American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Mooi!

Heeft iemand al geprobeerd om gelijk na ontvangst punten op te zeggen?

2. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Volgens de upgrade voorwaarden: Minimaal 6 maanden kaarthouder en punten pas na 3.000 euro uitgeven in 3 maanden.

Ik zou 'm net twee weken eerder dan 6 maanden willen upgraden, maar dat gaat zeker mis?..

3. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    €50 korting bij een besteding van €500 bij amac nu. Niet slecht.

Ready2Board vindt dit leuk.
  4. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Tenzij je een nieuwe iPad wilt zou ik persoonlijk wachten met een grote aanschaf. A.s. 6 juni is Apple's grote ontwikkelaarsconferentie en mogelijk worden daar nieuwe producten aangekondigd. En die zijn dan pas beschikbaar na de deadline van deze actie. Dus mocht je een nieuwe MacBook of iMac willen, dan zou ik persoonlijk wachten op de nieuwere modellen. De nieuwe iPad (instapmodel) is wel recent geïntroduceerd (maart), dus dat duurt weer een jaar.

Het is verder wel een prima actie :)

Bjorn, Godenzoon14, RobertFB en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Jup. Heb helaas zelf niks met Apple.

Was vandaag trouwens bij een nieuw geopende Jumbo en daar werd de Amex geweigerd, zowel NFC als in het apparaat.

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Jumbo ligt het vaak aan franchise, hier in de buurt 2 die wel Amex accepteren en 1 niet.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Ja dat dus.
    Zo hebben we hier in Schiedam centrum een Dirk, daar kun je met Amex betalen.
    De Digros hiernaast, van hetzelfde concern is franchise en daar kan je niet betalen met Amex.
    Prima, dan ga ik wel naar de Kruidvat 100meter verderop. Maar het zou wel prettig zijn als ze dit gewoon in de tent aangeven...

lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    lloydje33, jphorn en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  9. MatSoe

MatSoe Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben geïnteresseerd in een AMEX Gold, maar had graag even op jullie expertise gerekend om in te schatten of de huidige referral actie (20K punten voor gold) een redelijk aanbod is. Is dat aantal punten vaak nog een heel stuk hoger? Kan iemand inschatten of er in de nabije toekomst een actie komt waar er een hoger referral puntenaantal beschikbaar is?

Ik ben Belg trouwens, dus referral link mag waarschijnlijk alleen van Belgen komen?

Thanks.

10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Tot een maand geleden was het nog 40.000 punten voor Gold. Geen idee hoe vaak dat voorkomt, Amex is de laatste tijd wel veel aan rondstrooien met punten iig dus zou goed kunnen dat ze dit jaar met nog zo'n actie komen.

11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Het is altijd nog meer dan dat je krijgt wanneer je zonder referral een kaart neemt. Ik ken de acties in België niet echt, maar 20k voor een Gold is in Nederland een standaard actie en niet heel bijzonder. Ook voor NL verwacht ik snel een betere promo.

Nederlandse referrals werken inderdaad niet voor Belgen.

12. Lvpol

Lvpol Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Mijn ervaring is dat de Belgische acties bijna nagenoeg 1 op 1 gelijk zijn aan de Nederlandse. Bv. nu beiden ook 75.000 punten voor upgrade naar Platinum. Wij hadden ook de 'dubbele actie' tot eind vorige maand.

jphorn vindt dit leuk.
  13. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Bij Europcar heb ik binnenkort een gratis weekend autohuur (krijg je na 3 x huren o.a.). Hierdoor zijn er geen kosten die met de platinum kaart betaald kunnen worden. Mijn vraag is, ben ik nog steeds gedekt voor de eigen risico autohuur verzekering?

In de voorwaarden vind ik dit:
    4.10.1 Uitkeringen onder deze dekking
    1. Om gebruik te kunnen maken van deze dekking dient de autohuur volledig betaald te zijn middels:
    a) Een van uw American Express kaarten, uitgegeven door American Express Europe S.A. in Nederland, met uitzondering
    van Corporate Cards.
    b) American Express Membership Rewards® punten, of andere travel rewards programma’s onder de voorwaarde dat
    eventuele belastingen of toeslagen hierop zijn betaald met gebruikmaking van uw kaart.

Valt zo'n gratis huur onder 'andere travel rewards programma's'?

14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Geen betaling = geen verzekering.
    Heb deze vraag aantal jaren terug gesteld. Bij auto huur moet je per se de auto huur betaald hebben en niet bijv hotel op bestemming.

15. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik kreeg hetzelfde van Avis. Die lieten me 1 euro betalen, zodat de verzekering werkte.

Erwin, lloydje33, FlyingDuck en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een FB Amex Platinum. Met de gigantische rijen op Schiphol wil ik privium aanschaffen. Los of via Amex Plat. Een paar vragen:
    1. Als ik een Amex Plat aanschaf via referral, maak ik dan aanspraak op Miles bonus en 50% korting?
    2. Kan ik evt met ander bankrekeningnummer doen alsof ik “nieuwe amex klant” ben en de bonus/korting wel krijgen?
    3. Kan ik de kaart eventueel binnen het eerste jaar opzeggen? Of is eerste jaar verplicht en daarna maandelijks opzegbaar?
    4. Bij tussentijds opzeggen: moet je restbedrag privium zelf betalen of wordt dat direct gecanceld of kom je op amex zwarte lijst?
    5. Hoe lang duurt aanvraag privium na acceptatie kaart?

Thanks voor jullie expertise :)

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ik reageer even op 1 en 2 want de rest weet ik niet (zeker)

1. Je krijgt korting maar geen miles
    2. Je hebt kans dat je een bewijs moet aanleveren van je woonadres. Waarmee ze dus zullen zien dat iemand op dat adres al een kaart heeft (en toevallig ook dezelfde naam heeft :))

Menno vindt dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    4: nee, blijft geldig. Zelf opzeggen en je komt niet op de zwarte lijst;
    5. Dat is zo klaar, maar je moet ongeveer 1 á 2 maanden wachten op de afspraak voor de Irisscan.

Peter02 en Menno vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Nee want je moet je tegenwoordig identificeren met iDIN

Menno vindt dit leuk.
  20. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb meerdere bankrekeningen, heb je dan ook niet meerdere iDIN's?

Deel Deze Pagina