American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ook weer bijzonder.
    Zelf heb ik de FB Gold en na een jaar de reguliere Gold gekregen, gratis, via een referral. Alleen de bonuspunten kreeg ik niet.

Nu sinds kort de reguliere Platinum met korting via een referral. Ik ga er vanuit dat ik de 30K bonus weer niet krijg.

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij kan dit gewoon hoor, kans is alleen dat je de membership rewards niet krijgt. Maar ik was in het bezit van een FB Gold toen ik de reguliere Platinum aanvroeg via de website en kreeg de 50% korting gewoon. En @Ruut heeft zelfs de membership rewards + korting gekregen toen hij mijn referral gebruikte, terwijl hij ook een FB Amex kaart heeft.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Persona5

Persona5 Newbie

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Dit klinkt allemaal wel erg inconsistent zeg.. krijgen ze bij de klantenservice niet dezelfde instructies ofzo?

Ik heb een eerste gratis jaartje FB Gold (eindigt in juni oid) en kon zo die Blue Card erbij bestellen en upgraden. Ik heb wel eerst gewacht tot ik de BlueCard fysiek in handen had voordat ik een upgrade aanvraag deed maar of dat uitmaakt…

Ik las net dat ik binnen 3 maanden 3000,- moet besteden om aanspraak te maken op de 75k punten. Wordt nog wel een beetje mn best doen!

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    En om het nog inconsistenter te maken, soms krijg je die 75K al na besteding van 1,--;)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hey het jaarlijkse Heerlijk mailtje is binnen.

6. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Wie wat waar ?

Ruut vindt dit leuk.
  7. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Bericht staat trouwens ook in de Experience app van AMEX

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Had liever die 200,- dinner offer weer ;)

VinceG, Ready2Board, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. EuroFlash

EuroFlash Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Gaat lekker met mijn upgrade naar Platinum zeg. Eerst cancellen ze doodleuk mijn Membership Rewards points, dat hebben ze nu gefixt en heb alles terug. En ik krijg zojuist de upgrade bonus binnen, maar ze hebben me de bonus voor de nieuwe upgrade actie van Februari gegeven (slechts 24.000).

Rommelig…. enfin, heb gebeld en ze zeggen dat de resterende 51.000 punten snel bijgeschreven zullen worden

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Het wordt nu wel grappig.

Mijn aanvraag voor een upgrade bleef hangen en Amex stuurde mij steeds met een kluitje in het riet. Na ruim een maand vroeg ik de upgrade gewoon nog een keer aan en stuurde een klachtbrief. Anderhalve week later belde Amex n.a.v. mijn brief. Veel excuses maar m'n upgrade was toch afgekeurd omdat ik m'n huidige kaart nog geen 6 maanden had.

Prima, dus platinum aangevraagd via referral en de kaart binnen een week ontvangen.

Krijg ik nu een mail met goed nieuws, m'n nieuwe kaart is onderweg! Dit is dus de kaart van toen ik voor de 2e keer de upgrade aanvroeg. Nu maar even nadenken welke van de 2 ik ga houden. Die van de referral of die van de upgrade met 75K punten...

Vliegende_Keep, lloydje33 en RobertFB vinden dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Mocht je die 75k daadwerkelijk krijgen, dan zou ik die referral (hoe pijn me dit ook doet :p) natuurlijk opzeggen! Maar AMEX kennende zou ik eerst ff checken of je die 75k krijgt... Ze zijn in jouw geval wel extreem inconsistent geweest zeg.:confused:

Urbanjazz, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dan is het of 350 betalen voor die van de referral of 700 voor de upgrade maar dan met 75k puntjes.

Wacht eerst ff tot ie binnen is, activeren en dan een verontwaardigd telefoontje plegen;)

lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Net ook maar een Plat aangevraagd uiteindelijk, eens kijken hoe het dit keer met mijn aanvraag gaat en of ik daadwerkelijk de korting ga krijgen... :eek:

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Heb er net bij de Dirk 1 flesje West Malle Tripel mee afgerekend. Eens kijken wat het puntensaldo gaat doen;)

Ambtenaruh, MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Via een referral of via de upgrade-actie?

16. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Referral. Met upgrade actie kreeg ik sowieso geen halve maandbijdrage toch?

Bedacht me net wel dat ik die blue card nog heb, die maar snel gecanceld :p

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, met de referral betaal je de helft maar krijg je geen 30K bonus als je al Amex hebt.

Het lijkt dus uit te maken wie je aanvraag voor upgrade beoordeelt. Mijn 1e aanvraag werd afgekeurd, toen ik hem een maand later weer indiende werd ie wèl geaccepteerd ondanks de 6-maanden voorwaarde.

Per saldo scheelt het niet veel. Of 700 betalen en 75K punten of de helft betalen en 30K punten mits je in de eerste 3 maanden 3000,-- uitgeeft maar dan mag je een jaar geen Amex hebben gehad...

18. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja het blijft een vrij apart bedrijf achter de schermen, mag je wel concluderen.

Ik hoop voor nu dat mn maandbijdrage iig wel gehalveerd gaat worden, maar dat zal bij mij wel weer fout gaan :p

Laat ik voor nu mn vrouw nog even via mijn referral een fb gold aanvragen en dan zeg ik daarna die kaart op. En voeg haar dan toe als extra kaarthouder van mn plat kaart. Want als ik dat andersom doe zien ze haar als pashouder binnen 12 maanden en krijgt ze geen 20.000 punten:rolleyes:

Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Echt hè, door de inconsistentie binnen Amex moet je creatief blijven:D

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Raymond01

Raymond01 Newbie

Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Ook gebruik gemaakt van de shop en fly box. Wrap, koffie en banaantje. Dame was nieuw, dus had even wat voeten in de aarde. Ze moeten op de kassa ‘op rekening’ klikken. Dan kan je de 10 cent betalen.

Bijgevoegde bestanden:

Bjorn, jphorn, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina