American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Xentor

Xentor Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Korte vraag, na 1.5 week geleden via Amex Platinum aangemeld te hebben voor Privium kreeg ik een email dat ik een afspraak kan maken. Echter kan ik vanwege de aanmeld stop (?) geen afspraak link vinden. Is dit geheel gestopt of moet ik even bellen met Privium ?

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Afspraak maken zou via je Schiphol account moeten kunnen. Anders kun je het beste even mailen/bellen met Privium.

3. Xentor

Xentor Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank je wel. Als ik op mijn account inlog (welke ik al eerder had voor parkeerreserveringen) zie ik geen enkele referentie naar Privium. Iemand dit eerder meegemaakt ?

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Yes toevallig had een familielid dit ook. Hiervoor moet je het parkeeraccount verwijderen en een nieuw account aanmaken dmv de link van Privium. Dan werkt het wel. Schiphol IT is een beetje gammel.

Xentor vindt dit leuk.
  5. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    ik heb hetzelfde, wel de mail ontvangen maar kan geen afspraak maken via de website. Telefonisch lukte ook niet omdat ze me niet konden vinden in het systeem . Ik heb zojuist een mail gestuurd als antwoord op de welkomstmail en wacht even af..

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Heb je toevallig een parkeeraccount? Als je deze verwijderd en een nieuw account maakt met de welkomstlink werkt het wel.

7. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Wij hadden dit probleem ook. Als je privium belt en uitlegt dat je een afspraak moet maken (zeggen dat je via Amex komt) kan je vaak op korte termijn al langskomen.

Xentor vindt dit leuk.
  8. scocz

scocz Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hi allemaal,

Ik zit erg te dubben om voor een green- of goldcard te gaan. Nu is mij verteld dat als je je voor de goldcard aanmeld, de minimale spend bereikt (en dus de 30k bonuspunten opstrijkt), je daarna direct kunt downgraden naar een greencard.

Klopt dit of is dit te makkelijk gedacht?

9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Persoonlijk zou ik voor de gold card gaan, zeker vanwege de 30k punten die je krijgt en je hebt €100 dinertegoed in de benelux, 4x loungetoegang en de lunchbox op Schiphol. Samen met de verzekeringen heb je de meerprijs tov de greencard wel terugverdiend.

Als het toch niks voor je is kun je het beste na 6mnd weer downgraden, zo verlies je de punten van de welkomstbonus niet.

10. scocz

scocz Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je antwoord! Zou Amex dit dan niet als 'misbruik' gaan categoriseren en de punten alsnog innemen?

11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Zou minimaal 6 maanden de gold card houden zoals @lloydje33 hierboven zegt. 30.000 punten voor (6x €20 maandbijdrage) is voor AMEX NL een prima deal. Door de kaart dan ook nog dagelijks te gebruiken kun je best wat punten binnen harken.

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. scocz

scocz Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Heb je ergens een linkje waarin staat dat je het na 6 maanden niet verliest? Dat zou wel heel aantrekkelijk zijn!

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Volgens de site van AMEX mag je 1x per 6 maanden up dan wel downgraden. Bij een downgrade pakken ze geen punten af. Met 6 maanden zit je dus safe zoals @Bjorn ook al aangaf.

Bjorn en scocz vinden dit leuk.
  14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    De gold card bevalt mij erg goed, zeker omdat je ook nog 4 gratis lounge bezoeken er bij krijgt + een mooie metalen kaart en 1 membership punt per euro. Perfecte balans dus tussen prijs en kwaliteit wat je er voor krijgt.

15. JornMich

JornMich Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ondertussen al aardig wat MR punten bij elkaar gespaard, maar de 5:4 conversie naar FB miles voelt toch wel een beetje als verlies. Weet iemand of er wel eens een aanbieding is dat dit gewoon 1:1 wordt?

MoonJ en FlyingBlob vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Ja, bij sommige programma's wel. Cathay (Asiamiles) had tot eind vorige maand bijvoorbeeld een conversie bonus, waardoor de conversie bijna 1:1 werd.

17. Xentor

Xentor Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank je wel, dit was uiteindelijk de uitkomst. Met Privium gebeld en een afspraak gemaakt.

Jasonkennedys vindt dit leuk.
  18. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Voor de mensen die ook nog wachten op een afspraak bij Privium, ik ben zojuist op inloop geweest en stond na een kwartiertje wachten weer buiten met het welkomstpakket. Het kwartiertje dat je wacht mag je gewoon gebruikmaken van de lounge, dus wachten is ook geen straf. Wel belangrijk om al een account te hebben via de uitnodigingslink in je mail en de wachttijd is afhankelijk van de drukte.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Heb je die mail zelf aangevraagd? Ik heb namelijk wel een uitnodiging voor het activeren van mijn lidmaatschap, maar omdat ik geen Schiphol account kan aanmaken kom ik daar niet mee verder.

20. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Oh dat durf ik niet te zeggen. Ik had m'n account en de uitnodiging al een jaar en wachtte sindsdien tot ik een keer een afspraak kon plannen. Vlieg niet supervaak via Schiphol en woon ook niet naast de deur. Dan kun je misschien beter bellen?

Deel Deze Pagina