American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ga volgende maand voor de eerste keer als Priority member naar Schiphol. Kan ik een gast meenemen de lounge in? En wellicht ook nog een kind?:p
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Kind weet ik niet, vaak zitten daar leeftijdseisen aan die per lounge mogelijk verschillen. En een gast hangt af van je abonnement. Als je de priority pass van Amex Platinum NL classic card hebt, kun je per priority pass kaart één gast meenemen inderdaad. Dat gaat dan specifiek om de PP lounges natuurlijk, uit mijn hoofd is alleen Aspire nu open op Schiphol en British Airways nog dicht, maar kan weer veranderd zijn. Maar Privium bijv. is niet +1. En daar mogen ook geen jonge kinderen naar binnen, ook niet tegen betaling.
     
    VinceG en Robinho vinden dit leuk.
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Priority inderdaad via Amex Platinum. Mijn vrouw is tijd FB Gold geweest en toen was een gast(ik) en een kind nooit een issue, dus zal wel goedkomen.
     
  4. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Top, hou ons op de hoogte. :)
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Kinderen tot 2 jaar mogen gratis mee.
     
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    AMEX gebeld en kreeg mijn lidmaatschapsnummer, maar als ik vervolgens een account wil registreren kan ik het formulier niet versturen en krijg ik een error 500 terug. Goede error afhandeling gebouwd daar..

    Edit: Gebeld met PP en die hebben handmatig een account gemaakt. Dank @Ruut @jphorn voor de tip.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2022
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Je kunt ook bellen met PP. Werkte bij mij destijds wat sneller ondanks dat ik iemand aan de lijn kreeg uit India...
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  8. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zoals @Bjorn ook aangeeft moet je inderdaad direct bellen met PP, niet met AmEx. PP kan het voor je regelen aan de hand van je AmEx account.
     
    Bjorn en Ruut vinden dit leuk.
  9. EuroFlash

    EuroFlash Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er iemand suggesties om aan die 3000 euro minimum te komen?
    Services zoals Plastiq (waarmee je via Amex een bank transfer kunt doen) lijken alleen beschikbaar te zijn in Amerika, waardoor ik dus m'n huur niet in euro's kan laten betalen.

    Zijn er soortgelijke services voor Europa beschikbaar, dat het mogelijk maakt om je huur met Amex te betalen?

    Sommige maanden heb ik een balans van 2000 euro op m'n AMEX en sommige maanden echt nog geen 50 euro. Mijn uitgavenpatroon varieert heel erg en ik weet gewoon niet of het me lukt om precies in deze komende 3 maanden aan die 3000 euro te komen.
     
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Alvast je vakantie boeken scheelt een hoop.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Giftcards kopen van AH, Bijenkorf, Bol?
     
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Wat @Ruut ook suggereert, is cadeaubonnen kopen. Veel Jumbo supermarkten accepteren American Express creditcards en verkopen cadeaubonnen. VVV, Fashion cheque, Diner Cadeau etc. Enorm veel keuze.
     
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Lounge box uitgeprobeerd. Het maken van de box was verwarrend. Personeel wist niet precies hoe het werkte. Uiteraard verkeerde combinatie gemaakt. Uiteindelijk 2x 0,25 betaald. Schat vanwege statiegeld. Geen check gedaan op boarding pass of dat ik uit de lounge kwam. Dus ga het bij aankomst ook proberen. Leuke service.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ready2Board, VinceG, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Grappig! Vraag me ook af hoe uberhaupt te controleren is of je de lounge bent ingeweest - Privium en Priority Pass zijn beiden los van je AMEX kaart natuurlijk. Hoe was het broodje verder?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Leuk! Ik ga het zondagochtend uitproberen.
    Moet je voor 2 boxen ook met 2 personen daar zijn?
    Die 0,25 cent per box klopt wel, in de voorwaarden staat dat je per box 0,10 cent betaalt en voor eventuele statiegeld nog eens 0,15 cent.

    Kijk eens op je puntensaldo nadat de eerste uitgave is verwerkt op je kaart. Ben wel benieuwd want ik kreeg mijn bonus na de eerste uitgave al bijgeschreven maar ik had de upgrade dus ook met de €3.000 conditie aangevraagd.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie opeens in mijn MR puntenoverzicht 30.000 punten bijgeschreven staan onder de noemer 'Test (text for the CM's)'. Ik ga er vanuit dat dit een referral bonus is. Geen idee van wie ik deze heb mogen ontvangen, maar bij deze: heel erg bedankt!:)
     
    Ruut en foxtwo vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Heb ‘m nu een keer of 4 gehaald. Telkens veel gedoe inderdaad, soms moeten ze bellen met een leidinggevende. Ontbijt, lunch en diner is verschillend. Er hangt een memo in hun personeelshokje, achter de zijdeur, waar ze op kunnen kijken. Als je een PET fles neemt is het 0.25 inderdaad, bij koffie of melk 0.10. Ze doen niet zo moeilijk over wat je pakt. Heb ook afgelopen vrijdag gevraagd hoeveel ze er per dag uitgeven en deze verkoopster die 4 shifts had gedraaid in een week had er 2 per dag. Maar er werken veel mensen natuurlijk.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Afgelopen zaterdag jouw referral gebruikt. Kaart zou vandaag binnen moeten komen..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dankjewel! Hoop dat je kaart binnen is...?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Gaaf die lunchbox!
    Zondag bij Amex travel geboekt, betaald met classic kaart, schrijven ze af op flying blue Hoe dan… gaan maar weer eens bellen.
     

Deel Deze Pagina