  17. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Dat was voorheen wel zo, maar of dat nog zo is? Zie in de voorwaarden voor een reguliere Amex referal en de FB Amex referal identieke tekst staan, namelijk
    In beide voorwaarden wordt geen onderscheid gemaakt in een ander type kaart. Of ook dit is weer heel eenvoudig door een stagiair neergezet en niet volledig.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  18. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Nog even de bevestiging: ondanks de feestdagen/weekend zijn vandaag beide betalingen in de restaurants correct verwerkt: inderdaad op datum van de betaling.
    Dus qua dinertegoed zou het dus van 2023 af moeten gaan.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2024
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Heeft iemand ervaring of je medische kosten uit het buitenland die de reguliere ziektekosten/reisverzekering niet vergoed (waaronder eigen risico) kan claimen onder de AMEX reisverzekering? Ik heb op reis de alarmcentrale van mijn hoofdverzekering gecontacteerd; niet die van AMEX. Dat moet volgens de voorwaarden natuurlijk wel om vergoeding van kosten te krijgen. Aan de andere kant melden de voorwaarden ook dat de AMEX dekking secundair is. Lijkt me conflicterend als ze eerst gaan bepalen welke kosten gemaakt ‘mogen’ worden, welke vervolgens eerst op een andere verzekeraar verhaald moeten worden.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2024
  20. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    2e update: Ook het tweede tegoed is vandaag verwerkt. Daarom met AMEX gebeld om inderdaad de bevestiging te krijgen dat het tegoed van 2023 is aangesproken. Dus dat is goed gegaan.

    Ook bevestigd gekregen dat het dinnertegoed per kalenderjaar is en dat ik dus opnieuw 2x150 euro tegoed voor 2024 heb. En stel dat ik mijn kaart bv. per 1/2/2024 opzeg, dan kan ik in januari dus nog dat diner tegoed volledig opmaken, dit wordt niet verrekend oid.

    Aangezien ik nu een jaar van de kaart gebruik maak, gelijk maar even doorgevraagd 'of er nog mogelijkheden zijn' qua beloning voor als ik nog een jaar blijf: 25.000 punten gekregen + de komende drie maanden per bestede euro 1 punt extra. Mijn spend in 2023 (incl. partnerkaart) was ongeveer €22.5000.
    Dat heb ik dus geaccepteerd, zag eerder hier vergelijkbare beloningen voorbijkomen, volgens mij...
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina