American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Dit is helaas niet mogelijk.

    De enige manier is punten overboeken naar Marriott en vervolgens naar Emirates. Maar dat is niet verstandig omdat de conversie ratio niet goed is.

    Gaat het je specifiek om de A380 of om Emirates? Want je zou bijvoorbeeld met Asiamiles een Business Class ticket van CDG naar DXB (via DOH) kunnen boeken. Die is (voorlopig) met de A380 en er is ruime beschikbaarheid in Business Class.
     
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat eigenlijk om de A380 met bar. Weet niet of alleen emirates een bar heeft?
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Qatar A380 heeft ook een bar! En sterker nog: bij Emirates is de bar momenteel dicht maar bij Qatar niet.

    Ben nog even in mijn archief gedoken maar bijgaand een foto van de bar van Qatar. DSC_0007_6.JPG
     
    FlyingFonz, Urbanjazz, MoonJ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Top, en die valt te pakken vanaf Parijs? Maar wel naar Doha dan denk ik of niet?
    Of wellicht dan gewoon van Amsterdam naar Doha/Dubai?
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    De A380 is momenteel vanaf CDG of LHR (maar LHR is meer miles en hogere toeslagen). Check wel even of je beschikbaarheid kunt vinden van DOH naar DXB want voordat je miles overboekt, want die route schijnt iets schaarser te zijn.
     
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Is het mogelijk om een FB AMEX en een Classic AMEX op één account te hebben. Ik probeer mijn Platinum Card toe te voegen op mijn bestaande account waar al een FB AMEX op staat, maar ik krijg een error.
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat is mogelijk en heb dat meerdere malen gedaan. Soms moet je Amex bellen omdat je een foutmelding krijgt.
    Momenteel heb ik er 2 kaarten in staan. Het enige wat bij mij niet werkt is gespreide betalingen met de FB Amex. Workaround is dan de reguliere even verwijderen, betalingen spreiden en de reguliere weer toevoegen.
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah, dan ga ik even een belletje doen. Heb nu een tweede account aangemaakt, dus hopelijk kunnen ze dit nog samenvoegen. Thanks voor je bericht.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Toch volgend jaar maar eens via Qatar naar Zuid-Afrika vliegen, lijkt me een mooie ervaring Q-suite+bar.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Ik denk dat de A380 volgend jaar weer uit de vloot is genomen bij Qatar. De A380 heeft overigens ook geen Qsuites maar Super Diamond reverse herringbone stoelen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Begin deze maand de upgrade naar Platinum aangevraagd en door de voorwaarden op de website dacht ik €3.000 uit te moeten geven binnen 3 maanden. Echter zie ik na mijn eerste uitgave al 75.000 bonus punten bijgeschreven in twee delen (51.000 + 24.000). Wellicht handige informatie voor diegene die snel punten nodig hebben.
     
    FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik wacht sinds begin december nog steeds op mijn Platinum kaart. Aanvraag was goedgekeurd 16 december maar nog steeds niets ontvangen.

    Bellen levert op dat er wat achterstand is en dat ie echt binnenkort moet binnenkomen. Ondertussen een keer of 4 gebeld maar ik kom niet verder.

    Ik heb hem zojuist nog een keer aangevraagd...
     
  13. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    3 januari aangevraagd en gister in de bus. 75000 miles vandaag ook al bijgeschreven (op basis van een transactie op de oude green card vermoed ik, heb de plat. card nog niet gebruikt).
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heb afgelopen dinsdag de kaart aangevraagd en ontving 'm gisteren in de bus. Gaat daar dus niet helemaal lekker als je al sinds december wacht
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Nee inderdaad en ik kom gewoon niet verder met ze. Steeds even in de wacht voor navragen bij backoffice. "Ja hoor uw aanvraag is goedgekeurd, moet nu toch echt zeer binnenkort bij u binnenkomen."

    Goed, eens kijken wat de nieuwe aanvraag doet....
     
  16. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Maar is die voorwaarden van 3000 euro er nu wel of niet voor upgrade plat? Lees hier nu 2 verschillende verhalen..
     
  17. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb hem 3 januari aangevraagd.
    5 januari het verzoek voor extra identificatie, gelijk gedaan.
    13 januari werd mijn Apple Pay geüpdatet.
    14 januari bericht dat de kaart op 17 januari wordt bezorgd.

    Er lijken best wel wat verschillen te zijn in de verwerkingstijd gezien de verschillende reacties.

    Bij mij dus niet, maar ik dacht wel dat het zo zou zijn gezien de voorwaarden die op de website stonden ten tijde van de aanvraag. Ik had daarom ook expres wat aankopen uitgesteld. Gelukkig krijg ik nu wel 1,5 punten i.p.v. 1 punt per Euro :)
     
    FlyingDuck, Ruut en BartF vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb het vermoeden dat mijn eerste aanvraag tussen wal en schip is geraakt en nummer 2 wel binnen gaat komen. We zullen zien.
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Net gebeld met Amex, ze vermelden dat dineer actie voor Plat en Cent verlengt is tm 31 JAN (en mogelijk nog langer).

    Snel dus gebruik van maken, als je dat nog niet gedaan hebt :)
     
    FlyingDuck, lloydje33, Jeroenn en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    oh wow! Goed om te weten. Wel gek dat ze dat niet even zelf vermelden...
     

Deel Deze Pagina