American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ja waarom niet? Aan Gold zitten ook verzekeringen gekoppeld en 2x loungetoegang en hoteltegoed.

Vraag je hem aan via een referral dan is ie ook nog eens het eerste jaar gratis de bonus krijg je niet als je al Amex hebt.

Laatst bewerkt: 14 feb 2022
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Upgraden is voor minimaal een halfjaar, daarna kun je weer downgraden. Je kosten zullen dus minimaal zo'n € 125,00 zijn. Ik ga er vanuit dat je ook een upgrade bonus krijgt (referral werkt niet zoals @Ruut aangeeft).

Ik denk dat je puur voor de bonus plus de iets hogere punten per euro een upgrade wel kunt overwegen, vooral als je ook nog iets kunt met de tweemaal lounge toegang.

Laatst bewerkt: 14 feb 2022
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De bonus krijg je inderdaad niet, eerdere bericht aangepast.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Airbl0k

Airbl0k Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Op hun instructie staat ook dat bepaalde type kaarten hierop recht hebben; American expres gold 1box (gouden kaart) en platinum 2 boxen (silver kaart). Wat dus refereert aan de kleur van de kaart, maar een silver card heeft er geen recht op. Dit zorgt voor verwarring. Wij hadden op een platinum kaart wel recht op 2 boxen, maar moesten ze los afrekenen :confused:. Gaat nog veel fout en de instructie is dus ook niet duidelijk vanuit AMEX of Grab & Go zelf naar de eigen medewerkers.

5. Mathijstil

Mathijstil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor de toelichting, is een bepaalde tactiek (bellen of online aanvragen) nog behulpzaam. Of een 'nieuw' account bij partner aanvragen, zodat eerste jaar gold gratis wel mogelijk is?

6. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Je partner laten aanvragen via je referral. Eerste halfjaar (tegenwoordig) gratis, welkomstbonus + referral bonus voor jezelf.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Is het niet zo dat het 1e jaar gratis is? Begreep van meerdere reacties hier dat het een fout is op de site...

8. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Is mij niet bekend. Ik zie overal 6 maanden gratis, daarna € 16,50 per maand.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Schijnt een fout te zijn en zou Amex aanpassen. Duurt ondertussen wel erg lang.

10. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk inderdaad dat ze niet goed op de hoogte zijn van de diverse kaarten.

Overigens heb ik de box ook bij aankomst kunnen ophalen, had niet door dat het alleen bij vertrek was totdat ik het hier net las

11. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Nieuwe American Express Experience voor Platinum Card members:
    Heerlijk Shoppen in Maasmechelen Village (outletcenter)
    Alle voorwaarden in de AmEx app bij Offers.

Bjorn vindt dit leuk.
  12. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Oef erg blij dat ik platinum heb. We hadden binnenkort een tripje naar Madeira geboekt en door een sterfgeval is die gecanceld, klantenlijn gebeld en het valt onder de reisverzekering.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Gecondoleerd! Moet bij zo'n voorval het ook daadwerkelijk een 'zoveelste' graad familielid zijn of?

Fijn dat het gedekt voor je is - bijkomende kosten is het laatste waar je aan wilt denken in zo'n situatie.

14. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik durf niet te zeggen waar Amex de grens legt. Opzich zijn de kosten natuurlijk al uitgegeven en gebudgetteerd maar het is wel fijn om er wat van terug te zien want de begrafenis is aan de andere kant van de wereld en next-day tickets zijn schreeuwend duur.

MoonJ vindt dit leuk.
  15. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.761
    Trofeepunten:
    253
    Fijn 1e bericht op deze website... puntjes nodig ja emieltje?

Laatst bewerkt: 21 feb 2022
    danfl44, Urbanjazz, MoonJ en 11 anderen vinden dit leuk.
  16. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Dacht misschien dat de welkomst bonus kreeg als je op IF een berichtje plaatst? :D

jphorn en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Hi @Fly_Girl. Momenteel is er geen referral met 75.000 punten / miles. Dat is bij een upgrade van een bestaande kaart naar Platinum.

Wel kun je een referral bonus krijgen van 20.000 punten bij een Gold kaart of 30.000 bij een Platinum kaart. Daarnaast krijg je 50% korting.

18. Fly_Girl

Fly_Girl Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    ahh die van 20.000 voor Gold had ik idd ergens gevonden al, maar ik dacht dus dat er nog een betere deal rondging ;) Helaas niet dus. Thanks voor de info!

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  19. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Goedemiddag allemaal,

Ben aan het twijfelen. Wat is wijsheid?

Ik heb een FB Gold die vanaf 15 Maart te upgraden is (6 mnd. in gebruik). Ik twijfel om dit meteen te doen voor 24K miles, die ik erg karig vind t.o.v. de 75K van de recent verlopen actie (en waar ik niet voor in aanmerking kwam omdat ik pas 4 maanden member ben). Ik heb het uiteraard wel geprobeerd maar het is niet gelukt.

Nu wil ik vooruitlopend op een eventuele nieuwe actie van 75K (of in elk geval flink meer als 24K) mijn upgrade op FB even uitstellen maar ook alvast op de reguliere AMEX gaan voorsorteren. Dit kan ik doen door een gratis Blue kaart aan te vragen zodat die tegen het einde van jaar 6 maanden in bezit is en klaar is om te upgraden, of door via ref. een Gold te nemen.

Paar onduidelijkheden die jullie misschien kunnen bevestigen:

1: Bij de aanvraag voor een ref. Gold krijg je de vraag: Bent u al klant bij American Express. Wat vullen jullie hier in aangezien ik lees dat AMEX de producten los van elkaar zien?

2: Als ik een ref. Gold neem, dan krijg ik de 20K punten officieel niet maar sommige personen hebben ze toch gekregen als ik het goed heb begrepen? Kwestie van mazzel hebben?

3: Zou AMEX moeilijk kunnen doen als ik bij een upgrade actie zowel de FB als reguliere kaart tegelijkertijd wil upgraden? Dat ze bv kunnen zeggen dat ik maar op 1 van de 2 kaarten een bonus mag pakken?

Alvast bedankt voor het meedenken & eventuele aanvullingen.

Laatst bewerkt: 23 feb 2022
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    1. Ikzelf had al een FB AMEX Gold, en toen ik mijn reguliere Platinum aanvroeg, had ik ingevuld dat ik niet klant al was bij American Express. Zou dit gewoon invullen voor de zekerheid. Het is niet alsof je aanvraag afgekeurd wordt als ze erachter komen dat je t wel bent, maar qua bonus verwerking had ik het idee dat dit de beste manier was.

2. Kwestie van mazzel inderdaad, hoor van aantal die het toch wel hebben gekregen.

3. Kan je de vraag opnieuw uitleggen? Snap niet goed wat je bedoelt.

vanIJsselmuide vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina