American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Nouja, toen ik erachter kwam dat ik op de 0 moest drukken via @Ruut toen werd er opeens gelijk opgenomen... Dus wellicht vanaf nu andere ervaringen! :p
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vandaag eindelijk iemand aan de telefoon bij Amex die de moeite neemt om uit te zoeken waar het nu misgaat met mijn aanvraag. Navraag gedaan bij de backoffice en inderdaad, ik had de kaart allang moeten hebben.

    Mevrouw moet een onderzoek gaan doen en belt mij dinsdag terug. To be continued...
     
    foxtwo vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Werd zojuist al teruggebeld door Amex.

    Mijn aanvraag was goedgekeurd maar ik voldeed toch niet aan de 6 maanden voorwaarde. Wel excuses dat ik onjuiste informatie had gekregen.

    Zelf heb ik momenteel een FB Gold card en Amex gaf mij het advies een Blue card te nemen en dan de upgrade aan te vragen. Dat advies klopt dus niet.
    Een andere Amex medewerker gaf later aan dat ik sinds 2019 lid ben en dus aan de 6 maanden voorwaarde voldoe. Ook deze informatie blijkt nu onjuist.

    Als compensatie voor al het leed krijg ik nu wel de komende 3 maanden dubbele punten op m'n FB Gold card. Nu maar de reguliere Platinum aangevraagd via een referral @MoonJ :confused:
     
    MoonJ, foxtwo, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik sta op het punt om een tafeltje bij Rijks te reserveren zodra het weer kan, ik neem aan dat hun wel mee doen met het dining centjes terug programma?

    Btw hoorde vandaag zowaar een reclame voor amex plat op de radio!
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dacht ergens gelezen te hebben hier dat Rijks meedoet inderdaad.

    En ja, American Express is lekker bezig met radioreclame. Hoor al een week lang dagelijks de promotie voor de Platinum card op SLAM!
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik kreeg dus te horen van een medewerker aan de telefoon dat ze niks kon lezen over dat de dineeractie verlengd was na 31 December 2021, dus zou even goed checken!
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Hmm de diner actie verlengd!? Is er al een officiële bevestiging dat het echt zo is en tot wanneer? 31jan. wordt ook ineens alweer krap...
     
  8. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dineractie niet verlengd… helaas
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Bron?

    En @MoonJ waarom vindt jij dit leuk? :eek:
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind dit niet 'leuk', maar het klopt met wat mij ook aan de telefoon is verteld door een medewerker... Zelf had ik nog maar 1/3de van het tegoed gebruikt dus baal ook!
     
    Robinho vindt dit leuk.
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Rijks stond er niet bij...
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Hier exact dezelfde uitkomst helaas.

    Maar als je al FB Gold heb en je vraagt de regulier via een referral aan, krijg je toch geen punten en korting? Of toch wel?
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wel korting (gratis) maar geen punten, was mijn ervaring in november.
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hoe lang duurt het meestal voor je de Priority Pass in huis hebt die je bij AMEX krijgt? Heb al eventjes de platinum binnen, maar de Priority Pass laat nog op zich wachten
     
  15. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik wacht na 4 maanden nog steeds op mijn fysieke pas. Mijn vrouw heeft haar kaart wel al binnen, maar ik wacht nog steeds vergeefs. Moet daar eigenlijk nog een keer achteraan, maar je hebt die fysieke pas nauwelijks nodig. De digitale werkt meteen als je even belt (indien nog niet gedaan)
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  16. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah dan bel ik vandaag even voor mijn lidmaatschapsnummer. Dan kan ik in ieder geval binnenkort gebruik maken van een lounge.
     
  17. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Telefonisch contact AMEX
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Grote vraag bij telefonisch Amex contact is altijd wel wie krijg je aan de lijn...
    Dus ik heb nog hoop en ga gewoon eten bij een restaurant die op de lijst stond en als ik het geld terug krijg ga ik nog een keer ;)
     
    VinceG en Jeroenn vinden dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat als zowel ik als een ander forumlid expliciet te horen hebben gekregen dat nergens intern te vinden is dat de actie is verlengd, en ook de pagina met de actie + deelnemende restaurants weggehaald is, het redelijk duidelijk is dat de actie is afgelopen. Maar als jij het wilt proberen moet je dat zeker doen, hoe dan ook steun je de horeca. :)
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Heb de fysieke pas al een tijdje in de la liggen. Priority Pass app, Apple wallet of zelfs een foto met screenshot van de QR-code werkt prima. Het apparaat dat ze gebruiken om je kaart te lezen wordt geleverd door Priority Pass en daar zit een codescanner op. En de gecontracteerde lounges zijn er eigenlijk vooral bij gebaat dat je naar binnen kunt, want ze krijgen betaald per bezoek. Van CUR weet ik dat ze per passagier aanzienlijk meer ontvangen van Priority Pass dan van KLM bijv., dus ze zijn blij als je met PP binnenkomt. Digitale kaart zou prima moeten werken.
     
    jphorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina