American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ik durf het niet aan, anders zou ik nu op de valreep nog een giftcard bestellen bij een mooie tent in België...

Urbanjazz vindt dit leuk.
  2. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Hi allen,

Ik gebruik al een langere tijd de Mastercard Black maar overweeg binnenkort de switchen naar de Platinum Metal Card van American Express. Ik liep vanochtend even door de voordelen van deze kaart heen en kwam toen langs de voordelen van de kaart en kwam toen tegen dat je status krijgt bij o.a. Hilton, Mariott en Radisson. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg je enkel de voordelen als je met je Amex kaart betaald of hebben jullie daadwerkelijk een pasje van het hotel in kwestie gekregen?

3. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Op je persoonlijke Amex Platinum pagina staan directe links naar de diverse programma's waarmee je direct de (gold) status kunt aanvragen. Van sommige krijg je een pasje, bij anderen zie je de status in de app.

solofarie en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Zoals @cvr al aangaf kun jij jezelf aanmelden nadat je daadwerkelijk het proces van aanmelden bij AMEX bent doorlopen. Indien je al klant bent bij bijvoorbeeld Hilton dan kun je ook je bestand Hilton Honors Nummer invullen. Indien je dat niet doet wordt je nieuwe klant. (Het kan zijn dat je eerst jezelf moet aanmelden bij Hilton). De Priority Pass gaat vanzelf, hoef je niets voor te doen. Voor de Privium aanmelding moet je zelf eerst een afspraak plannen.

lloydje33, solofarie en cvr vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ook moet je via de officiële kanalen van het hotel boeken om voordelen te krijgen, dus bijv niet via booking.com een Hilton Hotel boeken, want dan krijg je geen voordelen.

Ready2Board, lloydje33 en solofarie vinden dit leuk.
  6. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Top, dank voor de snelle response! :)

ThimoM vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Nog een tip mocht je geen haast hebben met het aanvragen, is om even te wachten met het aanvragen van de Amex kaart. Geregeld zijn er veel betere welkomstbonussen dan momenteel het geval is.

lloydje33 en solofarie vinden dit leuk.
  8. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Aha, ik zag bij de FB Amex platinum kaart namelijk staan dat je 75.000 FB miles kan krijgen. Heeft de reguliere Amex platinum kaart ook dergelijke bonussen?

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Heb even gekeken voor de FB en momenteel krijg je 30000 miles als je op een van de vele linkjes op dit forum klikt. Als je rechtsreeks via Amex je aanvraag doet is het zelfs maar 15000 miles.

Bij de reguliere krijg je via een link op het forum 30.000 punten en rechtstreeks via Amex zie ik momenteel helemaal geen punten aanbieding staan zelfs. Vond dat eigenlijk wel apart, heb dat ook nog nooit gezien...

lloydje33 vindt dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dat is de upgrade bonus voor bestaande kaarthouders. Daar kun je pas na 6 maanden aanspraak op maken. Is een andere strategie, nu een gold via referral hier op het forum 20K en dan upgraden na 6 mnd 75k = samen 95k pts.

Anders direct aanvragen is zoals @Vliegende_Keep aangaf 30k via referral en niets via Amex zelf.

11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Probeer al 3 dagen de Claims afdeling van AXA te bereiken, maar meermaals na 30 minuten opgegeven. Fijne service bij je 800,- kaart.

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Kun je je niet laten doorverbinden via Amex?

13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik sta nu weer in de wacht (20 minuten en counting), zal daarna die optie eens proberen.

Edit

Screenshot_20230104_145612_Call.jpg

41 minuten.. En nog niks

Laatst bewerkt: 4 jan 2023
  14. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Je kan inderdaad wachten totdat er een mooie aanbieding is. Vaak via een referral een mooie bonus, ik kan mij 75k punten herinneren. Doordat je dan ook status bij o.a. Hilton hebt, kan je bij vrijwel alle grote car rentals een statusmatch aanvragen waardoor je het hoogste niveau krijgt

15. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb mijn FB Gold kaart ook ge-upgrade naar platinum nu. Los van 1.5x sparen en de 60xp points is die 75K wel een top actie. Let op wel een 3K spend in 3 maanden nodig om de bonus te krijgen.

Afgelopen jaar lid geworden met FB Gold (8 maanden geleden) met een bonus van 30K en 30XP miles en nu de 75K is toch 105K aan miles in een jaar.

michiel1, noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Wanneer ben je daar geweest? Ik ben daar in Oktober / November 2021 tweemaal geweest en vond het echt een enorm slechte lounge. Te druk + aanbod van eten was om te huilen... Hopelijk hebben ze dus daar wat aan gedaan?

17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand hoe het zit met de AMEX Platinum Reisverzekering als je reist met de auto?
    Ik ga zondag op wintersport met de auto en heb geen overnachtingskosten die ik met AMEX kan betalen (ik verblijf gratis in het huis van mijn baas). Als ik de benzine betaal met AMEX, zou dat dan voldoen als de reis betalen met AMEX en zo verzekerd zijn?

18. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Heb hier al eens over gebeld in het verleden. Zelfde situatie, geen verblijfskosten. Tanken onderweg in Duitsland of op bestemming (betalen met Amex) was toen het advies om toch verzekerd te zijn.

MoonJ, noppie en FlyingBlob vinden dit leuk.
  19. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Dit ligt ook aan welke dekking je precies bedoelt, medische kosten kan je beroep op doen zonder tickets/overnachting te hebben betaald met de kaart oid, voor de annuleringsverzekering moet dat weer wel.

Het staat allemaal aangegeven op de website: https://www.americanexpress.com/con...service-platinum-card-verzekeringsvoorwaarden

BartF vindt dit leuk.
  20. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Bijzonder... Wij waren er in juli 2022, lounge was voor de helft gevuld en een ruime keuze aan eten & drinken. Vond het een heel stuk beter dan de doorsnee Skyteam lounge.

MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina