American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ligt denk ook wel een beetje aan je uitgave bij de normale kaart. Weet dat bij flying blue je altijd wel korting kan krijgen..

2. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon aangeven dat je twijfelt op te zeggen/te downgraden omdat annual fee te hoog is/acceptatie slecht is/voordelen niet voldoende/een of andere reden. In principe bepaalt de computer je offer, dus dit maakt verder niet zoveel uit.

Amsterdam vindt dit leuk.
  3. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Was al gepost op 8 maart:

FlyingFonz, Ambtenaruh en tjappie vinden dit leuk.
  4. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    zo zie je maar...Ik lees helaas niet alle posts aangezien ik daar niet altijd aan toe kom.

Maar wel een leuke actie.

5. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    lloydje33, jphorn, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Krijg je deze bonus ook als je al een FB Amex hebt?

7. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik bespreek gewoon van welke voordelen ik veel/weinig gebruik maak en vraag dan of ze nog een aanbieding hebben. Daarnaast begreep ik laatst van een medewerker dat ze eenmaal per jaar een korting/aanbieding mogen doen. Weet niet of dit klopt want ik kreeg ook nog een 2de aanbod binnen een jaar op dezelfde kaart (bedrag en 3 maanden extra punten).

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Zeker mooi. De hele lijst is sinds vanmorgen online. FCO, BCN en CPH naar SIN in J voor minder dan 70k is goed.

Maar ook FRA-JFK voor 50K in J is echt een leuke aanbieding, vanaf april weer met de A380 (nu ook met 2017 Business Class stoelen). Verleidelijk :)

lloydje33, jphorn, Miya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Kan je AMEX punten overschrijven naar een ander account?

Stel ik nodig mijn pa uit. Ik krijg 60.000 punten, hij krijgt 60.000 punten. Ik betaal hem 350,-.

Hij heeft dan een gratis kaart voor een jaar en ik heb 120.000 punten voor 350,-

Ruut vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Dat kan niet. Wel zou je bijvoorbeeld een BAEC househould account kunnen creëren zodat je over die punten kunt beschikken.

Ook is het mogelijk dat iemand anders een award ticket voor je boekt.

11. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ook leuke: die JFK-SIN voor 69.300 miles kan via FRA, dus ook met stopover in FRA voor 100 dollar. Praktisch twee longhauls voor die prijs dan :)

EDIT: Kijk nu pas goed in de voorwaarden, dank @Bijzonderetickets. Stopovers op deze awards niet toegestaan. Routing door FRA wel mogelijk.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2022
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Wat een apart bedrijf is dat Amex toch ook. Mn vrouw heeft 3 weken geleden een kaart aangevraagd, maar die kaart was nog steeds niet binnen.
    Zij bellen, ja de kaart is niet verstuurd omdat het adres te lang is (???), ik woon toch echt op hetzelfde adres en mijn pas is toch echt aangekomen hier.

Ook loopt ze nu zo'n twee weken mis om het minimale bedrag van 1500 euro te bereiken voor haar miles. Dan geeft ze dat aan en dat is er ook totaal geen medewerking om dit met twee weken te verlengen. Nu komt dat allemaal wel goed met dat bedrag maar ze is nu al klaar met Amex en ik heb het weer gedaan natuurlijk (mijn refferal :p) .

Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt wel Amex punten van zijn account naar jouw FF account laten overboeken.

14. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Iemand ervaring met het doorlopen van lidmaatschap bij o.a. Hilton en Marriot na opzeggen AMEX platinum? Ik ben nieuwsgierig of de statussen nog even doorlopen, of zodra opgezegd wordt, dit vervalt.

15. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Deze lopen gewoon door tot de reguliere vervaldatum van elitestatus (meestal februari van het volgende jaar).

Mathijstil vindt dit leuk.
  16. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Kun je vanuit een partnerkaart geen vrienden introduceren? Als ik het vanuit het partneraccount van mijn vrouw probeer, krijg ik steeds een melding dat de campagne beëindigd is. Ook lukt het niet om haar Membership Rewards pagina te openen.

Op mijn eigen account heb ik het max aantal te verdienen punten al bereikt ... :cool::D (wat trouwens nu best snel gaat :rolleyes: )

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ik moet een betaling richting Thailand doen, dit kan via banktranfer, WISE of paypal.

Wat raden jullie aan? Ik wil natuurlijk het liefste met Amex kunnen betalen, volgens mij doet WISE geen zaken via Amex, klopt dat?
    En moet ik via Paypal nou veel extra kosten betalen, ik heb van dit soort zaken echt totaal geen verstand...

18. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Met Paypal betaalt de ontvanger de kosten, dus het hangt ervan af aan wie je de betaling doet

19. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ah oke! Dan ga ik dat even checken bij de ontvanger.

20. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Bij WISE kun je inderdaad niet met AMEX betalen. Zoals @RobertFB aangeeft moet de ontvanger de kosten met PayPal betalen, maar soms berekenen ze daarom een toeslag aan je door.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina