American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, en je hoeft geen vlucht te hebben om een afspraak te maken. Mocht je in de buurt van Schiphol wonen, of in de buurt zijn dan kun je gewoon langslopen en vragen of ze tijd hebben

ThimoM vindt dit leuk.
  2. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    Dat is goed om te weten. We moeten binnenkort toch op Schiphol zijn om familie op te halen dan kan ik gelijk even langslopen en vragen of ze tijd hebben. Enig idee hoeveel tijd je kwijt bent als ze tijd hebben? En mocht het echt niet kunnen dan kan ik altijd een belletje doen naar Amex om het daar eens bespreekbaar te maken.

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Belangrijk is dat je de privium aanvraag via de speciale website voor amex platinum doet. Dit geldt zowel voor de hoofdkaarthouder als voor kaarthouder 2. Daarna kun je altijd langs gaan op schiphol.
    Privium is open van 6-21 voor aanvragen lidmaatschap en duurt zon 15 minuten aldus een recente ervaring van een familielid.

Bjorn vindt dit leuk.
  4. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Zelf had ik vooraf een afspraak kunnen maken, dus stond binnen een halfuur weer buiten met mijn Privium-pas. Dus zodra je op Schiphol bent, gelijk vragen of ze tijd hebben. Zo niet, vragen of je binnen een halfuur/uurtje terug mag komen.

En wat @lloydje33 idd zegt, zorg wel dat je een afspraak in het systeem hebt staan. Ook al is die niet gepland voor die dag. Afspraak is nodig zodat je in het systeem en Privium weet dat het om een AMEX aanmelding gaat.

lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Meer mensen een mail gehad met opnieuw opgeven van Inkomsten en beroep?

6. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is het zo dat je via Amex wel kan aanmelden maar het maken van een afspraak erg lang kan duren, maar je tijdelijk een pas krijgt voor priority bij de security zodat je wel via de snelle rij kan. Veel forum leden zijn gewoon binnen gelopen en konden tussendoor de IRIS scan meting doen etc.

7. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag gebeld en is spam zei de persoon aan de telefoon. Want email is ook americanexpress.nl en dat bestaat niet.

8. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    ik heb m ook ontvangen, maar van americanexpress.com

9. JornMich

JornMich Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik werk in de buurt van Schiphol en ben er 3 keer overdag geweest, maar kreeg 3 keer te horen dat het niet kon. Uiteindelijk stond ik strak 05:30 bij de lounge en toen werd ik gelijk geholpen. De medewerkers geven zelf ook aan dat ze vaak 's ochtends nog wel wat meer ruimte hebben.

Bjorn vindt dit leuk.
  10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Kun je vanuit je Amex regular een Amex Flying Blue referren eigenlijk?

11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nee, AMEX en FB AMEX zijn twee verschillende producten. Je kunt met een reguliere kaart niet een Flying Blue invite doen en andersom.

Robinho vindt dit leuk.
  12. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Onze recente ervaring (Dec '22/Jan '23):

Mijn partner en ik hebben onlangs ook Privium aangevraagd. Proces werkt nu als volgt, aldus de mensen bij Amex:
    - De periode tot en met oktober 2022 was ontzettend druk. Hier hebben Amex Platinum houders tijdelijk een pas gekregen om door security te gaan (soort noodoplossing). Deze Platinum houders hebben in de periode tot en met oktober 2022 hier een e-mail over gehad. Dit doet men nu niet meer
    - De periode van oktober 2022 tot nu is minder druk qua aanmeldingen wat betreft de Amex platinum kaarthouders. Zij hebben nu weer "gewoon" voorrang (andere aanvragers van Privium buiten Amex om moeten wachten) en kunnen een afspraak inplannen.

Wat betekende dit concreet? Privium zelf deed ongeveer 2 weken (was ook wel tussen kerst en O&N) over het verwerken van de aanvraag, terwijl dit enkele dagen zou moeten duren verzekerde de Amex dame mij. Hierna maar even zelf gebeld om een afspraak te maken, dit kon vervolgens op zeer korte termijn (+2 dagen). Ik heb uiteindelijk een rustig tijdstip op de vrijdagmiddag uitgekozen.

Stonden uiteindelijk binnen 20 minuten weer buiten met kaart en welkomsttas!

Bjorn vindt dit leuk.
  13. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag een poging gedaan of er iets mogelijk is qua retentie om Amex Platinum te verlengen. Volgens de medewerker zijn er geen acties of andere mogelijkheden om iets te doen qua punten of kosten.

Iemand andere ervaringen?

14. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel voor het delen van je recente Privium ervaring. Dat geeft goede hoop :). En handig om te weten dat we zelf een afspraak in moeten plannen.

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Was op de FB plat variant, 10k miles en toen heb ik hem maar opgezegd. Dat is wel een keywoord want anders krijg je sowieso niks qua aanbiedingen.

cvr vindt dit leuk.
  16. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk dat ik deze 75.000 punten upgrade naar Platinum over ga slaan. Ik vind de 65 euro per maand te hoog voor wat je er voor krijgt (qua offers in de experiences app) en ben tevreden over mijn Gold Card. Ik weet ook niet of ik de komende drie maanden 3000 uit wil geven om die points threshold te behalen. Zeker nu bij gold er 4x per jaar lounge toegang bij krijgt met Priority pass ipv 2x. Ik vlieg (helaas) niet vaak genoeg om optimaal te profiteren van de Privium privileges, als ik een zakenreiziger zou zijn dan was deze upgrade natuurlijk een no-brainer geweest. Of zie ik nu iets heul belangrijks over het hoofd?

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Denk een prima analyse / afweging voor jezelf. Belangrijk aspect is wel dat je de kaart maar een half jaar hoeft te houden, waarbij je wel dining credit meepakt van € 300,00 en dus Privium. Met de punten die je erbij krijgt is het in mijn ogen snel rendabel.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  18. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Ja dat is ook wel weer zo. Heb afgelopen najaar wel ruim gespendeerd (1x zelfs 3000 in een maand) maar de winter is natuurlijk een minder aantrekkelijk seizoen om stedentripjes te maken, dus moeilijker om die 3000 euro te spenderen. Waarschijnlijk is dat de reden dat ze nu ook die upgrade doen en niet in de zomer. Al hoewel, als ik het nu aanvraag dan heb ik tot en met mei om die 3000 uit te geven. Dan is het vast weer lekker weer. Hmmmm.... :rolleyes: keuzes keuzes.

19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    VS-georienteerd maar wel een interessante video over AMEX’ business model en wat ze anders maakt dan Visa en Mastercard

RobertFB, tjappie, Kilian en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Denk dat iedereen hier op het forum wel een andere opvatting heeft van ruim spenderen

De 3K kun je ook halen door andere uitgaven te doen dan hotels of vluchten te boeken. Tanken, Amex koppelen aan Paypal, boodschappen bij Dirk etc.

Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina