American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Nee Qatar is nog geen transfer partner inderdaad, maar het lijkt er wel op dat het overboeken van BA Avios naar Qatar in de lijn der verwachting ligt. Dus dan kan je met een kleine omweg de punten in het Qatar programma krijgen. Weer een keer Qsuites vliegen lijkt mij wel een mooi vooruitzicht. :) (Qatar Airways Will Adopt Avios As Its Currency, Allow Points Transfers - View from the Wing)

Asia miles is een goed idee om toch wat meer in te verdiepen. Eigenlijk sinds dat ze de sweetspot Europa - Europa met een stopover in Hong Kong niet meer hebben eigenlijk niet meer naar omgekeken. Thanks.

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Een bijzonder leuke mogelijkheid is om met Asiamiles in Qsuites te vliegen. Vanuit diverse Europese steden voor slechts 30.000 miles. Wil je in Qsuites én toegang tot de Al Safwa lounge? Voor ~ 31.000 miles vlieg je vanuit bijvoorbeeld VIE naar DXB via DOH met een lekker lange stop in DOH voor een flink aantal uren Al Safwa. Topdeal.

MoonJ, LucW, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ah thanks! Wilde altijd nog eens de Al Safwa lounge meemaken. Mijn dilemma is opgelost. :)

Ambtenaruh en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  4. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Mooie acties laatste maanden. Met o.a. radiocampagnes lijkt er inderdaad meer te gebeuren in het marketingteam.

Ook de AMEX Flying Blue kaarten hebben nu een aanbieding.
    FB Gold = 40k Flying Blue Miles
    FB Platinum = 60k Flying Blue Miles

MoonJ vindt dit leuk.
  5. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Klinkt inderdaad goed! Vind je dit simpelweg via hun website? Ik gebruik hun zoektool voor deze route en krijg dan de volgende foutmelding:

Bijgevoegde bestanden:

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    De site is wat lastig. Je moet eerst zoeken op VIE-DOH en daarna kun je verder zoeken naar VIE-DOH. Op één of andere manier kun je initieel alleen naar rechtstreekse routes zoeken.

7. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Interessante deal!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Bij de voorwaarden van Marriott kon ik dit niet zo snel vinden. Geldt daar hetzelfde voor? Het zou dan interessant zijn voor verblijven van 1 nacht waarbij je de extra’s van FHR er ook nog eens bij krijgt naast je elite nights.

Edit: Telt wel mee

Laatst bewerkt: 10 mrt 2022
  9. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Wat ook nieuw is voor Platinum kaart houders is dat je een gratis Businesscard Gold kan aanvragen, en bij het gebruik daarvan ook de voordelen van je Platinum kaart krijgt. Zoals 1.5 punten per euro uitgaven (i.p.v. 1 punt per euro). Ook met verzekeringen ontvang je de verzekeringen van de Platinum kaart, op je zakelijke kaart.

Als je al een Platinum kaart en business gold kaart hebt, moet je even mailen naar [email protected] om ze aan elkaar te koppelen, voor de punten en koppeling.

https://www.americanexpress.com/nl-nl/zakelijk/kaarten/business-companion-card/gold/

budjepaul, MoonJ, coenvh en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat is meer dan uitstekend nieuws! Precies wat ik nodig heb! Nu doe ik het met twee verschillende consumentenkaart (hoofdkaart en partnerkaart) en tot nu gaat dat goed, maar AmEx lijkt er ook strenger op te worden. Dit zou dan de beste oplossing zijn. Dank voor de tip @Miya.

Bjorn vindt dit leuk.
  11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah perfect. Top dat je ook de 1.5 MR ontvangt voor uitgaven. Thanks voor het delen!

12. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ben benieuwd of er nog een platinum of Centurion business card komt. Nu heb ik twee Centurions om eea te scheiden. Maar dat zal dan straks wel die Gold Business worden.

Weet er iemand of die Business card ook interessanter is om bijvoorbeeld met Dollars te betalen? Kan dat zo snel niet vinden op de website.

Moet zeggen dat ik dan straks voor de VS liever een Centurion Businesscard zou willen hebben, daar je op sommige plekken toch nog wel anders behandelt wordt met een zwarte kaart.

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Bij het doornemen van de gold card viel me trouwens ook de inkomensgrens op: 20.000 euro per jaar. Het minimumloon in Nederland is 20.700 euro per jaar voor 36/38/40u werkweek. Dus iedereen die minimaal fulltime werkt komt in aanmerking.

14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Die van de Platinum is ook verlaagd van 60k naar 30k bruto per jaar.
    https://www.americanexpress.com/nl-nl/creditcard/platinum-card

15. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Urbanjazz, Bjorn en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  16. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat is mooi. Ik zie nu ook, dat als je geen Plat of Centurion hebt, je een Business Card kan aanvragen met eerste jaar gratis (ipv 225) en 25.000 MR cadeau.

Bjorn vindt dit leuk.
  17. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij is het wel een uitkomst, kan nu de uitgaven spreiden over twee kaarten. Niet alleen handig voor de administratie maar scheelt ook potentieel gedoe met Amex later.

18. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Weet iemand of deze aan je persoonlijke bankrekening gekoppeld wordt of dat je die ook aan je zakelijke rekening kunt laten koppelen? In de voorwaarden lees ik daar niets over.

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt een (zakelijke) rekening opgeven voor deze kaart. Tijdens het aanvragen vragen ze om een IBAN

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Top! Zojuist even aangevraagd als nieuwe kaart zodat ik -hopelijk- de 25k MR aanmeldbonus ontvang en dan laat ik de kaart daarna aan mijn account koppelen, ik hou jullie op de hoogte.

Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina