American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik kwam een nacht tegen voor 130,-- :cool:
    Zie je het tegoed pas bij betalen of....?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    483
    Staat bij het specifieke tarief (FHR). Daar worden de benefits beschreven.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Zie plaatje, bedoel je dit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • bruss.PNG
      bruss.PNG
      Bestandsgrootte:
      106 KB
      Weergaven:
      57
  4. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Je krijgt een voucher van 85€, weer inleveren bij uitvechten. Dan wordt het verrekend met de gemaakte kosten voor eten en drinken (o.a. mini bar telt niet mee)
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb wel eens problemen gehad bij check-out maar dit is wel heftig. :D ;)
     
    FlyRemco, redeye, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    483
    Klopt. Als je vervolgens ook specifiek het FHR tarief boekt dan kom je in aanmerking voor die voordelen.
    Alhoewel ik daar wel enig begrip voor heb als je slechts 85 EUR voor 100 USD krijgt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Heeft AMEX al het Nederlandse personeel eruit gegooid? Paar keer gebeld, maar krijg alleen nog maar Amerikanen aan de lijn. En die snappen ook nog eens de ballen van Flying Blue.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Heb alles (zonder problemen) vergoed gekregen van mijn ANWB-reisverzekering. Ze hebben me tot nu toe nooit teleurgesteld. Goede, en op sommige punten veel betere, vergoedingen dan AMEX. Geen gedoe bij claims. Snelle doorlooptijden. Qua polisvoorwaarden (tot nu toe nog steeds) een van de betere reisverzekering :cool:
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  9. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een uitdaging, door toeval twee tickets gekocht op 1 dag ergens in februari. Bij Vueling en Transavia, beide betaald met Amex en niet refundable bij de maatschappijen zelf. Kan ik hier nog iets mee omdat ik met Amex betaald heb, reis/annulerings verzekering, aankoopbescherming oid? In de voorwaarden kom ik niet iets tegen.

    Heel plat gezegd, ga ik een van de twee vluchten missen. Verzetten is helaas geen optie
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik kies de laatste tijd juist standaard voor Engels, zodat ik geen Nederlands sprekende Amex lui aan de lijn krijg…. Ik vind ze een stuk (klant)vriendelijker.
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dit is geen geldige annuleringsgrond. Er is geen enkele annuleringsverzekering die dit dekt.
     
  12. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Haha, lang leven auto-correct
     
  13. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    @ThimoM Je kunt het beste niets doen en goed je e-mail in de gaten houden. Misschien heb je "geluk" dat er verstoringen plaatsvinden (staking, slecht weer) Ook als de vluchttijden worden aangepast is dit een geldige reden voor terugbetaling.

    @pw1979 Het zijn geen Amerikanen. Het is een low cost Filipijns callcenter :)
     
    ThimoM en Dan1 vinden dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Het zijn Filipijnen die proberen heel erg Amerikaans-Engels te praten ;)
     
  15. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt, laten we het hopen maar bij slecht weer dan niet te lang want een uur later vertrekt mijn volgende vliegtuig :p
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Upgrade bonus naar platinum is weer terug tm 1 maart, 75K miles en 5K uitgeven voor 31-5.
     
    vlieg8877 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  17. Menalert

    Menalert Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Leuke bonus! Zie wel als voorwaarde dat je minimaal 6 maanden American Express houder moet zijn geweest. Iemand ervaring bij vorige acties of ze dat ook actief controleren?
     
  18. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Zijn er hier mensen die eens gebeld hebben naar Global Assist? Dit is een service van AMEX Platinum voor informatie omtrent wisselkoersen, reisadviezen, dokters in het buitenland, advocaat etc. Zelf gebruik ik Google voor dit soort zaken. Of heeft dit toegevoegde waarde?
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    De aanhouder wint! Even terug in de tijd.

    In mei vorig jaar werd mijn AMEX Platinum afgeknepen, omdat ik sinds augustus 2021 niet voldaan zou hebben aan meerdere verzoeken voor KYC. Deze nooit gehad. Gebeld, onbeschofte medewerker aan de lijn die me nog net niet beschuldigde van liegen. Klacht ingediend en na een hele lange tijd gelijk gekregen: 20K bonus MR ter compensatie en ook nog dubbele punten. Misschien kunnen jullie dit nog wel herinneren.

    In juli vorig jaar belde ik met een andere vraag naar de ledenservice en krijg dezelfde medewerker aan de lijn die mij weer uitermate onbeschoft te woord staat. Nieuwe klacht ingediend, waar ik tot en met twee weken nog contact met AMEX over heb gehad in verband met de afhandeling. Of beter gezegd gebrek daaraan.

    Krijg net een brief, waarin AMEX diep door het stof gaat over deze gang van zaken. De gesprekken zijn teruggeluisterd en teruggekoppeld aan de betreffende afdeling. Ter compensatie krijg ik €195 euro op mijn kaart gestort voor drie maanden membershipbijdrage en vanaf maandag, de komende 3 maanden dubbele MR-punten.

    Netjes en balen dat ik dit bericht niet eerder heb gehad, aangezien ik januari een vermogen aan vliegtickets (voor de reisverzekering) en kleding heb uitgegeven :D
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2024
    FritsJ, VinceG, BartF en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    483
    Bij vorige rondes is dit bij bekenden van me goed gegaan. Het lijkt er op dat ze wel wat scherper op dit soort dingen worden. De upgrade bonus wordt ook pas vrij laat bijgeschreven terwijl dit voorheen na het bereiken van de minimum spend was.
     

Deel Deze Pagina