American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Begin januari 50k punten en 3 maanden dubbel. Spend van >20k afgelopen jaar.

2. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Ik betaal alles wat mogelijk is met AmEx, dus niet alleen vliegtickets en hotel. Helaas zitten bij mij in de buurt alleen maar Albert Heijns die er natuurlijk berucht om zijn geen creditcards te accepteren. Zou willen dat ik de huur kon betalen met AmEx, dan was die 3000 euro in drie maanden een peulenschil geweest.

3. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Op welke manier als ik vragen mag? Telefonisch of via chat? Heb je gezegd dat je op wilde zeggen?

4. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Altijd telefonisch, volgens mij werkt dat beter. Aantal miles die ze aanbieden wordt gebaseerd op je jaarlijkse spend. Dus ik weet niet wat je uitgeeft, maar zelf kwam ik niet op die 20k en ik kreeg 25k punten, afgelopen week gebeld. Pas na doorvragen kon ik ook nog de extra punten per uitgegeven euro krijgen.

5. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Telefonisch en nee ik zeg nooit dat ik op wil zeggen. Geef aan dat je twijfelt of de kaart jou het geld waard is en vraag of ze een aanbieding kunnen doen die het voor jou de moeite waard maakt de maandelijkse bijdrage te blijven betalen.

cvr vindt dit leuk.
  6. Jumbs

Jumbs Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Na wikken en wegen overweeg ik de Platinum kaart. Ik zie dat er al tijden geen 50% korting meer wordt gegeven. Via de klantenservice was er ook geen promotie mogelijk. Is er nog iets mogelijk rondom een 'via friend'-verwijzing o.i.d. ?

ThimoM vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ook via de Referrals is er geen korting en de hoge bonus van 60k is er al even af. Je zou het even af kunnen wachten maar wie weet hoe lang het duurt.

8. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Er zijn door het jaar heen wel wat acties, persoonlijk zou ik wachten of nu gold doen en na een aantal (6) maanden verhogen als er een upgrade aanbieding is.

9. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Zo net even het jaarlijkse telefoontje voor de Plat gedaan, aanbod was 50k MR en 3 maanden lang een puntje extra de euro :)

FlyingBlob en Bjorn vinden dit leuk.
  10. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Dat is een lekkere 200 euro! goede deal!

11. MCA90

MCA90 Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb mijn Plat net een jaar - is het na het eerste jaar ook al de moeite waard dit te proberen?

12. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Vragen staat altijd vrij. Bevalt het aanbod je niet dan zeg je dat je er nog even over na gaat denken.

13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Krisflyer punten na bijna 10 maanden weer terug, dat is stap1.
    Nu kijken welke methode beste/veiligste is om ze weer vanaf Amex naar een FF account van mij te krijgen..
    Mijn Krisflyer account is al gelinkt aan Amex account collega, dus weet niet of hij die kan vervangen door een ander account!?

Mocht iemand een andere methode weten hoor ik het graag!:D

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    upload_2023-2-2_19-33-36.png

Vandaag dit mailtje ontvangen na een transactie buiten de eurozone. Had dat niet eerder gezien. Erg transparant van ze, hoewel we natuurlijk al weten dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je in andere valuta dan euro betaalt met Amex.

Overigens denk ik dat ze een foutje maken, de kosten zijn niet 2.163 procent, maar meer dan 200 % hoger dan andere kosten. Ze bedoelen denk ik procentpunt, want ze berekenen meer dan 2 % kosten bovenop de gepubliceerde wisselkoers.

Had laatst 3 betalingen vergeleken op dezelfde dag in USD, omgerekend kostte 100 USD via de ECB koers 100.74 euro, dus om hieraan te rekenen wissel je die om en betaal je 100 euro, krijg je 99.261 USD volgens die koers. Daar maakten op dezelfde dag mijn banken het volgende van:

Curve betaling: 100.68 EUR
    Knab betaling: 100.99 EUR
    Amex betaling: 103.19 EUR
    En ECB dus: 100.00 EUR

15. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Vind het toch wel bijzonder hoe dit gaat. Ik heb 1 jaar Plat (17K spend) en 1 jaar FB Gold (geen spend). Vorige week en vandaag gebeld met een medewerker, aangegeven dat ik twijfel over met welke kaart door te gaan en dat ik de Plat bijdrage nogal hoog vind. Geen enkele beweging, "verlenging is automatisch en daar staat niets tegenover". Heb de FB Gold geannuleerd en aangegeven dat ik nog twijfel over het verlengen van de Plat. In beide gesprekken geen enkele poging om me bij de club te houden....

16. DyingToLive

DyingToLive Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb platinum en een vriend die graag Gold wil. Kan nergens vinden hoe ik hem daarvoor kan introduceren, alleen voor Platinum. Dacht dat dit vroeger wel kon, iemand ideeën of dit nog kan en hoe?

17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Als het goed is kan je vriend na gebruik van je link kiezen voor ‘andere kaarten ‘ door naar beneden te scrollen. Daar moet dan Gold te zien zijn.

18. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    AMEX rekent 2.95% bovenop de koers (lees 3%).

19. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Mijn spend was flink hoger dit jaar, denk dat het daar aan ligt.

cvr vindt dit leuk.
  20. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    T/m 20 maart krijg je tijdelijk respectievelijk 40.000 en 30.000 punten bij de aanvraag van een nieuwe amex platinum of gold kaart via een referral. Helaas geen korting op de jaarbijdrage, het lijkt erop dat ze dat al een lange tijd niet meer doen

Jasonkennedys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina