American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een spend van 200k gehad in de laatste 14 maanden, maar kreeg 0 aangeboden. Dan gaan we maar eens wat anders doen.
     
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Heel apart.
    Mijn spend op de FB gold was afgelopen jaar misschien 2K en mij werd 20K met dubbele miles voor 3 maanden aangeboden...
     
  3. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Had ze gisteren gebeld. Echt 0.0 wat ze wilden doen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Nog een aantal keer bellen, bij mij wilde de eerste ook niet veel doen. Sowieso doorvragen naar de Nederlandse retentie specialist als je dat nog niet gedaan hebt.
     
  5. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat gebeurt er als je een upgrade te vroeg aanvraagt (voor de extra milles met name natuurlijk...)

    Wordt de upgrade geweigerd?
    Of krijg je wel de upgrade, maar niet de miles (of iig het risico op niet de miles)?
     
    noppie vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee upgrade wordt geweigerd in dat geval.
     
  7. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag gebeld naar Amex plat line (jaarlijks op de agenda). Ze hebben recentelijk besloten om helemaal niks meer aan te bieden in de vorm van MR punten of korting zoals voorheen. Heb gezegd dat ik enorm verbaasd ben en dat ze enorm veel klanten gaan verliezen zeker gezien de enorme fee en de slechte acceptatie van de kaart. Dame aan de lijn had al meedere mensen vandaag gesproken en met dezelfde boodschap. Manager erbij halen heeft geen zin want boodschap is hetzelfde...

    Weet niet waar Amex mee bezig is maar dit is geen goede ontwikkeling. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2022
    FlyingBlob, noppie en Ruut vinden dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Als dat zo is denk ik dat er veel FB gold kaarten worden opgezegd...
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik in oktober belde voor een retentie aanbod werd me al duidelijk dat "dit niet de bedoeling" is...(dat je elk jaar belt). Dit was weliswaar voor de FB Gold versie, maar ik neem aan dat dit een nieuwe policy is voor alle Amex cards.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.488
    Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Hmm bijzonder. Belde einde van de middag en toen kreeg ik - min of meer spontaan - een retention aanbieding.
    Denk dus dat het uitmaakt wie je spreekt en wat je precies zegt.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.228
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik belde 2 weken terug voor de FB Gold en kreeg aanbod 20K miles en 3 maanden dubbele punten...

    Heb het niet gedaan.
     
  12. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    ja dat klopt en dat was de reden dat ik al jaren er veel uit kon halen. Nu was de boodschap heel helder alsof ze er in 1 keer van bovenaf een streep door hebben gezet. Kan natuurlijk zijn dat ze zoveel aanvragen hebben ontvangen door de ellende op Schiphol en er nu warmpjes bij zitten....
     
  13. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Voor Centurion vroeg ik ook of ze niet een keer wat met dubbele punten oid gingen doen. Kreeg een hele duidelijke email dat dit niet het geval is en dat ik altijd terug over kan stappen naar Platinum. Vond het wel heel erg hard to get van ze.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Gewoon lekker naar platinum overstappen dan, ik weet dat er een aantal centurion kaarthouders hier op het forum zitten maar die snap ik dus totaal niet, je zit op dit forum omdat je van reizen en het in elkaar puzzelen van reizen houdt, en dan ga je €4k per jaar betalen voor een "relatiemanager" waarvan hier ook al vaker gezegd is, dat die niet zo heel veel kunnen... En dan ook nog €4K setup kosten... Echt totaal uit de lucht gegrepen bedrag puur om de vermogende mens nog wat extra knaken uit de zak te kloppen... Maar goed, eenieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt ofzo :p
     
    MilesHunter, Daan3, solofarie en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Aan de ene kant snap ik het wel, op de lijst van AMEX-voordelen die je krijgt staat niet dat je recht hebt op verlengaanbod. Hoewel ik zelf natuurlijk graag gebruik van maak, en ook regelmatig gedaan heb.

    Jaren geleden ook bij een bedrijf gewerkt dat nog wel eens een verlengaanbieding deed, sommige klanten zetten de dag dat ze moeten bellen alvast een jaar van tevoren in hun agenda. Contant momenten blijven natuurlijk staan in de notities.

    Uiteindelijk ligt het eraan wie je spreekt, en welke opties het systeem aanbiedt. Vorige keer had ik een wat nieuwe medewerker aan de lijn, die las gewoon op wat er allemaal op het scherm staat, nadat je reden van opzeggen had gegeven.
     
  16. Malavita

    Malavita Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Slechte acceptatie valt wel mee als ik zie dat ik 3k per maand uitgeef.

    Ergens snap ik het wel hoor, zitten genoeg voordelen aan de kaart zolang je die voordelen wel gebruikt natuurlijk. Anders kan je beter een goedkopere kaart nemen. En ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die alleen voor punten gaan en de kaart dan links laten liggen.
     
  17. Lvddd3

    Lvddd3 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1

    Hoe is dit opgelost? Precies hetzelfde verhaal hier, ook Vive La Vie. Amex beweert nu dat het restaurant er nooit op heeft gestaan, nog geen oplossing geboden..
     
  18. Malavita

    Malavita Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Maar stond het er dan eerst wel op? Want de site lijkt niet veranderd tussentijds. En 1400 restaurants is wereldwijd natuurlijk, niet in NL alleen.

    Volgens mij is American Express hier transparant genoeg in en waarom zouden ze het tussentijds aanpassen zonder de kaarthouders te informeren? Enige reden die ik kan bedenken is als het restaurant tijdens de canpagne besluit niet meer te accepteren..
     
  19. Lvddd3

    Lvddd3 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Het restaurant stond er zeker wel op, daarom er juist heen gegaan. Waarschijnlijk is het na de eerste klacht van de lijst gehaald, er zijn dus meerdere met hetzelfde verhaal bij dit restaurant.
     
  20. Malavita

    Malavita Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Welke klacht precies? Want dat de restaurants niet op de hoogte zijn zou niks moeten uitmaken toch? American Express doet de creditering, niet het restaurant. Lijkt me alleen maar mooie reclame. Of ik mis wat..
     

Deel Deze Pagina