American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Misschien heeft iemand toevallig een print screen ofzo. Anders wordt het gokken of het restaurant mee doet of niet...
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het was niet een aaneengesloten lijst, je moest eerst het land kiezen, dan de stad en dan pas zag je het overzicht in de desbetreffende stad. Dus tenzij iemand heel toevallig van elke stad een screenshot heeft gemaakt, ben ik bang dat het wordt gokken... Ik weet in ieder geval dat bij een van mijn favoriete restaurant chains in Amsterdam deze actie liep dus ikzelf kan gelukkig nog in ieder geval ergens terecht, maar hoop dat ze de pagina snel weer openen!
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Sta ondertussen al 58 minuten in de wacht bij AMEX. Ongelooflijk dat ze na zoveel maanden nog steeds niet zijn opgeschaald tot een niveau dat je normaal als (Platinum) member de klantenservice kan bellen. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2022
    Daeni vindt dit leuk.
  4. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13

    Hm lastig, mag ik vragen welk restaurant in Amsterdam waarvan jij het weet meedoet?
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    De Cafe / Bistro George chain, dus ook George W.P.A., George Marina, etc. Ook weet ik dat het Hard Rock Cafe, Brasserie van Dam, Ron's Gastrobar (niet 100% zeker) en het Waldorf Astoria mee deed.

    Na 1 uur en 2 minuten maar opgehangen trouwens. Nu als keuze 'Kaart annuleren' gedaan in de hoop dat er snel opgenomen zou worden door de save desk maar zelfs bij die zit je in de wacht. Dramatisch dit.
     
    VinceG en Jeroenn vinden dit leuk.
  6. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Thanks!

    Ja het is dramatisch. Altijd positief geweest richting vrienden, ze zijn het afgelopen jaar ook lid geworden, maar het valt ze best wel tegen qua website en klantenservice o_O
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Na het intoetsen van 1 voor Nederlands druk ik altijd direct op de 0. Heb dan meestal binnen 5 minuten iemand aan de telefoon.
     
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah shit, dit had ik eerder moeten weten. Kreeg gelijk iemand aan de telefoon. Thanks!

    Maar nu was de afdeling die ik wilde spreken gesloten vanaf 17:00 dus moet ik alsnog morgen terugbellen. Verteld dat ik al sinds 4 uur in de wacht daarvoor stond maar kon geen excuus van af. Het was 'ietsje drukker dan normaal'. Nou als dit ietsje is dan moeten ze echt hun 'normaal' standaard flink opschroeven. Flink teleurgesteld in de service.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hoe zit het met benefits bij de 2e plat kaart? De privium is een partnerkaart maar krijgt diegene ook de hotel status/priority pass etc? Of is dat alleen voor de hoofdkaarthouder.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Toevallig vorige week een aanvraag voor een extra Platinum kaart gedaan voor een vriend van mij. En hoewel de persoon vandaag aan de telefoon van AMEX niks kon vertellen over de status omdat zogenaamd de afdeling gesloten was, heb ik net Priority Pass gebeld en de naam doorgegeven van mijn extra kaarthouder en zij kon al een membership nummer vinden met activatie code, a.k.a de kaartaanvraag is dus goedgekeurd en zie ook al in het Priority Pass account nu zelf de laatste 4 cijfers van zijn kaart. Volgens mij krijgt de extra kaarthouder echter geen hotelstatus!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Partner krijgt een eigen priority pass die ook recht geeft om een gast mee te nemen. En de statussen kunnen ook aangevraagd worden voor de partnerkaart.
     
    Bjorn, foxtwo en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja dit klopt. Ron's gastrobar indonesisch volgens mij. Geloof niet allemaal.
    Maar die van George allemaal. Maar ook Izakaya. Daar hadden we een reservering staan en toen ging het dicht.
    Waldorf Astoria doet mee, maar online bestellen wordt niet herkend! dus pas op, deze wordt niet terug gestort.
     
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    De statussen ook?:eek: Dat is iets nieuws wat ik hoor. Aan de telefoon keer gevraagd, nee kon niet :p. Thanks voor de tip
     
  14. Figarro

    Figarro Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor de uitgebreide toelichting Bijzonderetickets. Begrijp ik daarmee goed dat zonder de hefbomen echt voordeel eigenlijk alleen te halen is bij premium tickets? Ikzelf hecht namelijk minder aan business class of first class. Het belangrijkste voor mij is zoveel/zo ver mogelijk reizen met familie of vrienden op een beperkt budget.
    Overigens was degene naar het caribisch gebied een promo reward met 25% korting op de prijs. De andere was via Transavia en was idd niet de meest gunstige, als je bedenkt hoeveel miles dat heeft gekost voor een Europese Economy Class retour vlucht.
     
  15. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet jij hoe die statussen aan te vragen zijn? Want via my benefits kan dat volgens mij niet voor de partner kaart..

    Ik denk dat alle online betalingen bij restaurant via een ander platform gaan dan de pinapparaten bij hen in de zaak zelf, en je dus sowieso het bedrag niet teruggecredit krijgt.

    De medewerkster die ik gister sprak aan de telefoon zei trouwens niks af te weten van de verlenging tot 31 Januari.
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hebben er hier trouwens ook mensen snelle ervaringen met klantenservice? Ik zie dat het telkens lang duurt, maar heb afgelopen weken regelmatig gebeld, ook vanochtend weer, en er wordt altijd óf direct opgenomen, of binnen 10 minuten teruggebeld. Gewoon reguliere platinumnummers. Verademing ten opzichte van luchtvaartmaatschappijen momenteel :)
     
  18. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13

    Ik heb tot nu toe 3 medewerkers er over gesproken en die gaven wel aan de verlenging te zien, maar verder weinig te helpen.

    ---

    Mijn extra kaarthouder heeft recent de statussen aangevraagd door zelf in te loggen en naar de platinum website te gaan, was verder hetzelfde proces als voor de hoofdkaarthouder.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Godenzoon14 en MoonJ vinden dit leuk.
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Eigenlijk altijd wel binnen 5 minuten iemand aan de lijn als het niet direct is.
     

Deel Deze Pagina