American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Wij waren op 31-12 ook in de Centurion Lounge op LAS. Mochten 30 minuten eerder al in en het was natuurlijk ook niet druk, maar we hebben erg lekker gegeten. Echtgenote wilde nog even shoppen. Vandaar te vroeg weer terug richting gate gegaan. Veele winkels al dicht.
    Bij de gate was de Skyteam „Lounge“….. dat was stukken minder.

MoonJ, noppie en cvr vinden dit leuk.
  2. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Net gebeld voor een retention offer op mijn platinum card. Uiteindelijk 50k punten en 3 maanden dubbele punten (3 punten, niet 2.5). Spend is zo'n 27k afgelopen jaar.

MoonJ, lloydje33 en noppie vinden dit leuk.
  3. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Ben je al een aantal jaren platinum kaarthouder? Ik zit deze maand aan het einde van mijn eerste jaar en twijfel nog over doorgaan (met name ivm de kosten van € 65 pm). Spend is ongeveer 15K in 2022

4. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ruim een jaar, daarvoor een gold/green card gehad.

cvr vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Heb je zwart op wit staan 3 punten per euro? Vaak zeggen ook agents aan de telefoon vaak “dubbele punten” maar in de praktijk is het voor die platinum altijd 1.5 + 1 extra = 2.5 punt per euro.

Ik heb nog nooit gehoord van 3 punten per euro…

6. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Niet zwart op wit, wel expliciet gevraagd en uit laten spreken.

Mocht ik ze niet krijgen dan kunnen ze de conversatie terugluisteren..

7. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben benieuwd, laat je even weten hoe het is gegaan na je eerste betalingen en wat het aantal bonuspunten op je MR Overzicht laat zien?

8. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zal het in de gaten houden!

Enig idee hoe snel die 50k punten bijgeschreven worden? Is dat binnen enkele uren?

9. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Meestal na de volgende maandafsluiting is mijn ervaring.

PeterD en noppie vinden dit leuk.
  10. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Eerst 20k kreeg ik binnen 2 werkdagen, daarna 30k de dag erna. Weet niet waarom het apart ging maar ging gelukkig goed.

Mij werd overigens ook 3x punten aangeboden maar kan bevestigen dat dit inderdaad 2,5x is.

11. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dat klinkt niet hoopvol, eerst maar eens afwachten.

Heeft er iemand een indicatie hoe lang het duurt om punten over te boeken van amex naar KLM? Heb een vlucht in optie staan, maar die is maar 3 dagen geldig..

12. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Zeer recent gedaan. Kan tot 10 werkdagen duren. Bij mij duurde het 2 werkdagen.

PeterD vindt dit leuk.
  13. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij ook, zeker aan de telefoon 3x punten maar uiteindelijk 2.5x

14. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Ik moest vgm eerst ook mijn flying blue nummer koppelen wat tijd kostte als ik me goed kan herinneren, punten overzetten was bij mij de volgende ochtend.

15. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    En ik heb de amex chat de punten over laten boeken. Via amex website kreeg ik telkens een foutmelding bij het toevoegen van FB nummer.

KieWie vindt dit leuk.
  16. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen week heb ik mijn Amex Platinum kaart ontvangen en de FB Amex Plat opgezegd. Omdat ik dinsdag voor een maand richting Argentinië en Chili vlieg en daar ook een aantal domestic non-skyteam vluchten zal pakken hoopte ik er stiekem op dat ik meteen gebruik zou kunnen maken van priority pass. Ik begrijp echter dat ik hierover de aanvullende informatie pas later in de maand ontvang.

Weten jullie toevallig of er shortcuts mogelijk zijn? Bijvoorbeeld of je je met je Amex kaartnummer ergens kan aanmelden voor een digitale pas?

17. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Via de ledenservice kan je heel snel je digitale priority pass kaart regelen, telefoon of chat. Gewoon dom spelen en zeggen dat je het allemaal heel ingewikkeld vindt, dan bellen zij priority pass voor je en word je niet doorverbonden.

18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Klopt het dat extra Gold/Green kaarthouders van een Platinum kaart niet meer in aanmerking komen voor de Loungebox op Schiphol? Destijds werd in de mail vermeld: “Het gaat hierbij alleen om een kleurwissel, alle voordelen blijven onveranderd.”
    Zonder Priority Pass, Loungebox of Dining Credit zie ik weinig ‘Gold’ voordelen boven Green.

ThimoM vindt dit leuk.
  19. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Via de chat kan je ook de priority pass & pin nummers krijgen, daarmee kan je makkelijk een account aanmaken op de website en heb je de digitale pas ook. Hoef je helemaal niet te bellen ;)

20. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou in Argentinië contact geld wisselen dan krijg je de blauwe koers. Of via Mastercard en/of Visa krijg je blauw koers terug gestort. Scheelt aanzienlijk geld.

Deel Deze Pagina