American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Hi, ik meen me te herinneren dat er in het verleden aanbiedingen waren om te upgraden van gold naar platina. Doen ze dit nog? Heb al een tijdje niks meer gezien.

2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Bij de FB kaart is op dit moment een upgrade actie, dus wie weet komt deze ook nog voor de reguliere.

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Hij is er ook voor de reguliere, je krijgt 75K punten wanneer je €5.000 uitgeeft.

4. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Inmiddels het volledige bedrag zonder problemen uitgekeerd gekregen. Dat is inmiddels al meer dan 1 jaarbijdrage waard geweest.

Ruut vindt dit leuk.
  5. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    @TheFlyingDutchboy
    Fijn dat het probleemloos verliep. Heb je de medische kosten bij je hoofdverzekering kunnen claimen of alles bij AMEX? Ik zou verwachten dat AMEX wettelijk eigen risico van 385 - 100 euro volgens de AMEX polis zou vergoeden. Geen vragen omtrent het contact met de alarmcentrale of de termijn van 30 dagen na gebeurtenis?

6. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    AMEX heeft het restant vergoed wat mijn hoofdverzekering niet vergoedde (incl. eigen risico). Inderdaad geen issue dat ik AXA niet van te voren had gecontacteerd. Heb bij de claim wel aangegeven dat ik de alarmcentrale van mijn primaire verzekeraar heb gebeld en dat ik er geen twee kon contacteren.

7. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Steigenberger Wiltcher's is helaas niet meer beschikbaar via FHR:
    Het hotel is niet beschikbaar op de geselecteerde datums. Pas uw criteria aan en probeer het opnieuw.

Verschillende datums geprobeerd maar krijg telkens bovenstaande melding :(

8. RobinH

RobinH Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Zelfde probleem bij mij ja. Ik had nog wat verder gezocht en zag Steigenberger nog wel bij de gewone hotels via amex travel, maar dan zonder de FHR extra's. Dus dit koopje werkt niet meer.

9. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Toen ik 16 jaar geleden nog in het plaatselijke reisbureau kwam lagen er tussen de brochures van TUI, Thomas Cook en OAD ook brochures van American Express. Dit waren maatwerksafari's door Afrika. Op internet kan ik hier niets meer over terugvinden. Niets lijkt erop dat het nog bestaat en maar ik zie ook geen berichten dat dit is gestopt. Weet iemand hier iets meer over?

10. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Weet niets over Amex maatwerkreizen, maar als je zoekt naar een maatwerk safarireis naar Afrika dan adviseer ik outinafrica. Zeer vakkundig en ervaren.

vlieg8877 vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ik zie de FHR tarieven nog steeds gewoon staan.

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Heb net AMEX gevraagd een positief saldo uit te laten betalen. Ze geven aan dat dit binnen 10 werkdagen zal gebeuren. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb het wel eens binnen een dag teruggekregen (dat was mijn opgezegde FB-kaart waar nog een positief saldo op stond. Ze betalen het in ieder geval niet uit zichzelf terug, zoals nog al eens op credit card blogs wordt aangegeven. Dat is zeker).

13. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Mijn ervaring is waardeloos met betrekking tot het laten uitbetalen van een positief saldo. Ik doe dit nooit meer.
    De Filipijnse medewerker aan de telefoon had i.p.v. het positief saldo uit te betalen een eerdere betaling gestorneerd waardoor ik weliswaar geld terug kreeg per bank maar ik hierdoor ook werd aangemerkt als wanbetaler. De kaart werd geblokkeerd en ik kreeg boze SMS'jes en mails van AMEX. Gelukkig heeft de Nederlandse medewerker de kaart vervolgens kunnen deblokkeren maar hij vertelde dat het systeem de eerste keer door de vingers zou zien maar als dit te vaak zou gebeuren mijn limiet fors naar beneden zou gaan.

Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Oh. Dat is vervelend. Dan ga ik zo even de Ledenservice bellen... Voor de zekerheid. Gaat om een aanzienlijk bedrag. Terugbetaling van een winkel. Dat laat ik er niet opstaan.

15. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben vorig jaar overgestapt van een FB Amex naar een reguliere Amex. Bij de overstap is de FB Amex niet automatisch afgesloten terwijl die optie op het overstapformulier wel was aangevinkt, waardoor de FB Amex nog 2 maanden te lang is blijven doorlopen. Uiteindelijk werd de teveel betaalde lidmaatschapsbijdrage (maar dus voor 2 maanden te lang) naar rato op mijn FB Amex teruggestort waardoor ik een positief saldo kreeg. Heb meerdere keren moeten bellen om dat bedrag terug te krijgen. Uiteindelijk maar gekozen om het saldo te laten overboeken naar mijn reguliere Amex, dat ging toen wel vrij vlot (paar dagen).

Ook in de Covid periode een flink positief saldo gehad door alle geannuleerde reizen. Amex wou toen niet uitbetalen omdat ze de herkomst van de bedragen niet konden traceren, dit omdat de terugbetaling door koersverschillen niet exact te matchen waren met de oorspronkelijke betaling. Heb er toen maanden over gedaan om mijn geld terug te krijgen. Ondanks meerdere toezeggingen van ledenservice ging er steeds iets mis. Maak dus vooral hele duidelijke afspraken en bel ze direct weer als de toegezegde termijn is verlopen en je het geld nog niet hebt.

Dan1 vindt dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Gebeld. Gekozen voor Nederlands. Kreeg het Fillipijnse call center aan de lijn. Zelfde verhaal: het positieve saldo wordt uitbetaald binnen 10 dagen. Mochten er in de tussentijd afschrijvingen komen, dan wordt er weer van afgehaald. Ik denk dat ze die termijn van 10 dagen bewust zo lang hanteren, want dit zou net als bij ICS gewoon instant moeten. En niet 10 dagen moeten duren.

Dacht er eerst nog aan om te pinnen en te storten, maar gezien ' de boete' op pinnen zou dat idioot zijn. Bizar eigenlijk, dat ik niet gewoon via de app of online-omgeving mijn eigen geld naar mijn bankrekening kan storten.

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Als ze zich dan tenminste nog aan die 10 dagen houden, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Ik heb destijds meerdere toezeggingen van 10 dagen gekregen, naar uiteindelijk heb ik ruim 3 maanden op mijn geld moeten wachten.

18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Wellicht overboeken via PayPal naar iemand die je goed kent? Je hebt een goed verhaal, mochten ze er al naar informeren.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Overboeken naar PayPal is mij dus nog nooit gelukt met een AMEX :(

20. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    of je opent 1 paypalrekening die je koppelt aan je amex, en 1 die je koppelt aan je bankrekening. Je maakt het bedrag over van de ene Paypal aan de andere - friends and family... zonder kosten. Staat er meteen op, betaal het vervolgens van je 2e Paypal over naar je bankrekening (opnemen), en maximaal de volgende dag staat het er alweer op....

Zie bovenstaande...

Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina