American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Dat heb ik voor een goede vriendin gedaan... extra platinumkaart aanvragen en dan partner Privium erbij.
    De aanvraag voor Privium moet je dan wel via de link op de Amex site doen en niet via de site van Privium zelf.

2. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je reactie. Dan ga ik dat doen :)

3. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Zoals Ruut ook zegt, kan inderdaad. Bijkomend voordeel is dat diegene ook een priority pass krijgt en dus gratis over de wereld in lounges mag (en nog een gratis gast mee mag nemen). Let wel dat zij met haar privium partner kaart niet in de privium lounge mag, tenzij zij met jou is. Grenscontrole kan wel altijd.

4. Malavita

Malavita Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Als je de kaart gebruikt voor de reis heb je zowel reis als annuleringsverzekering. Voor exacte dekkingen kan je beter bij de verzekeraar zelf zijn (axa?)

5. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb zojuist een mail ontvangen van American Express dat het niet de bedoeling is dat er betaling worden gedaan naar de creditcard met een rekening die niet bij hun afkomstig is. Nu klopt het dat mijn partner ook vanaf zijn rekening betalingen doet naar de creditcard terwijl mijn rekening is gekoppeld als hoofdkaart gebruiker.

Hoe gaan jullie hiermee om aangezien wij beide gebruik maken van de creditcard en beide betalingen willen doen naar de creditcard. Vind het een omslachtig manier dat hij dan eerst naar mij moet overmaken...En bij Mastercard heb ik dit probleem nog nooit ervaren.

6. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Misschien kun je terugmailen dat het een stuk klantvriendelijker alternatief is om gewoon een iDeal betalingsmogelijkheid te bieden, zodat je openstaande bedrag meteen per iDeal kan betalen?
    Of vragen wat de reden is dat ze dat niet willen? Of dat het ze eigenlijk helemaal niks aan gaat waarom jij/jullie meerdere rekeningen hebben?

7. Malavita

Malavita Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Of ff bellen :D wetten worden wel strenger natuurlijk en ivm witwassen kan dit een uitkomst zijn. Gewoon het gesprek aangaan zou ik zeggen.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Malavita

Malavita Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dat ideal gaat denk ik niet werken, want die lijkt me dan sowieso naar de hoofdkaartgebruiker te gaan en niet naar de extra persoon.

9. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Idd, een iDEAL implantatie zou een uitkomst zijn. Voorkomt ook foutieve overschrijvingen en verwerkingstijden. iDEAL zou instant moeten zijn met een knop op de website en AMEX app.

10. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Net gebeld met American Express. Geven aan dat dit de Europese Regels zijn en ze hier niks aan kunnen veranderen, behalve om te adviseren om alleen betalingen naar de cc te doen via de rekening van de hoofdkaartgebruiker...Ofwel een tweede kaartgebruiker kan geen betalingen doen naar de cc...Fijn!

Van een iDeal link wist ze niks overigens..

Laatst bewerkt: 18 jan 2023
  11. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ook een leuke voor de belastingdienst…

Als het geen en/of rekening is kunnen ze het nog zien als schenken ook, goed bij vermelden dat het om Amex betalen gaat dus

12. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hmmm...oké...De betaling inderdaad niet af van een en/of rekening. Nu wordt de betaling direct naar een AMEX rekening gemaakt, anders krijg je veel betalingen naar mijn privérekening.

Fijn AMEX :(

13. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    American Express heeft mij weer mateloos geïrriteerd:
    Aanvraag upgrade van Gold naar Platinum gedaan op 4 januari. Bevestigingsmail gehad direct na de aanvraag. 2 dagen later gebeld of deze geaccepteerd was omdat ik geen reactie meer kreeg. Medewerker zei dat deze was verwerkt en goedgekeurd. Vervolgens niks meer gehoord tot vandaag, nadat ik zelf belde was er iets fout gegaan in de backoffice waardoor de pas niet verwerkt is. Eindstand: zaterdag op reis en mis nu een gedeelte van de spent die ik anders met platinum had uitgegeven voor de 75K bonus. Wat een vermoeiend bedrijf

14. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Is het enkel de pas die niet verwerkt is?

Bij mijn vorige upgrade 2 jaar terug was de pas nog onderweg maar mijn account al wel geüpgraded waardoor ik met mijn huidige pas gewoon de spend kreeg.

Maar dat de service en systemen de laatste tijd drama zijn dat kan ik beamen… zelfs het klachten formulier werkte vorige week niet

15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik kom er net achter dat Amerikaanse Platinum houders, als ze punten naar Hilton willen overschrijven MR 1 = HH 2. Even het dubbele van wat wij ervoor krijgen. :eek:

Zo jammer dat het bijna onmogelijk is een Amerikaanse aan te vragen...

16. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Aah dat had ik eigenlijk niet willen weten haha. Wel echt een mega verschil met NL inderdaad. Daarnaast is de transfer time voor het overboeken ook maar 1 dag en bij ons meerdere dagen. Soms net te lang waardoor je een deal misloopt bij Hilton of Marriott.

Ik wacht al 3 dagen op een transfer naar Marriott en zie elke dag de prijs langzaam stijgen..

MoonJ vindt dit leuk.
  17. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    6 weken na de claim AXA maar eens gebeld. Die zijn ze dus kwijt, met het advies die opnieuw in te dienen. Ik opende het formulier en dacht opeens "ben een beetje gek ook". Met een spend van >100k euro per jaar mag je toch wel wat service verwachten.

Heb telefonisch contact gehad met American Express maar die konden dus ook helemaal niets. Heb nu na 10+ jaar trouw lid de kaart opgezegd. Was ook zo geregeld, werd geen enkele moeite gedaan mij te behouden. Nouja, dan niet.

SvnKngs, FlyingBlob, Lifeasemiel en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    En daarnaast is het aanbod aan transferpartners voor de Nederlandse AMEX ook belabberd. Geen Virgin, Aeroplan, Avianca, Emirates, Etihad…

19. jpfr

jpfr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    114
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg net het aanbod van Amex om te FB Gold card te upgraden naar een Platinum met 75000 FB miles cadeau. Hij kost 55eu/maand staat er. Is dit dan een overeenkomst van een jaar dat je aangaat? Of kan je de creditcard na een aantal maanden opzeggen? Anders zouden het erg goedkope miles zijn. Overigens zit ik nog in mijn eerste jaar van de Gold card.

20. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt upgraden, na 6 maanden kun je weer downgraden/opzeggen. Dan heb je effectief 75k Miles en 60 XP voor 330 euro.

Deel Deze Pagina