American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Airbl0k

Airbl0k Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    ik zou PayPal gebruiken, die kan je koppelen aan je AMEX en bied ook zekerheden bij problemen zoals niet leveren.

Vliegende_Keep en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Paypal dekt alleen betalingen die zijn gedaan zijn als service. Bij het overboeken met PayPal heb je twee opties; vriend/familie of goederen/service.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Plat kaart aangevraagd via een link op het forum :).
    Wat datapunten: kaart was binnen 4 dagen binnen. Status upgrade bij Marriott duurde <24 uur. Omzetten bestaand Privium lidmaatschap 9 dagen. Priority Pass lidmaatschapsnummer bij AMEX opgevraagd en via de chat bij PP geactiveerd binnen een half uur.

Nog een vraag: tellen uitgaven op de partnerkaart ook mee voor de minimum spend voor de welkomstbonus?

Ready2Board, Miya, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zojuist mijn Priority Pass geactiveerd. Zou ik ergens mijn 2 x gratis toegang tegoed moeten kunnen zien in de App?

5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Ik neem aan dat een Gold kaart hebt. Maar je kunt het aantal gratis loungebezoeken niet zien in de app of op de website.

vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  6. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Groot bedankje aan de onbekende held die Plat kaart heeft aangevraagd via mijn link. Gaat zeker gebruikt worden voor mooie reis, hopelijk haal je er ook veel plezier van :cool:.

Urbanjazz, Sebas, FlyRemco en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Met 60.000 punten gaat dat hard! Toch ook vaker het forum gebruiken :p

8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Bofkont! :D

9. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Vraagje, een bekende heeft mijn referral gebruikt en ondanks mijn aanraden om gold te nemen, heeft ie per ongeluk platinum genomen wat hij helemaal niet nodig heeft of gaat gebruiken. Kan hij direct bellen om hem te downgraden en zo ja, schrijven ze dan 20.000 van mijn bonus af en krijgt hij dan nog wel de 40.000 bonus bij de minimum spend?

En ja, het was echt een foutje :p zo jammer dat je alleen een directe link naar platinum kunt ophalen via de Amex site.

10. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou direct bellen met Amex en ik ben bang dat ze de 20.000 punten er wel af zullen halen. Het lijkt me dat hij zijn punten wel ontvangt bij de minimum spend

Peter02 vindt dit leuk.
  11. Slice

Slice Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Is dit al bekend?

12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Mevrouw Vliegende keepster vanavond in een restaurant bij het afrekenen: kan ik ook met Amex betalen?

*trots en die Mastercard van de ING kan ze wel opzeggen ;) *

Urbanjazz, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    De helft van de jaarbijdrage krijg je vergoed.

14. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Voor de onbekende op het forum die recent mijn link heeft gebruikt voor de aanvraag van de reguliere Platinum kaart, hartelijk dank!!

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Vanuit mij ook dank aan degenen die mijn referral gebruikt hebben, ondanks dat ik niet elke post herhaal hoeveel bonuspunten of korting je krijgt. Uiteindelijk levert elke link evenveel miles en korting op natuurlijk, maar toch.

Javadest vindt dit leuk.
  16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Zag vandaag ineens een interessante toevoeging bij een Paypal betaling met Amex

upload_2022-3-26_20-24-26.png

"card issuer fees not yet included"

Ging om een betaling in euro's. Moest eerst de transactie goedkeuren, zag daarna pas het eindbedrag. Daar bleek dat er geen kosten waren toegevoegd. Iemand ervaring met extra kosten die Paypal rekent voor betaling met Amex?

17. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Ik gebruik vaak AMEX via Paypal, en nog nooit extra kosten betaald.

18. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Misschien is dat een algemene regel in het systeem, dat je bij sommige creditcards wel kosten moet betalen. Net als bij de KLM boekingswebsite, staat ook altijd, mogelijk moet je kosten betalen voor het gebruik van je creditcard. Als je het eenmaal gecheckt hebt, zijn er geen kosten...

19. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
  20. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik was zojuist de verzekeringsvoorwaarden voor de reguliere platinum kaart aan het doorlezen (je moet wat op je maandagavond) en hier stond bij de uitsluitingen van de medische dekking niks over covid. Daarnaast is de verzekeraar nu Partner Assistance SA (i.p.v. voorheen AXA, dacht ik). Is dit inderdaad veranderd?

Indien ja, direct een follow-up vraag: ik vlieg over een paar weken naar Thailand en moet daarvoor een bewijs van een reisverzekering die covid dekt uploaden. Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks bij Amex los te krijgen of is dit wellicht op een andere manier te bewijzen?

Deel Deze Pagina