American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Dat is fijn om te weten, toch al een lange vlucht van +10uur voor dames van + 70-jaar, hebben ze nog en beetje comfort;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2024
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Of ze boeken business class
     
  3. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Sorry, maar wat betekent PP en +1 ?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Priority Pass en +1 staat voor een gast.
     
  5. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Oh ok. Dus ik (hoofdkaart) en mijn partner (partnerkaart) kunnen beide bij de PriorityPass-lounges samen twee gasten gratis meenemen? Dat wist ik niet.
     
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Nah...
    Ze vonden economy al veel te duur.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Jep, want beide kaarthouders (hoofd + extra) hebben een Priority Pass Black subscription
     
  8. SimonBertram

    SimonBertram Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemiddag iedereen,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe CC. Ik twijfelde tussen MC Black en AMEX Gold. Ik reis niet veel (1 verre reis + 1 eu reis) per jaar.

    Momenteel neig ik naar de Amex Gold maar ik wilde weten of ik de 4 x priority pass ook kan verdelen met mijn partner. Dus 2 keer samen een bezoek ipv 4 x alleen.

    Ook zag ik nog iets dubbel staan over 2 bezoeken. Wat houdt dit in?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Hi Simon, je kunt dat idd gewoon verdelen over jezelf en je partner. Wat betreft de 2 bezoeken durf ik niet te zeggen waar dat over gaat ;-)
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    4x met de Priority pass voor zover ik weet en NIET nog eens een extra 2x ;-)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2024
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Hoi @SimonBertram , dit is waarschijnlijk nog een tekst van "vroeger" die men vergeten is aan te passen bij Amex. Voorheen kon je namelijk 2x per jaar gebruik maken van de lounge, tegenwoordig 4 keer.

    Het zijn als het ware 4 "tokens" en het maakt niet uit of je één keer met 3 gasten die 4 "tokens" op maakt of zelf 4 keer naar een lounge gaat.

    Na die 4 keer kun je ook nog gebruik maken van de Priority Pass, maar dan betaal je daar voor. Overigens betaal je dan een vast tarief, wat hoger of lager kan zjin dan rechtstreeks de lounge betalen.
     
  12. Eric82

    Eric82 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik zit nu bijna aan het einde van de eerste 12 maanden van mijn FB Platinum. Gaat dus van 27,50 naar 55 euro.

    De meeste waarde van de kaart haal ik uit de dekkingen en, in mindere mate, uit het spaarprogramma. Ik heb nu ca. 60k miles gespaard. Geen waanzinnige hoeveelheid, maar toch naar schatting ca. 300 euro waard.

    Ik reis een aantal keer per jaar, denk aan 3-4 keer. Ik schat 2-3 keer per jaar met het vliegtuig en (dus) ook een huurauto.

    Ik vraag me af of ik die FB Platinum moet aanhouden eerlijk gezegd. Is 660 per jaar. Die 300 euro die ik gespaard heb, is ivm de welkomstbonus van 24k punten en een wel erg dure reis in 2023, dus ik zal niet zoveel sparen dit jaar, ik vermoed de helft, misschien iets meer.

    Ik spaar wel geld uit met allerlei verzekeringen.

    En dan heb ik ook nog de optie voor de reguliere Platinum, die maar een tientje duurder is in de maand.

    Iemand tips, ideeën? Een deal voor een nieuwe reguliere Platinum kaart zal er wel niet zijn, das meestal voor echt nieuwe klanten?
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Als je geen fb platinum status hebt bij klm is de normale platinum een betere deal imo. Alleen privium voor 2 personen is al meer dan 300 eur. Plus 300 euro diner credit. Voor mij enige reden om FB platinum te houden is Plat4Two.
     
  14. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Eergisteren voor de eerste keer een Centurion lounge kunnen ervaren in LAX (nadat ik heel veel goede verhalen had gehoord over de kwaliteit van de amex lounges) en ik moet zeggen dat ik het erg mager vond. Het is een lounge ingericht als een soort kantoor waar iedereen hardop loopt te bellen met een klein karig cafeteriatje. Is dit elke Centurion lounge of is dit puur een LAX dingetje? :confused:
     
  15. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    LAX is mager. Klein en veel mensen met een plat of centurion kaart. Aanbod is beperkt. De lounge in Denver of las vegas is beter qua eten.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Hier dezelfde ervaring(en). LAX was de eerste centurion lounge die ik bezocht, en was een flinke tegenvaller. Snel weer vertrokken, omdat er ook gewoon geen plek meer was. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven op LAX.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Jah de LAX lounge is absoluut niet representatief voor andere lounges.
     
  18. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik had voorheen de MC Black en de priority pass hier is enkel voor jezelf.
    Dus elke persoon die je extra meeneemt, moet je de guest price van € 30,- betalen.

    Voor 26€ extra per jaar krijg je met de Amex Gold dan meer perks in vergelijking met de MC Black.
    Je kan de 4 gratis bezoeken ieder geval voor jezelf en je gast gebruiken. Maar ik las juist ergens dat dit betekend dat je of 4x zelf naar een lounge kan of ze kan verdelen met extra gasten zoals 2x met een extra gast.
    Maar ik ben geen expert, ik zag dat toevallig op een website ergens.

    Wel wordt de MC bij meerdere plekken geaccepteerd als betaling.
    Uiteindelijk heb ik mijn MC Black ook omgezet naar Amex en gewoon een reguliere MC genomen.
     
  19. BillyBob

    BillyBob Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks voor de bevestiging. Ik heb nav. de reacties hier weer contact opgenomen met Amex. Nu kreeg ik te horen dat er tóch geen limiet van 175k per campagne is...

    Ze kon niet zeggen waarom mijn link niet werkte. Het IT-team ging er naar kijken en een paar dagen later werkte mijn link weer.

    Wel irritant, want ik ben nu sowieso punten misgelopen. Ook vreemd dat ze met een onzin verklaring komen van een limiet per campagne.
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Thx voor de reacties! Toch goed om te weten want ik was best wel verbaasd hoe mager en ongeorganiseerd de Centurion in LAX was. Dan maar eens zien hoe de andere in het land zijn :)

    Gek, je bent niet de eerste waar ik het verhaal van het linkje van hoor. Ik gebruik eigenlijk al 1.5 jaar dezelfde link die ik aan het begin had gegenereerd en die werkt tot op heden nog zonder problemen. Wel knap balen dat je nu 80k of meer bent misgelopen door de support agent, zijn toch een goede hoeveelheid punten :mad:
     

Deel Deze Pagina