American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Het gaat juist om de bonus bij het jaarlijkse retentie gesprek dat ik hier vaak voorbij zie komen (dus geen downgrade). Was benieuwd of ik daarna wederom een bonus kon krijgen bij upgraden via de website. Uiteindelijk besloten na advies van 1 van de forum members om maar gewoon voor de upgrade te gaan en het retentie gesprek achterwegen. Binnen 3m 5k uitgeven volgens mij voor 50k bonus punten, ook prima :).

    Wat betreft je overige punt; Ik ben idd al jaren platinum member regulier (tussendoor aanvullend FB platinum gehad, maar 2 kaarten vond ik te veel van t goede met verminderd reizen). Verder hadden wij in ons gezin daarnaast centurion, een hoofdkaarthouder, en dan mij als sub. Ook al jaren. Dit is recent gedowngrade naar green inmiddels zoals aangegeven. En nu dus weer geüpgrade naar platinum voor de bonuspunten. Wellicht nemen we in de toekomst weer centurion. Wij zijn begonnen in de 3k tijd, ik vind 4k wat veel voor de perks die je krijgt. Hoop t zo wat te hebben verduidelijkt voor je ;-).
     
  2. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Iemand die AMEX US kaart heeft, die gebruikt maakt van service Physicaladdress com?
     
  3. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand recent nog een verlengings aanbod gekregen bij AMEX? FB Platinum? 30K plus spend
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Vorige week een businesstrip geboekt via Amex GBT. Vandaag krijg ik bericht van Amex GBT dat de airline de reis gecanceld heeft. In de airline app echter geen annulering te zien. Amex GBT gebeld (zoals verzocht).

    Er was iets 'misgegaan' met de boeking. Ze zouden kijken of ze de vluchten er weer in konden zetten. Dat was gelukt, helemaal top. Verder geen bijzonderheden. Totdat ik enkele momenten later een notificatie krijg in mijn Amex App op mijn corporate kaart van een bedrag voor mijn vliegtickets. 20% hoger dan de prijs die ik vorige week zag en waarvan ik in de veronderstelling was die geboekt te hebben!

    Amex GBT heeft na mijn boeking gewoon geen ticket uitgegeven, met als gevolg dat de airline vandaag de reservering er uitgeknald heeft. Dat vertellen ze er natuurlijk niet bij aan de telefoon. Ook niet dat de nieuwe ticketprijs hoger is, wat natuurlijk volkomen logisch is als je één dag voor vertrek boekt...
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Vanmiddag wilde ik bij Media Markt betalen met mijn Amex, werd geweigerd. Is dat was nieuws?
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag bij meerdere websites ook niet mogelijk om met amex te betalen. Vermoedelijk een storing.
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Niet gekregen. Eerlijk gezegd vind ik PE duur en in sommige gevallen duurder dan business op routes zoals AMS-JFK of AMS-LAX
     
  8. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Amex heeft weer een referral bonus van 80k (introducé krijgt 48k punten of 24K voor gold card), geldig t/m 9 januari 2024
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Dit hoort wel bij het complete verhaal:

    "indien u minimaal € 4.000 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag"
     
    Jasonkennedys vindt dit leuk.
  10. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Zeker, maar naar mijn weten is dit altijd een eis geweest (wel lijkt deze verhoogd inderdaad, was dacht ik eerst 3000?)
     
  11. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Was eerder nog €3.000, althans begin van het jaar toen ik de Amex Plat via een Refferallink nam wel
     
  12. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Een verviervoudiging. Niet verkeerd. Tweede keer op rij dat ze met punten strooien rond kerst :)
     
  13. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Korte vraag: ik ga binnenkort mijn Amex regular plat opzeggen.
    Is het dan handiger om te downgraden naar amex gold, of om deze nieuw aan te vragen in de hoop dat ik een welkomstbonus krijg?
     
  14. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Je verliest dan wel je punten van de platinum…
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  15. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    - als je opzegt dan raak je zoals Jelle zegt je bestaande Amex MR punten kwijt (ik weet niet of dat een issue is voor jou). Tevens gelden sign up bonuses meestal niet voor mensen die de afgelopen 12 maanden een Amex hebben gehad. Je kan dit doen maar dan moet je dus tenminste 12 maanden ook nog wachten en het is dan zeker niet gegarandeerd dat er een goeie signup bonus loopt volgend jaar.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  16. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Hebben wij gewoon pech met Amex of is het daar zo rommelig?

    - Ontving 2 platkaarten na upgrade, omdat ik 2 aanvragen gedaan zou hebben. Moet ook 2x €65 betalen. Pas na eindeloos contact gaven ze toe dat het een bug is.
    - Kreeg gisteren 22 mails van Amex dat mn telefoonnummer gewijzigd is. Heb niets gewijzigd.
    - Na 4 weken en 3 pogingen wachten we nog steeds op uitnodiging van Privium voor partner card (de hoofdkaart ging wel goed).
    - Als ik bel en 1 voor NL kies, krijg ik nooit een NL-sprekende agent aan de lijn.

    Amex zegt veel sorry, maar er gebeurt weinig. Heeft iemand een gouden tip om de Privium partnercard aan te vragen? :)
     
  17. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    - gewoon rechtstreeks bij Privium partner kaart aanvragen en Iris scan doen. Achteraf kunnen ze bij Amex handmatig de facturen aan je Amex koppelen. Je kan eventueel de eerste factuur gewoon op je Amex zetten en dan vergoedt Amex het bedrag terug. Zo hebben wij het destijds gedaan (was wel ca 7 of 8 jaar geleden of zo, weet niet meer exact). Maar met een meer recente naamswijziging van de partner moesten we opnieuw koppelen en dat konden ze ook handmatig doen.
     
    FlyDaan vindt dit leuk.
  18. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip!

    Update: vanmiddag rond 13 uur, zonder afspraak en binnen 10 minuten een partnercard geregeld in de Privium-lounge. Ze herkenden het verhaal en wisten me haarfijn uit te leggen hoe ik in de Amex app de Privium-factuur aan Amex kan linken.

    Update2: Drie dagen later kreeg ik een mail dat het abo was omgezet naar Amex. Voor de eerste 3 dagen kreeg ik een factuur van €1. Prima!
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2023
  19. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb al enige tijd FB Plat + partner kaart en wil nu de Amex Plat aanvragen ivm de referral bonus (via een vriend van me) op de naam van mijn partner. Gaat dat lukken met de bonus, of hebben ze dat door?
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Andere persoon dus geen probleem.

    EDIT: ik was niet wakker, want je geeft aan al een partner kaart te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2023
    SanderDekker vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina