American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    De hele UX en UI op amex web is om te janken ;) Toch benieuwd wanneer dat wordt geüpdate
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik krijg net een mail dat mijn National emerald club elite is gematched to presidents circle bij Hertz. Dus heeft 4 dagen geduurd.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  3. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Blijkbaar kan je met een Nederlandse amex platinum kaart gebruik maken van priority check in bij EVA AIR op Schiphol. Kwam er helaas pas achter nadat ik 45 minuten in de rij had gestaan :confused:
     
    noppie en ThimoM vinden dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Interessant om te weten! Balen dat je daar zo laat achter kwam, maar ik ben wel benieuwd hoe je daar uiteindelijk achter gekomen bent?
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, bij Amex op de website wordt wel gesproken over "en u kunt Business class inchecken bij veel luchtvaartmaatschappijen" maar in de algemene voorwaarden vind je verder geen overzicht van welke maatschappijen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hmm vreemd, heb zelf nog niks ontvangen dus ben bang dat de aanvraag niet goed doorgekomen is.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  7. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    In ieder geval via Privium (bij de Plat dus): https://www.schiphol.nl/en/privium/business-class-check-in/
     
    theflyingrobman en ThimoM vinden dit leuk.
  8. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Klopt deze ken ik, erg fijn. Echter staat EVA Air daar niet bij, volgens mij zijn er nog veel voordelen internationaal gezien die we niet kennen. O.a. fastlane bij sommige vliegveld, in zweden dacht ik ook.
     
  9. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Stond een A5 bordje bij de "priority lane" incheck balies met een plaatje van de amex platinum kaart met wat tekst in het Mandarijn. Toen gevraagd aan een medewerker van EVA Air die controleerde of je daadwerkelijk in de juiste rij stond en zij concludeerde dat ik in de priority rij mocht nadat ze de kaart had gezien en gevoeld
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  10. Drewx01

    Drewx01 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hello good forum members,

    Long-time lurker, new member here with a question or two.

    I currently have the Amex FB Silver, but plan on upgrading to either the regular Gold or maybe Platinum. Are the welcome offers (like the half first year’s membership plus extra points one) available to people currently holding an Amex card? And, when do those offers usually appear?

    Thanks a million!
     
  11. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    You can check the website of American Express for the latest offers.
    https://www.americanexpress.com/nl-...blue&inav=nl_menu_cards_fb_cards_blue_tickets
     
    Jasonkennedys vindt dit leuk.
  12. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Leuk om te horen, ga ik volgende keer ook in de gaten houden. Thanks!
     
  13. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Jep, ga zien of dit bordje er staat voor mijn terugvlucht in December. Scheelt toch weer 45 minuten in de rij staan ;)
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  14. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Gebeurt het nog wel eens dat je Amex punten 1 op 1 kunt inruilen voor FB miles (ipv 5 voor 4)? Of zijn die tijdelijke acties echt van vroeger? Ik zit er al een tijdje op te wachten, maar zie het niet meer voorbij komen...
     
  15. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het in het afgelopen jaar niet gezien, ben ook wel benieuwd!
     
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Ruut vindt dit leuk.
  17. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Nog wel eens?
    Ik heb het in NL in de afgelopen tien jaar volgens mij niet meegemaakt.. Dus als het van vroeger is, dan wel echt heeel lang geleden. Ik denk dat je in de war bent met de situatie in de VS, waar Amex veel genereuzer promoties en inwisselbonussen geeft.
     
  18. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Naar aanleiding van de prijsverhoging van AmEx Gold van € 200 naar € 240 per jaar en de verlaging van Membership Rewards van 1,2 naar 1 punt 1 MR-punt per bestede Euro heb ik met AmEx gebeld. Men wil mij tegemoet komen.
    12.000 punten en drie maanden lang 2 MR-punten i.p.v. 1 MR-punt. De voorwaarde is dat ik een jaar lang de Gold-kaart houd. Ik heb om bedenktijd gevraagd.

    12.000 maakt mij niet enthousiast als ik terug denk aan de upgrade naar Platinum die mij halverwege dit jaar getoond is waarbij ik 60.000 punten zou krijgen welke een waarde van € 300 vertegenwoordigt.12.000 heeft een waarde van weinig.
    Mogelijk haal ik de promoties door elkaar heen. Na de eerste promotie een tweede is geweest waarbij ik minder punten kreeg.

    De prijsverhoging en de puntenverlaging zijn voor mij de reden geweest om met AmEx te bellen. De rest van de zogenaamde voordelen werden door mij niet gebruikt en voorzie daar geen verandering in.
    De vraag: aanbod aannemen of naar de Green-kaart. Deze geeft 1 MR-punt per bestede Euro en kost € 60 per jaar. Scheelt € 180 per jaar t.o.v. de Gold-kaart.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  19. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Hier weer een AMEX aangevraagd. Ze vragen nu om bewijs van inkomen via Tink (https://www.americanexpress.com/nl-nl/betaalkaarten/kaartaanvraag/tink/). Die partij krijgt via PSD2 inzicht in alle transacties, identificerende gegevens en saldi om daarvan een geaggregeerde versie met AMEX te delen. Nogal een privacy inbreuk..

    Alternatief is een bankafschrift, maar niet alleen van salaris maar de hele maand. Andere transacties mogen dan wel weer geblurrd worden. Dat nu maar gedaan.

    Wel vreemd dat een salarisstrook niet voldoende is, zoals voorheen. Dat zegt mijns inziens ook meer dan één bankafschrift met bijschrijving netto bedrag.
     
  20. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij is de hogere referral bonus verlengd tot 13 december. 40k punten voor het nieuwe (platinum lid) en ik als aandrager wederom 80k punten.
    Iemand anders ook gezien of een foutje?
     

Deel Deze Pagina