American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    OK nou belletje met Amex heeft toch weer 50.000 rewards punten en dubbele punten voor de komende 6 maanden opgeleverd! :D Happy
     
    ppt, Ruut, Ready2Board en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dat is een fijne deal! Gelijk de eerste aanbieding of nog onderhandeld?
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nee niet onderhandeld. Eerst aangegeven waarom ik de kosten van de kaart (heb platinum kaart) niet op vind wegen tegen de voordelen.
    - Privium is ondermaats (eigenlijk niet, maar dat weet de persoon aan de telefoon niet).
    - Priority pass wat op het moment niet veel voorstelt.
    - stomme apple aanbieding (als je niet van apple houd)
    - Gassan diamanten zijn ook aan mij niet besteed.
    En dan dreigen met opzeggen. Toen kwam dit aanbod. Belde net terug dat het niet mogelijk is in 1 keer 50.000 punten over te maken. Dus hij gaat het spreiden over 3 dagen.
     
    Godenzoon14, Ruut, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Die deal heb ik ook gekregen maar dan voor de plat classic. Begreep wel dat de deal in het systeem gezet wordt en dat het systeem bepaalt of je er (al) recht op hebt. Heb jij je punten al gekregen?
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb ook een plat classic.
    Geen idee of het er al bij staat. Gesprek was een uurtje geleden :D
    Probleem was wel dat het niet mogelijk was om alle 50.000 in 1 keer over te maken. Dus we gaan het zien.
     
  6. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    De punten die jij aangeeft gelden exact voor mij (in mijn geval heb ik alles van apple wat ik nodig heb), ik twijfel ook om hem aan te houden. Thanks voor je input!
    In september ga ik een nieuw jaar in, is het wijs om nu alvast te bellen?
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb niet gekeken hoever ik in het jaar was. Had gewoon serieus het gevoel dat ik meer betaal dan dat ik er voordeel van had. Geen leuke aanbiedingen enzo.
    Ook de 150 travelvoucher die er vorig jaar af ging.
     
  8. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Volgens mij hangt het er wel vanaf wie je aan de lijn krijgt. Ik belde zojuist voor iets anders & vroeg er toen ook naar, maar die zei “oh, je kunt inderdaad ook gewoon downgraden naar gold als de voordelen niet goed bij jou passen.”

    Ik heb het idee dat de Engelstalige medewerkers (waarvan dit er eentje was) hier wat anders mee omgaan. Iemand anders dezelfde ervaring?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Klopt, hiervoor moet je Nederlands sprekende retentieafdeling hebben. Hiervoor dreigen met opzeggen bij Engelse medewerker en je krijgt de juiste aan de lijn.
     
  10. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    50000 punten en dubbele punten voor 6 maanden is wel echt een goede deal zeg! In de engelse fora wordt voornamelijk gezegd te bellen zodra je "yearly fee posts". Bedoelen ze hiermee te bellen als je een email krijgt waarin staat wat je nieuwe jaarlijkse bijdrage wordt of hoe moet ik dit interpreteren? Ben zelf pas een maand klant bij amex dus duurt nog wel even voordat ik voor een retention kan bellen :rolleyes:

    Ik deel trouwens wel echt jouw punt over de 'offers' die je krijgt op de Nederlandse Amex kaarten. Als je geen Apple producten of interesse hebt in sieraden is er praktisch niks :confused:
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Goeie deal, kreeg zelfde aanbod paar weken terug maar dan met maar 3 maanden dubbele punten. Maar misschien betaal je meer met de kaart dan ik :)
     
    lloydje33, Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    De heer aan de lijn gaf wel aan dat hij niet vaak dit soort hoge aanbiedingen geeft. Vooral omdat hij in mijn profiel keek en hoe lang ik al amex gebruik en hoeveel ik op de kaart zet. Dus ik denk dat dit er wel iets mee te maken heeft ja.
     
    Urbanjazz, Ruut, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Deze ervaring heb ik ook.
     
  14. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb tot nu toe elk jaar minstens 50% korting gehad maar wilde nu liever punten ook al is het bedrag lager.
     
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoor net van Amex dat deze deal niet door het systeem komt op basis van een upgrade bonus voor een fb gold die ik verleden jaar oktober gekregen heb. het systeem accepteert nog maar een bonus uitkering per jaar blijkbaar. Medewerker gaat het bespreken met de manager en komt erop terug. Hebben jullie ook deze ervaring ooit gehad?
     
  16. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vorig jaar meerdere keren moeten bellen voor een aanbod uiteindelijk 350 euro gestort gekregen voor platinum. Dit jaar al 2x gebeld en 2x nee er is niks mogelijk meneer…
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ligt de Amex app eruit of ligt het aan mij?
     
  18. BsB

    BsB Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb afgelopen week mijn AMEX platinum card ontvangen en probeer mij nu te registreren voor de hotel loyaliteit benefits maar krijg continu een melding dat de systemen niet bereikt kunnen worden.

    hebben anderen daar toevallig ook last van? AMEX zegt dat er bij hun niks fouts te zien is en ik het over een aantal dagen nog eens moet proberen.
    Was even benieuwd.

    bedankt alvast
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  19. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Heb ik destijds ook gehad, duurt even een paar dagen voordat het lukt.
     
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ik.moet zeggen dat de Centurion Lounge hier op LHR mij erg goed bevalt. Prachtige bar, goed eten en relaxed zitten en wachten op je vlucht. Toch een mooi voordeeltje van een Amex.
     

Deel Deze Pagina