American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je reactie. Punt 3:

Zou AMEX moeilijk kunnen doen als ik bij een upgrade actie zowel de FB als reguliere kaart tegelijkertijd wil upgraden? Dat ze bv kunnen zeggen dat ik maar op 1 van de 2 kaarten een bonus mag pakken?

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Oei, dat durf ik niet te zeggen. Misschien dat een ander op dit forum hier antwoord op weet.

vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  3. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb in december beide kaarten geupgrade, gaf geen problemen :)

Dit was wel de eerste keer ooit dat Amex Nederland een écht grote bonus had. In Duitsland zien we ze intussen vaker, maar met deze actie als enkel datapunt valt er vrij weinig te zeggen over of, en zo ja wanneer, de volgende actie komt.

Verder zou ik zeker aanraden de Flying Blue kaart te nemen, oa met oog op eventuele upgradebonus. Krijgen van de bonus is inderdaad hit/miss, maar vul zoveel mogelijk andere informatie in op het formulier. In het slechtste geval krijg je in ieder geval de korting. Een andere optie is om nu de Silver aan te vragen, en die over 6 maanden up te graden naar Gold. Dan krijg je sowieso al bonuspunten en wat extra XP's. Nadeel hiervan is dat je pas over 12 maanden in aanmerking komt voor een upgrade naar Platinum - dan zijn we weer over de feestdagen heen, en dat was dit jaar de periode met de mooie acties.

4. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Nog bedankt voor de tip om CoolBlue cadeaukaarten te kopen bij de Jumbo. Ook nog eens flink wat messenzegels erbij gekregen :p

theflyingrobman, Bjorn en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Een boeking (bij Hilton) via Amex travel, krijg je dan ook honors punten en gratis ontbijt als je HH Gold bent?
    Ik weet dat dit via OTA's in principe niet werkt, maar aangezien Amex ook gratis HH Gold geeft vraag ik me af of hier misschien wel een koppeling tussen zit.

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Via Amex Travel (niet zijnde Fine Hotels en Resorts via AMEX) officieel niet. Punten en status nachten vaak ook daadwerkelijk niet, maar de perks wel. Officieel is het hotel er niet toe verplicht.

Kortom, je kunt het beste even afstemmen met het betreffende hotel voor je boekt.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Top, ga ik even contact opnemen. De statusnachten maken me niet zo heel veel uit, maar de punten wil ik het liefst wel hebben.

8. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Bij boekingen via Fine Hotels and Resorts + Hotel Collection dus wel?

9. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Als ik het goed heb ziet men FHR als een "klassieke reisagent" en dan is de third party policy niet van toepassing. De reguliere boekingen van Amex Travel verlopen via Expedia.

10. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
  11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb toen ik Conrad Singapore via FHR boekte, gewoon statusvoordelen en punten ontvangen, N=1

Vliegende_Keep en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Volgens de voorwaarden zou je ook gewoon punten en voordelen moeten krijgen als je via FHR boekt. Via Amex travel niet.

"Kwalificatie voor alle Hilton Honors-hotelvoordelen, inclusief kosteloze wifi en MyWay-voordelen, zoals kosteloze hapjes en drankjes, kosteloos continentaal ontbijt (all-inclusive hotels, hotels met Executive Lounges en alleen buiten de VS), dagelijks tegoed voor eten en drinken (alleen binnen de VS, als de gast geen toegang heeft tot de Executive Lounge) en beschikbare upgrades, vereist een bevestigde reservering die gemaakt is via een van de volgende kanalen: Elke officiële directe Hilton-hotelmerk- of Hilton Honors-website (bijvoorbeeld Hilton Honors.com, Hilton.com, Hampton.com, enz.), telefoonlijn van Hilton Reservations & Customer Care (1-800-4HONORS of lokaal Hilton-reserveringskantoor), Hilton Honors- of Hilton-mobiele applicatie, rechtstreeks bij een hotel in de Hilton-portfolio, of via een geaccrediteerde IATA-reisagent ("reisagent")-boeking via een Hilton-kanaal of de volgende wereldwijde distributiesystemen: Amadeus, Apollo/Galileo, Worldspan en SABRE.
    Hotelvoordelen worden niet toegekend bij de volgende omstandigheden:

Reserveringen geboekt via een niet-Hilton-direct boekingskanaal of een niet-aangewezen GDS, website van derden of een ander kanaal; tarieven beschikbaar op "ondoorzichtige" websites waar het hotelmerk en het specifieke hotel niet bekend zijn totdat de boeking is gemaakt, of hotelarrangementen of reisarrangementen van derden die niet via een van de in aanmerking komende kanalen zijn geboekt; niet in aanmerking komende verblijven boeken (zoals gedefinieerd in het gedeelte Puntenvergaring) tenzij het hotelcontract specifieke voordelen bevat."

AMEX FHR boekt gewoon via aangewezen GDS en Amex Travel via Expedia.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag voor de eerste keer m'n metalen Amex kaart gebruikt, zat een laagje ijs op mn autoraam en hij werkte prima hoor, hoefde niet eens een pincode in te toetsen.. :D

MoonJ, arjen05, jphorn en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    amexref.JPG AMEX aanmeld bonus via een referral link is nu tijdelijk hoger: 40.000 voor AMEX Gold en 60.000 voor AMEX Platinum.

Ook voor Flying Blue AMEX.

15. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Nu tijdelijk 60.000 Membership Reward points bij een goedgekeurde aanvraag voor de Platinum kaart en 40.000 MR voor de Gold, voor zowel de aanvrager én de persoon wiens referral link gebruikt wordt... Geldt ook voor de Flying Blue Amex kaarten.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2022
    jphorn, Jelle, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Waren we nu tegelijk aan het typen?

lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ongelooflijk, een week geleden een Gold card voor mn vrouw aangevraagd :(

18. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Mooi die nieuwe acties, eerst 50k voor nieuwe business gold card, daarna 75k platinum upgrade en nu zeer goed aanbod voor nieuwe kaart aanvragen.

Hopelijk komt er ook nog een leuke actie voor bestaande kaarthouders, zoals de Bol.com of dineer actie.

lloydje33, Bjorn en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  19. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Veel goede acties de laatste tijd, mooi dat er meer in de Europese markt geinvesteerd wordt.

Wat is jullie favoriete transferpartner voor de Amex punten in Nederland? Gebruikte vaak Krisflyer, maar met de wijziging van Qmiles -> Avios twijfel ik nu wel. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe opties dat gaat geven. :)

20. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Krisflyer is mijn favoriete transfer partner, dat is zowel binnen Azië als longhaul Business / First Class een gunstig programma.

Asia miles (Cathay) is ook een heel mooi programma, al is dit nu vooral voor partners interessant.

Handig dat je naar BA/IB kunt overboeken, maar die punten kun je ook regelmatig gunstig kopen. Qatar is vooralsnog geen transfer partner, of doel je op een (door mij onbekende) mogelijkheid om punten over te boeken vanuit IB/BA naar QR?

Deel Deze Pagina