American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag geprobeerd om een retentie offer te krijgen voor mijn Gold - eerste jaar zit er bijna op met 30k spend. Kreeg simpelweg te horen dat er geen lopende acties zijn?!
     
  2. Ctk

    Ctk Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Idem voor mijn plat, ook na HUCA met een dag ertussen....
     
  3. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zelf nog geen medische kosten hoeven te claimen maar in theorie zou de afwikkeling als volgt moeten plaatsvinden.

    Stel een spoedeisende medische behandeling kost in het buitenland 1000 euro. In Nederland zou een vergelijkbare behandeling 800 euro kosten. In Nederland is er een wettelijk eigen risico van 385 euro.

    Je normale reisverzekering (hoofdverzekering) zal je eerst verwijzen naar de zorgverzekering.


    De zorgverzekering zal 800 Nederlandse kostprijs – 385 wettelijk eigen risico = 415 euro vergoeden.

    De hoofdreisverzekering vergoedt alleen de meerprijs tussen de buitenlandse en Nederlandse prijs. Dus 1000 – 800 = 200 euro. Niet het eigen risico van 385 euro.

    AXA (AMEX) als secundaire dekking heeft een vast eigen risico van 100 euro en zal vergoedt al het meerdere dat de andere partijen niet vergoeden (285 euro).


    Het venijn zit hem in het niet contacteren van de AXA-alarmcentrale. Alle medische hulp en kosten dienen voorafgaand te worden goedgekeurd door de verzekeraar. AXA zou de claim dan kunnen afwijzen. Als je wel AXA had gebeld maar niet de hoofdreisverzekering zou AXA 200 + 285 = 485 euro vergoeden en de hoofdreisverzekering 0.


    Ik zou de claim wel indienen. Bij kleine bedragen kan men dit door de vingers zien.

    Ik ben wel benieuwd wat eruit komt.
     
  4. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Wat zijn de ervaringen van mensen met betrekking tot de frequentie van het bellen voor een retentie offer? Is dat iets wat jullie om het jaar / jaarlijks of zelfs nog vaker proberen?
     
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Elk jaar (en dan ook precies 1 jaar + 1 dag), eerder dan dat wordt vaak gezegd “geen aanbod beschikbaar”.
     
    lloydje33 en Jasonkennedys vinden dit leuk.
  6. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Iemand enige idee of het uitmaakt hoe lang een referral de kaart minimaal wilt aanhouden? Heb een vriend die er voor wilt aanmelden om het te proberen maar mocht het hem niet bevallen dat hij dan toch het kan opzeggen.
     
  7. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    6 maanden. Heb dit destijds nagevraagd bij de customer service :)
     
    Optimel vindt dit leuk.
  8. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Good to know thanks! :)
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben ook benieuwd hoe dit is afgelopen. Zit nu met de situatie dat mijn jongste zoon, vanwege medische redenen niet terug naar huis mag reizen (we zitten in Azië). We zijn net bij de arts geweest en die heeft eea behandeld en voorgeschreven. Onze vluchten moeten verplaatst worden, we kunnen niet terug op de geplande reisdatum. Ik ga zo de ANWB-alarmcentrale bellen voor overleg, maar vraag me af in hoeverre ik nog aavullende zaken kan claimen op AMEX.

    Volgens de AMEX-voorwaarden had ik eerst AXA moeten bellen, om te vragen of ik naar een arts mag om medische kosten te maken. Maar dat is natuurlijk een beetje gek. Het gaat (nog) niet om een hoog bedrag. Het omboeken en annuleren van de vluchtsegmenten gaat natuurlijk wel in de papieren lopen.
     
  10. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Maar dat staat nergens. Volgens mij kan iemand gewoon na 1 maand weer opzeggen. Ik heb er in het verleden in ieder geval geen problemen mee gehad.
     
  11. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Referral actie is weer verlengd: t/m 23 januari
     
  12. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou ook nog naar de alarmlijn van AXA bellen, ook al is het iets te laat of blijkt achteraf dat je niets hoeft te claimen. Het zou jammer zijn als je zelf voor de kosten moet opdraaien.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ben je eigenlijk verzekerd als je op reis bent en de reis (vliegticket) is betaald met AMEX, maar niet per se jouw AMEX kaart?

    Ik ga veel op reis voor werk, en die worden altijd met een Flying Blue AMEX kaart betaald, en zelf heb ik de reguliere Platinum, maar opeens kwam dit even in mij op. De voorwaarden zeggen 'indien de reis betaald is met een American Express kaart' dus doet denken dat het niet die van jezelf hoeft te zijn, maar wellicht zien zij dit als een gegeven.
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    In de voorwaarden van de FB Amex staat:
    2. Wie zijn er verzekerd?
    Verzekerd is de Flying Blue – American Express Platinum Cardmember inclusief zijn/haar gezinsleden en de houder(s) van de extra kaarten.

    Dus het lijkt erop dat je niet verzekerd bent.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Maar ik bedoel niet verzekerd via zijn kaart, maar via mijn eigen kaart. Dan geld dat bovenstaande tekst natuurlijk voor mijzelf als Platinum Cardmember. Enige is dat de reis met zijn kaart wordt betaald (welke ook AMEX is, alleen niet de mijne)
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Plus: je mag je privé AMEX niet voor zakelijke dingen gebruiken. Wellicht zit hier nog wel een nuance tussen zelf ondernemer zijn of in dienst zijn bij een bedrijf en zakelijke reizen voorschieten. Maar je kunt wel nat gaan voor je reisverzekering, tenzij je een zakelijke dekking hebt. Staat nadrukkelijk in de polis van mijn (ANWB) reisverzekering.
     
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Je moet het maandelijkse rekeningoverzicht van AMEX meesturen bij een claim. Men zal zien dat dit op naam van een bedrijf staat.

    Voor buitenlandse zakenreizen zal de werkgever op basis van goed werkgeverschap (artikel 7:611 BW) moeten zorgen voor een adequate (zakenreis)verzekering of de kosten zelf betalen.

    AMEX is secundaire dekking, stuurt je naar de werkgever en zal de claim afwijzen.
     
    Bijzonderetickets en Dan1 vinden dit leuk.
  18. agah

    agah Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ja, je bent verzekerd als je op reis bent en de reis (vliegticket) is betaald met een American Express kaart, ook als het niet per se jouw American Express kaart is.

    De voorwaarden van de American Express reisverzekering zijn als volgt:

    • De verzekering is geldig voor de kaarthouder, zijn/haar echtgenoot/echtgenote, geregistreerde partner, kinderen tot 25 jaar en diens gezinsleden die meegaan op reis.
    • De reis moet zijn betaald met een American Express kaart.
    • De reis moet zijn gestart binnen 180 dagen na de aankoop van de kaart.
    Dus als je op reis gaat voor werk en de reis wordt betaald met een Flying Blue American Express kaart, dan ben je verzekerd, ook als je zelf een reguliere Platinum kaart hebt.

    Het is wel belangrijk om de voorwaarden van de reisverzekering goed te lezen om te weten welke dekkingen je hebt. De dekkingen kunnen verschillen per kaartsoort.
     
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    @agah Als het je eigen bedrijf is en je hebt Flying Blue Amex zakelijk en Platinum privé zou het misschien lukken maar dan kun je ook meteen met de juiste kaart betalen om discussie te voorkomen.
    Dit is wel een vreemde voorwaarde: "de reis moet zijn gestart binnen 180 dagen na de aankoop van de kaart". Ik zie deze zin niet in de platinum polis. Waar heb je deze gelezen?
    Wie nu boekt voor Kerst zou dan niet verzekerd zijn :rolleyes:

    Maar als de werkgever het ticket koopt voor een zakenreis krijg je bij claims de afwijzing op basis van de algemene uitsluitingen (wet die bepaalt dat een andere partij moet vergoeden, namelijk de werkgever).
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    [​IMG]

    Nooit gedacht dat ik ooit dit aantal zou halen, maar met wat referrals toch een miljoen punten gehaald binnen iets meer dan anderhalf jaar. Nu nog maar wat goede redemptions vinden :D
     

Deel Deze Pagina