American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Ik dacht me een week of drie geleden ook even aan te melden voor Privium en twee weken later een afspraak te maken op Schiphol om de huidige wachttijden te ontlopen. Ging mooi niet door. Nu vlieg ik niet zo heel vaak vanaf Schiphol en is het dus ook geen ramp, maar wat ontzettend knullig dat een bedrijf dat zegt: 'neem ons product, dan hoef je niet meer te wachten', een wachttijd van 2 maanden heeft voor het aanvragen van je noodzakelijke irisscan. Ben benieuwd of dit ook geldt voor betalende klanten..:confused:

Ruut vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Nee

3. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik zie net jouw bericht en dacht dat kan interessant zijn, wij vliegen namelijk met enige regelmaat op Barcelona. Op de Spaanse site (https:// www .americanexpress .com/es-es/beneficios/fasttrack/ , ik zit nog niet aan 10 posts dus moest hem opknippen) lees ik alleen dat je middels de AMEX Experience app aangemeld moet zijn, heb jij dit ook gedaan of kon je doorlopen?

4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Ik durf het je niet te vertellen, want ik had al fasttrack omdat ik Business Class vloog.

5. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Volgens mij moet je je aanmelden voor de fasttrack via de Amex Experiences app :)

https://www.americanexpress.com/es-es/beneficios/fasttrack/ (Dat staat hier, in het Spaans).

Amsterdam en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat lees ik ook inderdaad, even kijken hoe ik de spaanse app kan downloaden. Ik laat het jullie weten!

7. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Oke! Dan ga ik het uitzoeken

8. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Mocht je toevallig in de buurt zijn van Schiphol, je kan de Schengen lounge binnen lopen en als er een plekje is helpen je ze direct(moet je natuurlijk wel je paspoort bij je hebben)

Peter02 vindt dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja maar die plekjes zijn er nu echt niet. Ze lopen zelfs uit met de huidige afspraken vertelde iemand mij vorige week. Afspraken lopen uren uit.

10. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Omdat ik de Platinum card nu een jaar in bezit heb ga ik het reguliere tarief betalen. Ik had gebeld hierover en uitgelegd dat ik dat te duur vind en graag wil verlengen met de 50% korting. De medewerkster aan de telefoon zei dat er voor mijn kaart geen aanbiedingen beschikbaar zijn en zij hiervoor geen opties gepresenteerd krijgt. Uiteindelijk kon ze dus niks voor me betekenen.
    Ik gebruik de kaart zeer goed (meer dan 10k per maand), dus dat zorgt er niet voor dat ze makkelijker hierin zijn. Ik denk de enigste optie is dan toch dreigen met opzeggen, dan komt er altijd een aanbod. Wel enigszins jammer dat je dan daarmee moet dreigen.

11. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Hang up and call again, werkt vaak. Het ligt ook een beetje aan de medewerker. Met zo'n spend hoor je zeker een aanbod te krijgen!

12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik belde werd me uitgelegd dat je pas een aanbod kon krijgen ná 12 maanden. Tot 12 maanden was er volgens die collega niks mogelijk.

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Vraag anders naar de Retentie afdeling. Die doen dat soort dingen.

Amsterdam vindt dit leuk.
  14. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik naar gevraagd, maar doorverbinden was niet nodig omdat 'hij in hetzelfde systeem keek, en daar stond niks, en was ook niks handmatigs mogelijk'. Wat een waardevol forum is dit toch ook om te weten hoe het eigenlijk wél werkt :)

15. flytheworld

flytheworld Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb uiteindelijk nog een keer gebeld en gezegd dat ik wilde opzeggen. Nu wel een aanbod: 50% korting voor een jaar en 3 maanden 2.5 punten per euro (Platinum card).
    De eerste keer dat ik belde sprak ik met een Engelse medewerkster en de tweede keer met een Nederlandse medewerkster. Zij gaf aan dat zij meer kunnen betekenen dan de Engelse medewerkers, welke vaak vanuit een call center in Azië werken volgens de Nederlandse medewerkster.

VinceG, FlyingFonz, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Een half jaar geleden lukte mij opeens niet meer om met Amex te betalen bij de lokale Kwikfit.

Vandaag werd de kaart ook niet geaccepteerd, einde Amex bij Kwikfit?

17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Lijkt het wel op.. Alleen Visa en Mastercard.

Ruut vindt dit leuk.
  18. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Na 1,5 jr Amex Plat ook maar eens een poging gedaan. Aanbod was 50.000 punten (waarde €200) en 3 mnd 2,5 punt per uitgegeven Euro. Bellen is dus de moeite waard.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Amex lounge op Dutch Open was weer als vanouds. Geen gedoe met maximaal 2 consumpties per persoon per bezoek of aantal introducés. Ze hadden wel een karig aantal kaarten ingekocht voor het evenement zelf, want je kon alleen als kaarthouder een entreebewijs krijgen. En toen ik kaarten wilde bestellen, anderhalf uur nadat ik de mail kreeg, was alleen donderdag nog beschikbaar. Heb Amex entreebewijs wel besteld, maar niet gebruikt uiteindelijk.

20. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    De plastic bekers waren wel erg goedkoop.

Deel Deze Pagina