American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Wat ik vooral goedkoop vond is dat Centurion kaarthouders een plastic fluitje champagne (of bubbels) kregen, maximaal 2 glazen tegelijk af te halen. Ben je met z'n drieën, 2x lopen dus. Voor Centurion kun je toch wel een derde drankje meteen inschenken..

Edit: ik heb een gewone Amex, dus niet om te klagen over de behandeling voor Centurion, maar vind dat mensen die een paar duizend euro extra per jaar betalen wel een extra glaasje (of een écht glaasje) bubbels mogen ontvangen à 5 euro.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    @arjen05 @Maarten_22 Hebben jullie foto's gemaakt van de AMEX lounge? Liep er voorbij maar niet naar binnen gekeken.

3. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb zojuist even contact gehad met de chat, helaas is deze functie alleen voor leden in het bezit van een Spaanse Platinum.. Het lukt ook niet om de Spaanse Amex Experience app te downloaden, wellicht dat het nog wel lukt op het vliegveld zelf.

4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @ThimoM, waarschijnlijk is de Spaanse Amex Experience app gebonden aan de Spaanse store. Dus je zal een nieuw/extra Apple account moeten aanmaken, welke op Spanje staat ingesteld om dergelijke apps te kunnen binnenhalen.

ThimoM vindt dit leuk.
  5. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Die heb ik al geprobeerd, landinstellingen van de appstore veranderd maar helaas geen resultaat. Zo heb ik destijds wel de spaanse app om je verkeersboetes te controleren gedownload.

6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    VPN gebruiken dan los je dat probleem op.

ThimoM vindt dit leuk.
  7. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat werkte! Dank je, helaas lukt het niet. Het is voorbehouden aan mensen met een Spaanse Platinum. Dit is de link om aan te melden https://americanexpress.engage360.es/aft/plap00

8. Stef

Stef Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    weet iemand of referral / sign up punten vertraagd zijn de laatste tijd? De persoon die ik heb gereferred is 10 weken geleden goedgekeurd en zit ook al aan de minimale spend. Wij hebben echter allebei nog geen punten ontvangen. Er staan max 12 weken voor maar wat ik me kan herinneren van een aantal jaar terug is dat de punten vrijwel direct na goedkeuring werden bijgeschreven.

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou maar gaan bellen, zoals in de Amex draadjes is te lezen zijn er nogal wat problemen met referrals.

Ruut vindt dit leuk.
  10. Aquafreak

Aquafreak Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hier hetzelfde probleem. Goedkeuring is nu ongeveer een maand geleden en ook nog geen punten bijgeschreven gekregen.

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Iemand ervering met boeken via Amex Fine hotels, bij betalen kan ik op de een of andere manier alleen maar mijn FB Gold selecteren en niet mn reguliere Platinumcard..

Want fine hotels moet je toch juist met je plat betalen of maakt dat niet uit?

12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Vreemd dat het niet kan. Geen verplichting om met AMEX Platinum te betalen overigens, je hebt alleen Plat nodig om toegang te krijgen tot het portal.

13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja, heel apart, typisch Amex zullen we maar zeggen ;)

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Na een dag diverse pogingen gedaan te hebben helaas geen succes. 2 x gebeld, 2 x een medewerker aan de lijn die er werkelijk niks van begreep en 2 x niet terug gebeld door een zogenaamde expert.

Helaas, had een mooie deal 160 euro met 100USD credit. Dan maar rechtstreeks boeken bij Hilton.
    upload_2022-6-3_20-25-59.png

15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Het was me eindelijk gelukt te betalen bij Amex travel. Hoe werkt dat met die 100usd credit, krijg ik dat later terug van Amex of wordt dat meteen bij de check out verrekend?

16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Bij de check out wordt dit verrekend.

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Thanx!

18. Stef

Stef Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht dat de problemen vooral bij de FB amex waren. Ik had al contact opgenomen met amex maar daar krijg ik te horen dat ik geduld moet hebben en dat het 12 weken kan duren. Maargoed ik ben blijkbaar niet de enige dus het zal wel goed komen :)

19. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Iemand hier enig idee of Amex iets doet als je 25 jaar lid bent? Gratis lidmaatschap voor een jaar of zo iets? Ik ben volgend jaar namelijk 25 jaar lid.

Sandor vindt dit leuk.
  20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Haha, dat zou een goed idee zijn, maar ik heb al langer een Amex card en heb nooit wat gemerkt!

Deel Deze Pagina