American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28

Het restaurant wist idd van niets. Waren wel in de zomer via de mail benaderd door amex, maar hadden niet gereageerd en dus zeker niet toegezegd op een lijst te komen. sterker nog; ze accepteren geen amex!!

met amex opgepakt en die hebben uiteindelijk de 50 euro tegoed alsnog overgemaakt met de toezegging dat ze het restaurant van de lijst halen…

2. Malavita

Malavita Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Nah prima oplossing. Wel vreemd dat ze een bedrijf er op zetten dat niet accepteerd.

3. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    In januari met vrienden (4 personen in totaal) naar NY, we vliegen met Delta heen. Mijn vrouw en ik hebben beiden Amex platinum (en dus ook Privium en Priority Pass), ik ben zelf FB Gold. Onze vrienden hebben geen Amex en ook geen FB status.

Is er nog een lounge waar we onze vrienden als gasten zonder extra kosten mee naar binnen kunnen nemen?

Laatst bewerkt: 27 dec 2022
  4. Malavita

Malavita Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Met een priority pass kan je een gast meenemen toch? Dus beiden een PP dan beiden een gast meenemen en dan ben je er :)

5. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Ik lees overal negatieve berichten over toegang met PP dus ging er eigenlijk van uit dat 'm dit niet ging worden. Wellicht kan iemand een recente ervaring bevestigen?

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Met PP kun je gewoon een gast meenemen, dus met 2x PP heb je toegang voor 2 gasten.

7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als de Aspire op AMS geen mensen met PP toelaat (wat regelmatig gebeurd), heb je dus niets aan dat je 2 gasten mee kunt nemen, daar doelt @cvr op denk ik.

cvr, Ruut en noppie vinden dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Jah en als je leest hoe slecht op dit moment de acceptatie van PP in de VS is dan zou ik mijn hoop daar ook niet op vestigen. Ga zelf in Januari 2 weken naar de VS en reken er niet op dat ik mijn PP kan gebruiken.

cvr en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  9. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, ik lees regelmatig dat Aspire (en vele andere lounges) PP weigeren.

10. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Koop ze gewoon 2x een guest voucher voor Privium (airside) en laat ze genieten, dan vertellen dat ze dat ook gratis kunnen doen met de Amex kaart en of je zie niet kan introduceren :)?

Als je terug vliegt van JFK, kan ik de Virgin Lounge (toegang met Amex plat) erg aanraden, kom alleen wel in de middag, want in de avond kan het snel erg druk worden.

cvr vindt dit leuk.
  11. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Sterker nog voor Privium krijg je twee guest vouchers als je je aanmeld.

12. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Graag jullie input over het volgende. Onlangs ben ik overgestapt van FB Amex Gold naar FB Amex Platinum. Nét op het verkeerde moment, want ik heb er 0 miles voor ontvangen terwijl er een paar dagen later 75,000 miles voor een upgrade gegeven werd. Nog even achteraan gebeld, maar helaas. Wél netjes 60XP ontvangen waardoor ik net het zetje kreeg om FB Platinum status te ontvangen. Mijn +1 heeft nu ook FB Platinum vanwege de partnerkaart.

Mijn vragen:
    - Wat zijn de consequenties als ik nu meteen weer wissel van een FB Amex Platinum kaart naar de reguliere Amex Platinum kaart? Worden de 60XP terug ingetrokken? Neem aan dat mijn +1 direct haar FB status weer verliest?
    - Wat is de beste manier om de kaart te wisselen? Nieuwe kaart via website aanvragen (zonder enige vorm van overstapbonussen), of zijn er slimmere manieren?

Laatst bewerkt: 28 dec 2022
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Gelijk wisselen kan wel maar het zijn 2 losse producten, beter de kaart minimaal 1 maand aanhouden en dan opzeggen. Je XP worden niet afgepakt en ook +1 houdt gewoon de platinum status tm einde kwalificatieperiode. (wellicht zelfs nog met softlanding).
    Nieuwe kaart kan je tegenwoordig alleen nog maar online aanvragen. Als je via een referal doet krijg je wellicht nog punten maar reken daar niet 100% op. Alternatief is een normale aanvraag via de amex site.

Laatst bewerkt: 28 dec 2022
    Vliegende_Keep en dutchskies vinden dit leuk.
  14. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Thanks voor de snelle reactie. Ik heb je link gebruikt voor de Amex Plat aanvraag, succes niet verzekerd ;)

lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Oja, meteen ff mijn handtekening aangepast met de nieuwe aantal miles/MR. :)

lloydje33 vindt dit leuk.
  16. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Introduceren heb ik al geprobeerd maar ze hapten niet, ze reizen niet zo heel veel helaas...

Mbt Virgin Lounge op JFK, plan was eigenlijk om Centurion te doen op JFK. Ben in Vegas in de Centurion lounge van Amex geweest en dat was top. Is Virgin beter dan Centurion op JFK?

17. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Mijn persoonlijke mening: Ja, volledig 3 gangen menu met tafel service, ook bar helemaal gratis (inc. Champagne & cocktails). Verder goed uitzicht over het vliegveld.

Wat ook niet meehielp was dat de Centurion lounge helemaal vol zat toen ik er was.

Daan3 en cvr vinden dit leuk.
  18. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand al met succes online een gift card gekocht met de Dining Credit?
    En zo ja waar? :)

19. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik acht de kans daarop klein. Vorig jaar met de lockdown geprobeerd. oa Waldorff Astoria Amsterdam stond op de lijst en toen een box voor thuis besteld. Dit werd helaas gemanaged door een ander systeem en dus ook op de afrekening stond geen Waldorff Astoria waardoor het dus niet meetelde. Helaas :(

20. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Volgens mij staat ergens in de kleine lettertjes dat die aankopen niet meetellen.

Deel Deze Pagina