American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Tijdens mijn vorige upgrades kreeg ik steeds een nieuw kaartnummer.
    Wacht nu nog steeds op de Platinum. Misschien dat ik ga annuleren als ie er morgen nog niet is...

2. AlexFL

AlexFL Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Misschien moet je even met ze bellen, als alles namelijk in orde is is die kaart binnen een paar dagen onderweg. Maar als er iets niet klopt met de verificatie dan nemen ze soms geen contact met je op waardoor je aanvraag maar blijft hangen.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Hoe kom je aan die informatie?

Vanaf een splinternieuwe Blue card heb ik direct de Platinum aangevraagd. Toen ik vorige week belde om te vragen waar dat ding blijft werd verteld dat ie uiterlijk deze week binnen zou komen, de aanvraag was namelijk goedgekeurd...

4. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik werd gebeld.... als jij hem wel krijgt, wat ik hoop, ga ik klagen!

5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Hmm jammer, vorige week mijn upgrade ingediend.

Maar hebben ze je wel een plat kaart gegeven maar dus niet de punten erbij? Of gaven ze aan dat je helemaal niet kon upgraden oid?

6. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Je kan wel de plat kaart krijgen, maar niet de punten, want "volgens de voorwaarden" etc (en ik heb al mijn hele leven Amex cards, maar niet de 'goede'...)

Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Oh...
    Nou ik ben benieuwd.

Morgen ga ik nog een keer bellen. Als inderdaad blijkt dat je die kaart een half jaar moet hebben wordt het nog leuk. Momenteel heb ik 3 maanden de FB Gold en daarvoor een jaar de reguliere Gold card :)

8. RuudHier

RuudHier Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    De oude wordt dus niet zomaar geblokkeerd? Want dan heb ik misschien een probleem als ik in het buitenland ben. En het klinkt alsof de autohuurverzekering dan ook al met de oude kaart te gebruiken is?

De 75.000 miles zijn natuurlijk super mooi, alleen jammer dat je toch het volle abonnementsbedrag moet betalen (itt eerste jaar gratis bij gold). Of zijn er nog manieren om dat te omzeilen? 600 euro is niet niets. Mijn retentiedeal was tot nu toe altijd 20.000 gratis miles en dubbele punten 3 maanden lang. Zo veel beter is deze upgrade-deal in euro's per punt niet eigenlijk ;)

9. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik had hetzelfde. Uberhaupt geen upgrade, dus ook geen Plat card

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja zelfde hier dus. 2 maanden terug mn reguliere gold opgezegd :mad:

FB plat nemen heeft absoluut niet mijn voorkeur,met de weinige voordelen. 60 xp is imo het enige voordeel van die kaart maar dat vind ik het geld niet waard.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Je krijgt een nieuwe kaart met nieuw nummer, je oude kaart blijft echter ook gewoon doorwerken met de voordelen van je upgrade. Dus je kan gewoon lekker op vakantie gaan.

RuudHier vindt dit leuk.
  12. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    De actie geld niet voor een business gold upgrade naar persoonlijk platinum, aldus medewerker van amex. jammer :(

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Zojuist gebeld, navraag bij de afdeling die over de upgrades gaat leverde op dat mijn aanvraag is goedgekeurd en ik de kaart toch echt uiterlijk begin komende week binnen moet hebben.

Wordt vervolgd...

lloydje33, RobertFB en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. DyingToLive

DyingToLive Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je gedekt bent op je reisverzekering als je de reis niet betaald hebt met de kaart, maar kan aantonen dat dit niet mogelijk was. Weet iemand hier meer over en hoe dit te claimen? Ik heb een reis naar Oostenrijk geboekt waar ik op geen manier met AmEx kon betalen. Volgens de reisvoorwaarden zou verplichte quarantaine gedekt zijn onder AmEx verzekering.

15. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    yep; contact opnemen met Amex. Zij zullen je met de verzekeringstak in contact brengen. Daar kan je aangeven waar je hebt geboekt op welke dag. Zij kijken dan gelijk mee op de site. Voor jezelf screenshots maken. Zij maken een notitie van het verhaal en je krijgt dan telefonisch een bevestiging dat mocht er iets gebeuren dat je gedekt bent.
    Amex wil dit niet promoten omdat ze zo lekker overal onderuit kunnen komen en mensen geen claims zullen indienen.

16. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Met een maand verlengd (!?)

Schermafbeelding 2021-12-22 220850.png

Laatst bewerkt: 22 dec 2021
    FlyingFonz, Peter02 en Maarten_22 vinden dit leuk.
  17. leetness

leetness Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Is er al iemand die meer duidelijkheid heeft over het annuleren van de kaart na de upgrade? Ik wil graag meedoen maar heb eerlijk gezegd geen behoefte aan een plat kaart voor €600. Mijn plan zou zijn om na de ugprade op te zeggen, en te switchen naar een FB kaart.

18. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Zijn best wat berichten over geplaatst, stuk of 7 pagina's terug toen de actie online kwam. Ik ga er vanuit dat ik hem minstens een half jaar aan moet houden en dat doe ik graag voor de 75k en alle andere voordelen. Als je dat risico niet wilt nemen, dan kun je het aanbod beter aan je voorbij laten gaan.

leetness vindt dit leuk.
  19. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Na een half jaar kun je inderdaad weer downgraden. Opzeggen werkt wellicht als je de punten dan al hebt overgezet, maar ik waag het er niet op, daar is Amex me te waardevol voor

leetness en Peter02 vinden dit leuk.
  20. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of je bij extra kaart gold ook een priority pass krijgt voor de extra kaarthouder?

Vond dit op de site van AMEX:
    Priority Pass voor Extra Kaarthouders
    • Houders van extra kaarten mogen op uitnodiging van de hoofdkaarthouder de luchthavenlounges bezoeken;
    • De hoofdkaarthouder kan hiervoor zijn gratis bezoeken gebruiken;
    Hoop dat iemand ervaring heeft, of hoe z'n uitnodiging dan werkt als je er zelf niet bij bent als hoofdkaarthouder..

Laatst bewerkt: 23 dec 2021

Deel Deze Pagina