American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Is het Amex membership rewards number een ander nummer dan je Credit Card number? Zo ja, waar kan je het membership rewards number vinden?o_O

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Het is gekoppeld aan je creditcard account. Punten overboeken kan trouwens alleen via de amex site naar partners.

3. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Waar kan ik het nummer vinden?
    Heb issue met Krisflyer; had collega punten van zijn Amex naar mijn Krisflyer laten overmaken…gelijk KF geblokt (bij FB werkte het wel)
    Nu al 8 mnd bezig om punten terug te krijgen

4. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Kan je bij de NL AMEX punten overboeken naar accounts van extra kaarthouders? Lees toevallig net op OMAAT dat het bij VS kaarten in ieder geval kan.

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Het nummer staat op de laatste pagina van het maandafschrift. Rechtsboven

Robinho vindt dit leuk.
  6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Je kan gewoon binnen een jaar opzeggen, alleen kunnen ze volgens mij als je het binnen 6 maanden doet de miles terugvorderen

7. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Kijk ook vooral niet naar de rest die je daar als Platinum houder cadeau krijgt...

MoonJ vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Denk dat dat wellicht niet is toegestaan volgens de voorwaarden en dat die transfer door KrisFlyer wellicht op (achter)naam gematcht wordt?

Ook genoeg voorbeelden online te vinden waar FB accounts gelocked werden als iemand CC punten naar zijn FB account overboekte, dat was wel vooral voor mensen die verder nog amper/nooit gebruik van hun FB account hadden gemaakt. FB ziet dat als potentieel geval waarbij iemand zijn miles "verkocht" heeft aan een ander bijv.

Robinho vindt dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Hebben jullie trouwens bericht gehad van American Express dat de Centurion lounge toegang gewijzigd wordt van 2 naar 0 gasten, tenzij je 50$ per gast betaalt? Ik lees daar al een tijdje in een FB groep van Amerikaanse Platinum houders over (dat als je geen 75k spend per jaar bereikt, je gratis +2 verliest) maar ik vind het heel apart dat AMEX (NL) daar tot op de dag van vandaag geen bericht over heeft gestuurd...

10. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Dat komt omdat die maatregel alleen voor de Amerikaanse markt is. Onze Nederlandse kaarten geven nog steeds gewoon gratis toegang voor 2 gasten

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Kijken ze echt naar welk land de kaart vandaan komt dan? Ik heb nooit ze zo goed zien kijken naar mijn kaart als ik langsging...

12. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Het land van uitgifte zit ingebakken in je kaartnummer, dus het is een kwestie van scannen en dan geeft de computer vanzelf aan waar je wel of geen recht op hebt.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, was inderdaad op achternaam geblokt.
    Via Flying Blue is het wel al keer gelukt, maar als er een risico is dat je account gelocked wordt en je die niet meer terug krijgt moeten we wat anders verzinnen ;-)
    Kan op naam collega Krisflyer account aanmaken, dan matched die wel, en je mag geloof ik voor 5 andere mensen rewards boeken.
    Maar eerst die puntjes terug... Krisflyer zegt nu dat Amex membership nummer niet klopt omdat het met 1R moet beginnen...nou nergens een 1R te vindeno_O

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah oke, nou fijn, dan hebben we ook een x een benefit die de U.S card niet heeft :p

Urbanjazz, arjen05, Bjorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    3753 is de landcode van Amex voor kaarten uit NL dacht ik.

16. JJHAmsBos

JJHAmsBos Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ha allen,

Vast een vraag waar iemand het antwoord al op weet - maar ik kan het helaas niet vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen! Het betreft het omzetten/aanvragen van een Amerikaanse Amex kaart.

Momenteel ben ik in bezit van een Nederlandse Gold kaart, maar ga binnenkort voor 6 maanden naar de VS. Daar zal ik dan een Social Security Number en tijdelijks woonplaats hebben. Ik wil dan graag geen Amerikaanse Amex kaart aanvragen gezien de vele voordelen aldaar.

Als ik dat nu echter wil doen, dan wisselt het systeem op bassi van mijn account naar het omzetten van de kaart (alsof je verhuisd). Is er iemand die ervaring heeft met dit aanvraag proces van dansel verhuizen, of een losse amerikaanse kaart erbij te nemen? Ben erg benieuwd!

Alvast dank voor jullie hulp

17. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Tijdje afwezig geweest op het forum, maar toch even een update: Heb ook gebeld met AMEX vanwege mijn Platinum Card. Inmiddels ruim een jaar platinum member en een tevreden klant. Mede dankzij 5 referrals het afgelopen jaar meerdere vluchten in Business Class (3 long haul) op punten en nog steeds genoeg voor een aantal vluchten tegoed. Mijn spend is niet enorm en zit op ongeveer 12-15k per jaar.

Met de eerlijke overweging om te downgraden naar Gold of te blijven met een aantal punten, werd me 25000 MR aangeboden. Even doorgevraagd en daarna ook de bonuspunt per euro gekregen voor 3 maanden. Daarnaast ook gevraagd of er verschil in zit wat mensen aan aanbod krijgen, omdat ik ook wel eens 50k heb gezien. Hierbij gaf ze aan dat deze mensen aanzienlijk meer besteden dan ik. Uiteindelijk aanbod geaccepteerd en prima tevreden met de dienstverlening.

lloydje33, MoonJ en Frankb vinden dit leuk.
  18. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand enig idee/ervaring hoe het nu gaat met Privium voor 2 als je een upgrade doet naar Platinum? Als ik op de website van Schiphol kijk staat daar aangegeven dat het moment niet mogelijk is om een Privium lidmaatschap aan te vragen. Het zou een beetje jammer zijn als ik nu upgrade naar Platinum en vervolgens geen Privium lid kan worden.

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Het is een drukke boel bij Schiphol en hadden/hebben een Privium stop. Desondanks heb ik vaak forumleden voorbij zien komen die toch een afspraak hebben kunnen maken om hun pas te activeren. Een belletje naar AMEX om te vragen of het kan is misschien wel verstandig

ThimoM vindt dit leuk.
  20. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook gehoord dat je een redelijke kans maakt als je op een rustig moment binnenloopt. AMEX heeft volgens mij ook een afspraak met Privium, waarbij je een tijdelijke pas krijgt.

Deel Deze Pagina