American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Update, net op BKK geprobeerd en priority check-in bij EVA Air is alleen voor hun partnerkaart van Amex. Kaart is identiek in ontwerp behalve zwarte tekst dat "Eva Air" zegt. Dit staat niet heel prominent op de kaart though

De medewerker aan de balie begreep het misverstand en we mochten alsnog inchecken. Scheelde toch weer 1.5 uur in de rij staan :D

lloydje33, noppie, RobertFB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Klopt het dat de reguliere AMEX kaarten (dus niet de Corporate/Business variant) binnen de EU ook als zakelijke kaarten worden gezien? Bijv. Transavia en Singapore Airlines brengen alsnog een toeslag in rekening als je met AMEX wil betalen.

3. NGX

NGX Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    AmEx heeft een ander business model dan MasterCard en VISA. Hierdoor vallen ze deels buitenscope van de Europese regelgeving over interchange fees.

Op de website van de EU staat ook het volgende:

4. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Update:

amex heeft het heel netjes opgelost en de 50 euro dinertegoed alsnog op mijn creditcard gestort

ErwinLansing, Mathijstil en Bjorn vinden dit leuk.
  5. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik probeer een nacht te boeken via Fine Hotels bij de Four Seasons in Johannesburg, maar welke datum ik ook klik ik krijg de melding dat er geen beschikbaarheid is.
    Kan iemand hier kijken of ze dezelfde foutmelding hebben? Dan weet ik of het aan mijn account ligt of niet.

6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Gewoon ff de website vh hotel zelf op en kijken of er dan wel plek is.

7. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Restaurant is inderdaad ook van de lijst verwijderd. Jammer!

8. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Doh! Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken, dan is er nog wel plek. Heb een aantal verschillende datums geprobeerd, ook ver vooruit, het lijkt me sterk dat alle FHR kamers dan al geboekt zijn.

9. Mark12

Mark12 Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie heel het hotel niet via Fine Hotels. Alleen via travel (met beschikbaarheid), maar dan zonder de voordelen van Fine Hotels.

10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Soms moet je minimaal twee nachten boeken om in aanmerking te komen voor een FHR tarief.

En anders even via een agent vragen naar Four Seasons Preferred Partner tarief, kijken wat die kunnen bieden. Prijs per nacht is dan hetzelfde als FHR.

11. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg zojuist via de e-mail een upgrade bonus (gold --> platinum) van 75.000 punten binnen. Weet iemand of dit een gangbare bonus is voor een dergelijke upgrade (klinkt namelijk als vrij veel, c. 300 euro)?

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ja dit is het hoogste wat ze geven, laatste paar keer was het tussen 50-75K punten. Het is ook een hele tijd 24K punten geweest.

13. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Nu ook bij de Flying Blue Amex 75.000 miles

14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Mail ook gehad. Ik vind de platinum card nog steeds te duur voor wat hij je oplevert. Ik zie die aanbiedingen in de experiences app wel eens maar het zijn altijd grote uitgaven die je moet doen voor een cashback. In Amerika zijn er genoeg kleine acties voor wat extra punten of wat cashback.

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Voor de FB variant. Als je wat XP's tekort komt dan kan het best een aardige deal zijn. Voor grofweg €300 heb je 60XP en ruim 75k miles als je na 6 maanden weer downgrade of opzegt.

Kaart is wel zwak qua benefits, alleen extra XP, de huurauto verzekering en platinum status delen en 1,5 miles per euro zijn grootste verschillen tov FB Gold AMEX.

Reguliere versie vind ik ander verhaal, met Privium Plus, Priority pass en het diner tegoed heb je die €700 wel terug verdiend zeker als je wat vaker vliegt.

MoonJ, ErwinLansing, noppie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ook zonder, ik vlieg eigenlijk nog maar 1x per jaar, en de upgrade naar BC is meestal wel met de punten betalen. Dining credit is ook al de helft van de kaartbijdrage, en loungebox en korting op 3 weken autohuur en het is er al praktisch uit.

noppie, Bjorn en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Welke verhuurder huur je dan de auto bij?

18. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Avis of Hertz. Instant status scheelt.

noppie vindt dit leuk.
  19. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zal deze week eens bellen met American Express of ze een verleng aanbod hebben. Is dit nog steeds gestandaardiseerd (vanaf 20k spend 50.000 punten, en daaronder was het geloof ik 20.000 punten)?

Laatst bewerkt: 20 dec 2022
    ThimoM vindt dit leuk.
  20. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat had ik 2/3 maanden geleden nog wel, werd ook door de dame aan de telefoon aangegeven

Deel Deze Pagina