American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. BsB

    BsB Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ok thanks voor het antwoord dan wacht ik het nog even af natuurlijk
     
  2. julian

    julian Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    In het verleden heb ik een aantal jaren een amex gold gehad via een referral. Dat was gratis, en na 500, later 1500 spend kreeg je 20000 punten. Vanaf het najaar ga ik veel kosten maken zodat ik deze spend kan halen. Doet amex nog steeds aan deze acties en wat is de beste actie die ze bieden?
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Jazeker. Ik zou even afwachten. Momenteel is de aanbieding 20/K punten, maar eerder dit jaar was dat het dubbele.
     
  4. julian

    julian Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ook met gratis kaart het 1e jaar?
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  5. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen keer was dat wel volgens mij. Ik zou, zoals bijzonderetickets ook zegt, even wachten op een betere aanbieding.
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Die 50% korting zat er inderdaad ook bij in de actie met punten van vorige april. Ik had hem zelf namelijk net misgelopen met 2 weken en vond dat toch wel een beetje jammer :confused:
     
  7. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb sinds april AMEX plat. Aangemeld voor Privium, partnerkaart ook. Nou is de privium voor hoofdkaarthouder er in april doorgekomen. Aanvraag partner is wel bevestigd per mail door AMEX. Bij Schiphol niet binnengekomen, dus geen privium voor partner zichtbaar op schiphol site. Zodoende geen afspraak kunnen maken en hoofdkaarthouder ook nog niet (willen we samen doen). Daardoor nog steeds geen voordelen van Privium. Aanvraag voor partner moet opnieuw ingediend worden voor Privium. Nu staat in het mailtje vertraging enz.. Zodoende al voor diverse vluchten geen voordelen van Privium kunnen hebben. Al met al niet echt fijn en daardoor minder voordelen van de kaart dan gehoopt. Mw AMEX zegt, ja maar je hebt wel veel andere voordelen van Plat.

    Voelt voor mij toch beetje als Patat Mayo bestellen en betalen, en geen saus krijgen. Waarbij gezegd wordt, ja maar je hebt toch je patat.

    Kan ik hier iets mee als formele klacht of andere manier om dit aan te kaarten?
     
  8. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dat is inderdaad vervelend, geen idee of je dit als formele klacht kan indienen. Zou dit sowieso wel via de chat opnemen, dan heb je het op papier. Kan je in ieder geval bij de verlenging dit aankaarten.
     
    Mathijstil vindt dit leuk.
  9. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Als je een privium lidmaatschapsnummer hebt voor de 2de kaarthouder kan je altijd langsgaan op de bonnefooi bij de departure lounge. Meestal zijn ze niet al te druk gedurende de dag doordeweeks en kan je meestal geholpen worden. Als je nog geen privium lidmaatschapsnummer hebt kan je altijd contact opnemen met privium via twitter en dan kan het zo zijn dat ze hem in het systeem kunnen zien, zo heb ik althans mijn lidmaatschapsnummers eerder gekregen dan wachten op de officiele emails ;)
     
    BsB en ThimoM vinden dit leuk.
  10. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Al via Privium contact opgenomen voor mijn 'lidmaatschapnummer', alleen dus niet vindbaar daar (helemaal niet). Ondanks bevestiging AMEX opsturen voor aanmelding.
     
  11. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Shit, dat is zwaar klote :( Hopelijk komt die binnenkort toch door en kan je er gebruik van maken met je partner!
     
  12. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    De website van amex geeft nu aan dat hun promotie van 50% korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar bij platinum vandaag verloopt. Zover ik kan zien met waybackmachine hebben ze de kaart altijd aangeboden met 50% korting voor het eerste jaar. Hebben ze deze promotie vroeger ook al teruggetrokken of zouden ze misschien tijdelijk geen nieuwe klanten willen werven i.v.m. de wachtrijen bij een Privium aanvraag?
     
  13. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Meestal als je belt met Amex geven ze de deal sws altijd. Ze kunnen bij de nieuwe aanvraag afdeling altijd max 50% korting geven zei de man tegen mij verleden jaar.
     
    ThimoM en hollandje vinden dit leuk.
  14. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Er hebben wat veranderingen plaatsgevonden zie ik nu, de bijdrage is omhoog (€65,-) maar er is wel een dinertegoed t.w.v. 300 toegevoegd. (https://www.americanexpress.com/nl-...m-card/?inav=nl_menu_cards_amexcards_platinum)

    Edit;
    Hierbij de inschrijflink voor het tegoed;
    https://global.americanexpress.com/enrollments/oletenroll?campaignId=neplatbonus070122&locale=nl-NL

    Edit 2;
    Ik zie zojuist dat de referral link nog wel werkt met 50% korting en op het oude tarief (50% korting op €58,50), ik denk een goed moment voor de mensen die twijfelen om aan te melden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2022
  15. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Oh dat is tof, en we wilden net weer eens bij een van de restaurants op de lijst gaan eten komt dat even mooi uit.
     
    lloydje33, ThimoM en VinceG vinden dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ow nice! :D
    Dat is eens een tegoed waar je want aan hebt.
    Vinkeles en Rijks in Amsterdam zijn beiden zeer aan te raden!
    Iemand die iets uit de lijst in London aan kan raden?
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  17. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dat komt goed uit, veel plezier!
     
  18. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Rijks staat ook nog op mijn lijstje! Veel plezier met het kiezen van een restaurant.
     
  19. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ook als je belt voor een verlenging?
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Goeie extra moet ik zeggen. €150,- hier en €150,- in het buitenland. Actie lijkt volgens de voorwaarden te lopen tot 31 december 2024 dus voor 3 jaar heb je het tegoed dat reset op 1 januari.

    Ben benieuwd of dit ook voor de authorized plat user is want dan heb je dus gewoon €600,- tegoed te delen tussen jou en je partner :D

    edit: werkt niet voor de 2de platinum kaarthouder, was het maar zo'n feest

    [​IMG]
     
    ThimoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina