American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    Ja hoor…, net zoals @Bijzonderetickets is mijn kaart geannuleerd. Ook aan de identificatie plicht niet voldaan.

Overigens wel mails gehad, maar dat ging over een oude kaart waar fraude mee was gepleegd. Blijkbaar zat de oude kaart nog gekoppeld aan mijn huidige kaart. En het systeem ziet het verschil niet. Ow ow

Hopelijk lossen ze het snel op :oops:

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.440
    Trofeepunten:
    483
    Hopeloos.... Sterkte er mee en hopelijk lossen ze het snel op inderdaad.

3. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Na bijna drie weken heb ik gisteren mail gehad dat mijn Platinum kaart onderweg is, ondanks een vlot en soepel verlopen identificatieplicht. Verder krijg ik nu al drie dagen lang twee mails per dag dat mijn Apple Pay is bijgewerkt. Hoop dat dat ook snel ophoudt haha..

4. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    Opgelost. Binnen 24 uur. Snel geregeld. Ook al de kaart gebruikt, kortom het werkt.

westi en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist een mail gekregen om mijzelf te verifiëren met ID en adresbewijs.
    Ben benieuwd of ze de upgradevereisten van blue naar platinum al hebben bekeken voordat ze deze mail verstuurden of dat ze dat hierna pas doen, wat me een onlogische volgorde lijkt.

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Op 15-12 voor de 2e keer documentatie opgestuurd. Aanvraag is goedgekeurd maar wacht nog steeds op de kaart...

7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Zo lang de aanvraag is goedgekeurd is het prima toch ;)

Overigens heb ik deze info niet hoeven te verstrekken bij de blue card bedenk ik me nu. Wat is dat het verschil dat het bij de platinum wel moet?

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Moest de info ook geven bij de Blue Card. Daarom verwees ik ze ook dat ze die info een week eerder hadden gekregen. Prima zei de dame aan de telefoon.

Bleek dus niet prima want hierna nog 2x moeten invullen. Vetraging met de kaart zal nu wel liggen aan de feestdagen...

9. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Vreemd dat ik dat dan niet hoefde, die kaart lag met 2 dagen ook al op de mat thuis.
    Administratie is niet het sterkste punt bij Amex laten we maar zeggen.

Ruut vindt dit leuk.
  10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Iemand enig idee dat als je iemand extra Platinum kaarthouder maakt voor de Priority Pass en Privium etc, of je later van persoon kan wisselen en zoja of er een minimale tijd voor moet tussen zitten?

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Ik weet niet hoe het bij de reguliere kaart gaat, maar toen ik de plat FB kaart nam, kreeg mijn vrouw automatisch en ongevraagd de plat42. Ik wilde deze status aan mijn dochter geven, maar dat kon pas na een jaar.

12. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Pff wat is de klantenservice AMEX toch soms moeilijk, simpele vraag: Gold card houder mag 2x per jaar lounge toegang, bij een extra kaart krijgt die persoon ook een priority pass?
    Medewerker 1: Ja, extra kaarthouder krijgt bij gold ook een priority card erbij met dezelfde toegang. Daarnaast weet dat je altijd een extra gast mee mag nemen gratis als gold card houder....
    Medewerker 2: Nee, extra kaarthouder krijgt geen priority card, het of 2x alleen of 1x samen. Een gratis gast is ook niet waar...
    Wat zal medewerker 3 zeggen?

Ruut vindt dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Mij werd ooit verteld dat je een extra gast mee mag nemen maar dat je daar voor moet betalen.

14. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Medewerker 3: Geen priority pass voor extra kaarthouder, 2x lounge bezoek is 2x 1 persoon of 1x 2 personen tegelijk. Een introducee moet een extra kaarthouder zijn om die gratis lounge bezoek te kunnen gebruiken, anders 28 euro.. Want extra kaarthouder wordt geregistreerd bij priority pass in het account van de hoofd kaarthouder.

Aangegeven dat het wel erg verwarrend vind en dat vond de medewerker ook...

Leuk idee: Insideflyer behandeld vragen van forum leden met hun AMEX contactpersoon, misschien leuke kolom op de website. Vraag van de maand aan AMEX ofzo..

FlyingFonz vindt dit leuk.
  15. Figarro

Figarro Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Welk argument heeft hij gebruikt als ik vragen mag? Want bij mij deden ze daar net moeilijk over. :/ Het is gek, want op alle advertenties zie je momenteel nog steeds de tekst dat het 1e jaar gratis is. Zelfs bij degene die de vriend introduceert staat die oude aanbieding nog.

16. Figarro

Figarro Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Voor beiden, het ligt eraan welk deel je gedekt wil hebben en het is ook nog iets gecompliceerder, kwam ik recentelijk achter. Als het je puur om de annuleringsverzekering gaat kun je doen wat tjappie voorstelt. (dit kende ik overigens zelf nog niet)

Echter, als je gewoon gedekt wil zijn op je reis volstaat het om een aantal aankopen daar te doen. Dan ben je ook gewoon verzekerd voor wat die periode gebeurt, zolang je dus de kaart ter plekke actief gebruikt hebt.

Tenslotte, waar ik recentelijk achter kwam is dat het ook in je nadeel kan werken. Namelijk voor de reisverzekering geldt dat je bij een incident een actieve kaart moet hebben. I.a.w. stel dat je een reis boekt die over 9 maanden plaatsvindt en deze met je credit card betaalt (en eventueel zelfs extra fee betaalt hiervoor), maar je annuleert tussendoor je kaart. Dan ben je niet meer gedekt op de reis zelf (zowel annulering als ongevallen niet), ook al heb je de reis met je kaart betaald.

Voor de aankoopverzekering geldt dat niet. Dan blijft je product verzekerd, ook nadat je je kaart opgezegd heeft en telt alleen dat je je kaart gebruikt hebt bij het betalen ervan.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Zojuist nog even gebeld waar die Platinum card nu blijft.

De medewerkster, vanuit de VS, zei dat er op 21-12 een aantekening was geplaatst dat ik nog geen 6 maanden de Blue card in bezit heb en dat is een voorwaarde...

Morgen tijdens kantooruren maar weer eens bellen.

18. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon gezegd dat hij eerder wilde upgraden met mijn link toen ik nog goud had, destijds de boel niet heeft doorgezet en nu met plat de boel gehalveerd is, en of ze er wat aan konden doen. Ja hoor geen probleem.

19. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Oh fijn dat ze dat ook even uit zichzelf melden dan. Ik wacht het nog een aantal dagen af.

Mocht het niet lukken voor mij dan stop ik denk ik maar even een jaartje met Amex.

20. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Als je je kaart opzegt, wat doen jullie dan met je AMEX punten dan? Of laat je ze vervallen?

Deel Deze Pagina