American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Dank heren, gelukt met aanvragen van de priority pass via de amex chat. Voor mijn boekingen in Argentinië heb ik inderdaad zo veel mogelijk "betalen op locatie" geselecteerd om tegen Blue rate te kunnen betalen. Creditcardboekingen op mijn amerikaanse visa tegen MEP rate, scheelt ook al aanzienlijk tov official koers.

In combinatie met de BC award boeking die ik voor deze reis gebruikt heb wordt dit één van de goedkopere luxereisjes denk ik :)

Laatst bewerkt: 8 jan 2023
    ppt en Frankb vinden dit leuk.
  2. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Kun je iets meer uitleg over Blue rate geven aub? Ik gebruik Revolut voor vreemde valuta omdat ik de koersopslag van Amex vrij stevig vind. Daarnaast vind ik het wisselen in de Revolut app top plus de acceptatie is erg goed (Visa). Je mist natuurlijk wel de Amex Plat punten plus de aankoopverzekering.

3. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    We hebben het hier specifiek over reizen naar Argentinië en de verschillende wisselkoersen die daar gehanteerd worden. Revolut ondersteunt überhaubt geen ARS.

noppie en cvr vinden dit leuk.
  4. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Advies is dus om wat grotere hoeveelheden contant geld mee te nemen en dit ter plaatse te wisselen naar blue USD? Is er ook nog een truc om van deze betere rate gebruik te maken zonder met €1000+ rond te lopen?

5. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Ja. Middels Western Union kun je geld naar jezelf sturen en daar contant laten uitbetalen. Koers is zelfs gunstiger dan blue rate. Maar misschien niet meer helemaal on-topic dit

noppie vindt dit leuk.
  6. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan mis zitten maar ik heb sowieso nooit de indruk gehad dat de extra gold kaarthouders van een platinum kaart deze voordelen hadden. Naar mijn weten heeft alleen de extra platinum kaarthouder de voordelen van priority pass en loungebox, dining credit is sowieso gedeeld.

7. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van een AMEX referall actie en mijn vriendin lid gemaakt (AMEX FB gold card). Ik weet zeker dat ik daarbij 40.000 miles zou ontvangen en ik dacht mijn vriendin ook. Zij heeft nu echter maar 20.000 miles bijgeschreven gekregen. Kan ik de voorwaarden nog ergens checken? Kan zo snel niks vinden. Bedankt

ThimoM vindt dit leuk.
  8. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Correct me if I'm wrong, maar bij referrals dient de aanvrager een minimale spend te halen binnen x maanden. Voorwaarden op dat moment kun je helaas niet meer ophalen, maar het kan zijn dat ze niet gewijzigd zijn. Open opnieuw je referral-link en bekijk de voorwaarden.

9. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht interessant om te weten wat je precies vertelt. Zeg je: ik wil graag een retentie aanbieding of zeg je dat je wil opstappen?

Mark12 vindt dit leuk.
  10. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik dreig niet met opstappen, omdat ik zelf weet dat ik dat niet waar ga maken.

Ik geef aan dat ik twijfel of ik het voor mij de juiste kaart vind gezien de kosten en dat ik twijfel of ik wellicht wil downgraden naar green of gold. Daarbij stel ik dan de vraag of ze wellicht een aanbieding hebben waarvoor het voor mij meer zou lonen om mijn platinum kaart te houden

11. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Even goed mijn berichtje lezen. Ze heeft de 20k miles al ontvangen en ik mijn 40k. Die min. besteden heeft ze al lang gehaald.

12. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Als ik het mij goed herinner was het ook dat de aanvrager 20k miles kreeg, dit stond niet helder in de communicatie waardoor het leek alsof beide personen 40k miles zouden krijgen. Ik heb dit met een platinum referral gehad, daar kreeg ik ook 80k miles en de ander 40k uit mijn hoofd.

Edit, ik zie dat mijn oude handtekening nog actief is. 40k miles voor platinum, 20k miles voor gold voor de aanvrager dus.

Bjorn vindt dit leuk.
  13. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Korte vraag:
    Ik heb na 8 maanden AMEX FB Gold ge-uprade naar Platinum FB AMEX. Wanneer worden die 60xp bijgeschreven?

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Das meestal 2-3 weken na upgrade is mijn ervaring.

15. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Dank! en zou je dan, theoretisch gezien, na 6 maanden weer kunnen downgraden naar Gold en weer 30xp kunnen pakken?

16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Downgraden kan wel, maar XP krijg je dan niet.

17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Duurde bij mij eergisteren één dag, volgende ochtend vroeg stonden ze erop.

18. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hier uiteindelijk dezelfde ervaring, vlucht inmiddels geboekt!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb sinds kort een AMEX FB platinum. Nu zijn de voorwaarden van de verzekeringen mij onduidelijk. Ik heb wel een doorlopende reisverzekering, maar geen annuleringsverzekering. Worden kosten van bijv. hotels of vluchten die ik betaal met de AMEX kaart vergoed bij ziekte of overlijden? Is het dus bijv. niet noodzakelijk om een optie tot gratis annuleren bij bijv. Booking te nemen? Ik heb een flink aantal vouchers van KLM. Nu heb ik een vlucht betaald voor het grootste gedeelte met vouchers en een klein gedeelte met de AMEX. Wordt bij annulatie dan alleen het gedeelte wat ik met de AMEX kaart betaald heb vergoed of de hele vlucht?

20. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Sinds kort heb ik de American Express Platinum kaart. Nu heb ik toegang tot snelle grenspassage met privium, alleen mijn reisgenoot niet. Nu las ik dat het mogelijk is om gratis een tweede Platinum kaart aan te vragen met daarbij privium. Mag ik deze tweede kaart op zijn naam zetten en dat zij dan privium aanvraagt voor zichzelf? Of zitten hier restricties aan verbonden en denk ik te makkelijk?

ThimoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina