American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga begin december nog even bij Simonis eten om ook de 150 euro NL tegoed te cashen. Het diner in Las Vegas was in een paar dagen verwerkt als het gaat om het diningtegoed. Ben benieuwd of dat nu weer zo gaat.
     
    Ambtenaruh, noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Simonis duurde bij mij langer dan 4 weken, voordat het diningvoordeel verrekend werd.
     
  3. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Gaat het dinertegoed bij kalenderjaar, of per jaar van lidmaatschap? In het eerste geval ga ik ook nog snel ergens langs :)
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Kalenderjaar. De lijst met deelnemende restaurants wordt overigens continu bijgewerkt dus check nog even dubbel voor vertrek of het restaurant waar je gaat eten nog in de lijst staat.
     
    VinceG, KieWie, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Zit (voor de grap) eens te kijken naar het inzetten van punten voor een hotelboeking. Wat een grap: boeken via Amex travel + punten is significant (>€100/€200) duurder dan rechtstreeks bij (bijvoorbeeld) het Hilton :D
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Catch by Simonis is bij mij binnen een paar dagen de 150 euro verrekend :)
     
  7. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Same, binnen 4 dagen had ik het tegoed al
     
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    2 weken terug voor het eerst gebruik gemaakt van de aankoopbescherming op de platinum kaart.

    In september had ik wat op AliExpress besteld en pas 1.5 maand na ontvangst het pakje open gemaakt. Product werkte niet zoals beschreven en ik kon geen geschil meer openen op AliExpress. De verkopende partij een berichtje gestuurd en daar kreeg ik een paar onzin antwoorden.

    Amex gebeld, situatie uitgelegd en er werd mij verteld dat ik later nog wat extra vragen zou krijgen omtrent de bestelling en het product. 2 Weken later bericht gekregen dat het geld op mijn account wordt bijgeschreven.

    Als ik met iDeal betaalt had zoals ik vroeger deed kon ik fluiten naar mijn geld, nu zonder problemen terug gekregen. Ik zeg top! :)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2022
    RobertFB, Dan1, FlyingBlob en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Ik ga snel even langs, na een snelle check van de lijst
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ow dat is een goede tip!
    Over 2 weken nog het Nederlandse tegoed opmaken bij Rijks.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  11. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren gebeld met de servicedesk van Amex om mijn personal Gold card op te zeggen in verband met de hogere bijdrage en het feit dat ik de business card vrijwel alleen nog maar gebruik tegenwoordig. Kreeg hierbij gelijk een offer voor 12.500 punten en 3 maanden 2x MRR. Ik post het hier zodat anderen hier wellicht ook gebruik van kunnen maken.
     
    FlyingDuck, noppie, Bjorn en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb wat onenigheid met AMEX, waarbij mijn link gebruikt is door diverse gebruikers. Die hebben allemaal bonuspunten gekregen. Ik als aandrager (verstuurder van mijn gold-link) heb geen punten ontvangen. Ik weet zeker dat mijn link gebruikt is en weet ook dat de andere partijen wel punten hebben ontvangen. Vandaag werd mij telefonisch verteld dat ik geen punten heb ontvangen omdat ik zelf met mijn kaart het uitgave doel niet gehaald heb. Zo ver ik weet (ook bij huidige voorwaarden) is er uitgave doel voor degene die lid worden, niet voor degene die de link heeft verstuurd? ....
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heb ook al een paar keer gehad dat ik geen bonuspunten heb ontvangen na het aanbrengen van een klant via een linkje. Of juist andersom, dat ik wel de punten heb ontvangen maar de ander niet. Desondanks de gevraagde voorwaarden.

    Er zitten inderdaad wat voorwaarden op de uitgaven voor degene die lid worden. Maar er zit ook een limit op het aantal punten dat je jaarlijks mag ontvangen aan referral. Heb je deze niet bereikt?
     
  14. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor je reactie, nee dit zijn mijn eerste uitgestuurde linkjes' het is tijdens de afgelopen april actie geweest. Dus teller stond op 0.

    De 3 nieuwe leden hebben allemaal binnen de 3 maanden het minimum uitgavebedrag behaald.
     
  15. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah dan kun je dat uitsluiten. Helaas heb je geen controle en inzicht over het aantal kliks en de daadwerkelijke aanmeldingen. Destijds heb ik mijn punten niet gekregen en was het vooral zonde van mijn tijd om te bellen.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Het maakt trouwens voor jou niet uit of de nieuwe leden wel of niet het bedrag halen.
    Zodra iemand via jouw link is geaccepteerd door Amex krijg jij de punten.

    Nog een keer bellen en als je er niet uit komt briefje sturen.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Apart...

    Sinds ik terug ben van m'n vakantie in een tropisch land merk ik dat de achterkant van m'n platinumkaart bij de hoeken loslaat.

    De achterkant is dus gewoon een plastic laagje, alleen de voorkant is van metaal.

    Meer mensen die dit hebben?
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Zeker, hier ook zo. Na een bezoek aan de overzeese gebiedsdelen van het koninkrijk heb je 1.5 - 2 Amex kaarten.
     
    Amsterdam, MoonJ, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ok, ik na bezoek AUA.

    Heb ondertussen maar een vervangende pas aangevraagd. Dame aan de telefoon zei nog, "Maar u heeft toch de metalen kaart....?"
     
  20. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hier waarschijnlijk hetzelfde probleem. Nu net 3 maanden geleden is er gebruik gemaakt van mijn ref link, maar nog steeds geen punten bijgeschreven. Omdat het tot 3 maanden kan duren aldus Amex konden ze tot die tijd verstreken is niks voor mij doen. Toevallig deze week contact opgenomen omdat de 3 maanden nu wel voorbij. Volgens de Amex chat was er niks in mijn account te zien dat er iemand mijn ref link had gebruikt.

    Via de chat konden ze verder niks doen. Ik moest samen met de aanvrager(!) bellen naar Amex zodat ze er verder naar konden kijken.

    Ik hoor graag als jij meer info hebt!
     

Deel Deze Pagina