American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    417
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik weet kun je binnen je bestaande lidmaatschap een enkele extra Business Companion Card aanvragen. In de communicatie op de website van American Express wordt ook niet gesproken over de mogelijkheid tot meer dan een extra kaart.
    Zelf heb ik de Business Companion Card (als aanvulling op mijn Amex Flying Blue Platinum Card) dinsdag 5 april aangevraagd. Zou nog deze week teruggebeld worden aldus American Express, maar helaas nog niets gehoord.

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    De PP kun je eenvoudig regelen door even te bellen met PP.
    Ze loodsen je dan online door het proces waardoor je direct beschikking hebt over je digitale kaart.

De fysieke kaart ontvang je een paar weken later per post.

Bjorn en HarmDommisse vinden dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Vandaag weer blij met Amex. Blijft toch lastig te volgen dat je met een J ticket geen toegang tot een lounge krijgt omdat het 1e deel van de reis met WS is. Zo haal je er weer een stukje van de kosten voor Amex uit. Overigens is loungebuddy een handige app om te zien met welke kaart je waar toegang hebt.

Urbanjazz, jphorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Als je FB status hebt, maar ook Priority Pass, neem dan op YYC de nieuwe Westjet Lounge. Vele malen beter dan de Aspire waar KLM een contract mee heeft. Is maar paar minuten lopen extra of je neemt het “treintje” daarna naar de International terminal.

Is er nog geen topic voor lounge keuze? Kon het niet vinden. Aangezien je PP bij Amex krijgt maar hier geplaatst

Urbanjazz en Miya vinden dit leuk.
  5. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat kan evt. hier: Beste en slechtste Lounge

Daan3 vindt dit leuk.
  6. HVRotterdam

HVRotterdam Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Overigens ook goed opletten met de aanvraag voor de Amex kaart: blijkbaar kunnen ze maar max. 20 karakters aan.

7. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    En ook hier even: Voor alle leden met een forumhandtekening met AmEx referal(s); de actie met 60K Miles is (helaas) weer beëindigd :p

Bjorn vindt dit leuk.
  8. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  9. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Sterker nog; ik heb het een aantal dagen geleden al gebruikt en inderdaad alleen Engels. Overigens wel prima geholpen. Wel onhandig dat de replies soms lang duren waardoor m'n iPhone in standby ging en ik de hele inlog weer opnieuw moest doen. Chats blijven wel openstaan en ook nu nog kan ik de hele chatgeschiedenis nog terugkijken. Dus dat is wel handig. Er is vooralsnog in de iOS AmEx app geen exportmogelijkheid of een optie om je chat ook naar e-mail te sturen.

10. Goldman

Goldman Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Hebben meerderen last van het niet kunnen inloggen via de Amex app (iOS)? Heb hier al sinds gisteren last van.

11. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Geen probleem mee.

Goldman vindt dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Was net bij de security bij MAD T4. Hier kun je nu ook gebruik maken van Fast Track als je AMEX Platinum hebt.

En Fast Track was hier vandaag ook echt Fast Track: het hele proces duurde een minuutje.

ThimoM, Daeni, Ready2Board en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Geen enkel probleem hier

Goldman vindt dit leuk.
  14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hier ook nergens last van. Zowel app als website werken snel.

Goldman vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Een Google search leert dat dit ook beschikbaar is in Zweden, Helsinki en meerdere Italiaanse luchthavens. Een compleet overzicht heb ik niet kunnen vinden.

Amsterdam vindt dit leuk.
  16. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Klopt. We hebben het hier op het forum ook al een keer besproken. Wenen is bv. ook Fast Lane AmEx. Het staat bij de Perks (voordelen) op de lokale AmEx Platinum sites (zoals deze voor Zweden of hier voor Oostenrijk)

Ready2Board en Amsterdam vinden dit leuk.
  17. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Zag dat pas toen ik al in de rij stond op Arlanda.... Gelukkig was het heel rustig.

Partner kaart binnen en bij het activeren kom ik niet verder bij het telefoonnummer. Beide zijn het zelfde maar het "ga verder" veranderd niet. Kan niet door klikken.

18. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Hier kan je blijkbaar ook gebruik van maken. Link

“Enjoy Live the World privileges from wherever you are, whether it’s dining with your loved ones or winding down with a relaxing staycation. Stay, Shop, Eat or Do — we’ve got your back.”

ppt vindt dit leuk.
  19. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Wanneer je Amex platinum kaart hebt ontvangen, dien je dan te wachten met je priority pass toegang tot je de passen daarvoor hebt ontvangen? Of kan je dat online alvast aanvragen/regelen?

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt de klantenservice van Priority Pass bellen en vragen of ze voor je een account willen maken. Met de app kun je dan gelijk gebruik maken van lounges en je pas ontvang je later.

Deel Deze Pagina