American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    13 dec staat er bij mij ook inderdaad.
     
  2. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Bij mij ook! Goed nieuws dus :)
     
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hopelijk verhogen ze ooit ook de max van 500k referral bonus in een kalenderjaar ;)
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik hoop hem ooit aan te tikken :p Gaaf als jij die aantikt! Het is jammer dat je niet kan schuiven met punten, dan zou je ze nog kunnen delen o.i.d.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Haha ik heb nog nooit iemand member kunnen maken! Te veel 'ik reis toch niet zo veel als jij' mensen in mijn omgeving.
     
    Chefit, Ruut, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Wellicht. Dacht dat ik het een hele tijd terug wel eens gezien had. Tja, de concurrentie is hier in Nederland gewoon niet-bestaand, dus ze hoeven ook niet echt genereus te zijn... helaas
     
  7. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Haha die is mij ook bekend!
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Voordeel is dat de Gold card het eerste jaar gratis is/was waardoor mensen het kosteloos kunnen proberen. Krijg regelmatig de vraag waarom ik zo vaak naar Amerika reis, en dan is het antwoord "geboekt met punten".

    "Maar ik spaar al miles bij Albert Hein (airmiles)"-discussies laat ik ook links liggen
     
    FlyingBlob en ThimoM vinden dit leuk.
  9. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ja die was erg interessant! Hopelijk komt die terug.
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Ja is ook zo. Het is jammer dat je nu niet meer 1,2 punt per euro krijgt want dat compenseerde de 5:4 ratio van MRP naar FB Miles een beetje.
    En iedereen hier heeft al een AmEx en ook zijn link in zijn handtekening staan dus het is een beetje spuit 11 als ik dat ook nog ga doen :p
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Toen Airmiles begon was het fantastisch - rechtstreeks KLM tickets boeken, maar helaas....
     
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Het komt wel eens voor dat er (nieuwe) forumleden opzoek zijn naar een referrallinkje omdat ze een andere kaart willen. Je hoeft maar net de persoon te zijn waar men uit kiest voor een linkje. Nee heb je, ja kun je krijgen

    Je kunt tegenwoordig nog package deal korting krijgen, maar zeker niet de moeite als je ziet hoe veel miles je er voor moet sparen.
     
    noppie en FlyingBlob vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    "een linkje" -> hele blogposts en advertentiebijlagen
     
    Miya, westi, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Alleen via ING Rentepunten een voucher bestellen van 50 EUR is een goed idee.
     
  15. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Nu ik in het buitenland zit gebruik ik veel mijn Wise card gelinkt met Google Wallet en het is toch wel echt een verademing om te betalen met mijn horloge of telefoon in plaats van een fysieke kaart :rolleyes:

    Ik hoop dat Amex snel Google Wallet gaat ondersteunen, het wordt wel eens tijd
     
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ja helemaal omdat het met Apple Pay wel gewoon kan.

    Poeh als ik af en toe op Reddit zie wat je daar met je Plat allemaal toegeschoven krijgt...


    Ik mag hem niet hier uploaden dus een directe link: https://www.iwillteachyoutoberich.com/wp-content/uploads/2009/03/Tracking-Credit-Card-Calls.xls

    Handige Excel om al je belletjes naar Amex bij te houden. Deze week is het weer raak lees ik net in de mijne, leuke spend dit jaar dus benieuwd of ze nog wat leuks kunnen doen.
    Dit jaar heeft de Platinum hier zich al terugverdiend omdat er een reis via Transavia geannuleerd moest worden.
     
  17. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nou bij mij is eindelijk de status match van Hilton bij National doorgevoerd. En zojuist een status match bij Hertz aangevraagd.
     
    VinceG en MoonJ vinden dit leuk.
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bij mij was Hilton Gold > National ongeveer 2 dagen, vervolgens National > Hertz binnen 24 uur. Thanks voor deze hack :)
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    National > Hertz binnen 6 uur bij mij. Handig die status matches :)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Zondag in Londen bij Sketch gegeten en betaald met Amex. Vandaag, drie dagen later, is het diningvoordeeltegoed al bijgeschreven. Dat maakte de schade weer een klein beetje dragelijker ;)

    Mijn ervaring met diningvoordeel in Nederland tot nu toe is dat het lang (>4 weken) duurde. Sowieso begrijp ik niet waarop Amex zo traag is met het verwerken van transacties en dat dit niet gewoon in real time is.

    De diningvoordeelteller staat nu weer in ieder geval op 0, dus over een maand weer op zoek! Jammer dat het aanbod in Spanje tegenvalt.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina