American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Leuke actie! Een interessante passage uit de voorwaarden:
    • Het voordeel geldt niet bij aankomst of als u er ook voor heeft gekozen om een van de lounges te bezoeken.
    Ben benieuwd hoe "een van de lounges" gedefinieerd is. Airline lounges op basis van status of business vlucht, daar hebben ze niets mee te maken lijkt me. Privium en Priority Pass wel natuurlijk.
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Denk inderdaad dat het gaat om lounges waar je met je AMEX toegang tot krijgt. Echter vraag ik mij af hoe dit te controleren is? Privium is een heel apart product natuurlijk en als je de Privium lounge inkomt checken ze niet je AMEX. Zelfde volgens mij bij Priority Pass? Anyway, een leuk idee vind ik dit, zeker als je denkt te kort tijd in de lounge te kunnen hebben of met meerdere mensen bent die niet allemaal lounge toegang hebben.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik vind het stiekem ook wel leuk dat het alleen voor Nederlandse kaarten geld :cool:. Normaal krijgen die Amerikanen stuk meer voordelen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Die FB Amex begint wel steeds minder en minder te worden in vergelijking met de reguliere kaart.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  5. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben weer toe aan een Amex Gold, werd deze nog ergens met het eerste jaar gratis geadverteerd? Ook via ref zie ik nu eerste 6 maanden gratis, maar ik kan mij herinneren hier ergens gelezen te hebben dat ergens nog 1e jaar gratis stond waardoor het via de klantenservice alsnog in orde werd gemaakt?
     
  6. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Via een referral aanvragen en dan even de klantenservice bellen dan zetten zij het voor je om naar een volledige creditering :)
     
  7. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Heb ik ook een keer gehad en werd na een paar weken alsnog credited door te bellen met de ledenservice.
     
  8. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Hoe zeker is het dat zij dat doen? Meestal krijg je van de klantenservice te horen: "Dit is de huidige actie en daar kan ik niks aan veranderen"
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dan maak je voor de zekerheid een screenshot. De bijlage is wat je nu ziet bij de FB variant, zal bij de reguliere kaart niet anders zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Bij de reguliere Amex Gold staat duidelijk de eerste 6 maanden gratis. Voorheen was dit wel altijd een jaar.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Bij de FB ook als je verder doorklikt.
    De pagina ervoor geeft dit beeld weer.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    M'n aanvraag voor een upgrade naar Platinum was 16 december goedgekeurd en ik wacht nog steeds op de kaart.

    Afgelopen dinsdag nog eens gebeld waar de kaart blijft. Zou binnen 3 dagen worden teruggebeld maar het blijft stil.

    Zit er nu echt aan te denken om de boel dan maar te annuleren...
     
  13. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Hier hetzelfde. 20 december goedgekeurd en ondertussen al twee keer gebeld en te horen gekregen dat de kaart "nu echt wel binnen een week in huis moet zijn". Als ze maar niet de XP's met terugwerkende kracht op December verwerken! En ik benieuwd aan welke uitgave wij moeten voldoen aangezien ze daar nog wel eens wijzigingen in aanbrengen.
     
    FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dan maar zelf even gebeld.

    Inderdaad was mijn aanvraag 16 december goedgekeurd maar vanwege de vele upgrade-aanvragen is er nu een achterstand bij de backoffice.

    Hoe lang het nog gaat duren is onbekend... :mad:
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    achterstand bij de backoffice? Amex is kennelijk verrast door het succes van hun eigen promotie...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Heb nu bijna een jaar een gewone Amex kaart en ben toch een beetje teleurgesteld door de mogelijkheden van de punten.

    Ik ging er vanuit dat deze 1:1 naar alle grote spaarprogrammas om te zetten zijn. Blijkbaar is dit wel zo voor buitenlandse accounts, maar kan je binnen Nederland maar beperkt de punten omzetten tegen een slechtere koers(5:4 bij FB).

    Ik had gehoopt ze te stallen bij Emirates. Is hier een mogelijkheid voor en zijn er wel eens acties om punten om te zetten voor een betere koers?
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Het is inderdaad jammer dat je bij de meeste programma's 4 miles voor elke 5 punten krijgt.

    Om op je vraag terug te komen: Singapore Airlines Krisflyer had onlangs een bonus waardoor je op (bijna) een 1:1 transfer ratio uit kwam. Ook Cathay (Asia miles) had een soortgelijke actie in het verleden.

    Het kon inderdaad beter, maar desondanks is het nog altijd beter dan het alternatief (Flying Blue miles).
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Die XP's worden denk ik wel voor december gecrediteerd...
     
    vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  19. Jeroenn

    Jeroenn Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik kreeg vandaag een telefoontje van Amex, dat mijn upgrade naar platinum niet kon, omdat ze vasthouden aan de regel van minimaal 6 maanden de kaart hebben. (was van initiële gold -> platinum)

    Nou is dat in mijn geval over een week, wanneer ik gewoon een nieuwe aanvraag mocht indienen. En dus op tijd voor de bonus, maar mogelijk een nuttige datapoint voor anderen.
     
    FlyingFonz, DirkOnTour en vanIJsselmuide vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ah ik ging er vanuit dat die jaarbijdrage dan ook in december was voldaan :)
     
    vanIJsselmuide vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina