American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    De vraag is of jij daar naar binnen wilt Arjen :D

MoonJ, Vliegende_Keep en arjen05 vinden dit leuk.
  2. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Over diner tegoed gesproken. Vorige week bij Little Paris gegeten in Phuket. Zeker een aanrader. Binnen 1 week stond het tegoed weer op mijn rekening :)

3. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren bij Catch bij Simonis in Scheveningen gegeten. Ben benieuwd wanneer het dinertegoed zal worden bijgeschreven.

arjen05 en noppie vinden dit leuk.
  4. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    nou, ik moet zeggen… los van het amex-debacle: als je lekker wilt eten in Groningen, zeker een aanrader

inmiddels hebben ze het naar de ‘escalatie-afdeling’ van amex gestuurd. Ben benieuwd.

Doen ze daar wel eens aan reward punten als compensatie? Daar ben ik dan wel weer voor te porren

arjen05 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  5. RayTurner

RayTurner Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dag allemaal, ik lees al een tijd mee hier op het forum en steek daar ook veel van op. Nu heb ik een vraag: Op dit moment gebruik ik FB amex gold, maar omdat we niet zoveel meer doen met KLM wil ik overstappen op regulier amex-plat. Is er een manier om die welkomstbonus van 40.000 reward punten binnen te halen ondanks dat ik al amex kaarthouder ben?

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Nee, Amex ziet de FB en reguliere kaart als een product.
    Je hebt het over "we", dus wellicht dat je partner dan de reguliere kan aanvragen, jij zegt jouw kaart op en neemt over een jaar weet een nieuwe kaart.
    Op die manier pak je dan ook dubbele punten.

Daan3 vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Kan alleen als de partner nu geen partnerkaart heeft. Dat geldt, ondanks dat je geen kaarthouder bent qua voordelen, wel als kaarthouder voor de nadelen.

8. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dit weekend gegeten bij 7evenden Hemel in Den Bosch. De naam doet zijn eer aan. Écht een aanrader als je nog een restaurant zoekt voor je Gold dinner-tegoed.

Heb overigens ook nog 150 tegoed over van mijn Platinum card maar had liever dit tegoed gespendeerd bij een restaurant uit de Gold lijst..

VinceG, Urbanjazz, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Log nu net in op de AMEX NL website en krijg te zien, dat ik 80'000 miles krijg per referrentie
    tot 15 november 2022 :rolleyes:

10. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Misschien hebben ze het zojuist aangepast, want ik krijg:

De hoogste bonus ooit nu verlengd. Doe het snel, want dit uitzonderlijk aanbod is nog maar een paar dagen geldig (tot en met 13 december 2022).

11. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Klop nu nog een keer ingelogged en nu staat ook een nieuw datum bij mij.

Laatst bewerkt: 5 dec 2022
    Bjorn vindt dit leuk.
  12. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand nog tips voor de Dining voordeel? Wij zijn binnenkort in NL en verblijven in Rotterdam, maar moeten ook voor een dag naar Amsterdam.

Rotterdam: The Harbour Club Rotterdam
    Amsterdam: Mr. Porter

zijn de twee die ik tot nu toe heb interessant gevonden.

Echtgenote heeft de Menus gestudeert en vond mijn keuze niets. Zij wil eerder Indiase keuken of iets, wat we in Zwitserland niet kunnen krijgen en Steaks wachten op ons ook in de V.S. Helaas staan deze niet op de lijst.

Laatst bewerkt: 5 dec 2022
    VinceG vindt dit leuk.
  13. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Retentie bonus gekregen van 50k punten en 2,5/3 punten extra per euro voor drie maanden. Meneer kon niet uitleggen of er achter komen welke van de twee het nou was…

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    De huidige retentiebonus is 50k + 1pt extra. Waarschijnlijk bedoelde de medewerker 2.5pt per uitgegeven euro in totaal ipv extra

15. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Exact, zo heb ik hem ook gekregen. Spend om dat te krijgen is volgens mij 20k per jaar

16. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Ahaa, zijn er nog spend thresholds daarboven voor een hogere bonus?

17. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat denk ik wel, maar weet ik niet met zekerheid te zeggen. De dame aan de lijn had het over een maximale bonus van 75k punten, alleen welke voorwaarden daaraan vast zitten heb ik niet nagevraagd.

18. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heb je al een reactie? Het is de enige in de lijst in de buurt van Groningen. Voor platinum ook al niks in de buurt :(

19. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Restaurant wist helemaal van niets. Accepteert dus niet eens AMEX. Had een mailtje gekregen van Amex in de zomer of ze mee wilden doen. hadden ze niet op gereageerd, en ineens blijken ze dus toch op die lijst te staan...

Van AMEX zelf dus nog niets gehoord. Ben wel benieuwd. Hoop dat ze wel met een soort compensatie kunnen komen. Of in cash, of in punten...

Geen goede reclame zo

20. Kju

Kju Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld, alleen ging ik van een reguliere AMEX Platinum naar de FB versie. Ik had volgens AMEX geen recht op bonussen omdat ik al AMEX kaarthouder was. Extra-kaarthouders krijgen ook geen bonus. De 60XP werd binnen een paar dagen bijgeschreven in september. In oktober kreeg ik tot mijn stomme verbazing 60.000 Flying Blue miles als bonus. Heb maar niet gebeld om te vragen waarom.. :)

LordH en Ready2Board vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina