American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Hier al succesverhalen met aan aanvragen van een blue card en die meteen upgraden naar een platinum?

Persona5 vindt dit leuk.
  2. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Wacht nog steeds op reactie van mijn aanvraag. Ongeveer weekje geleden gedaan. Will keep you posted!

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg gisteren een mail dat ik kopie paspoort moest uploaden inclusief kopie van een document dat aantoonde dat ik op dit adres woon.
    Dat kopie paspoort hebben ze al gekregen toen ik 3 weken terug die Blue card aanvroeg...
    Amex en ict.

4. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Oh in dat geval heb ik er weinig vertrouwen in dat mn blue card nog op tijd binnen is om een plat aan te vragen.

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Lees net pas over de Fine Dining actie.. Is die er nog?

EDIT: Even gebeld en de Amex medewerker heeft mij aangemeld, nu nog een lunch locatie vinden voor de 31ste:)

Laatst bewerkt: 15 dec 2021
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    En vandaag weer een mail dat de documenten niet de juiste waren... Om m'n adres aan te tonen had ik de rekening van Essent erbij gevoegd, kennelijk niet voldoende.
    Heb ze nu de verlengbrief voor m'n parkeervergunning van de gemeente gestuurd. Wordt een lange weg op deze manier.

7. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij ook gelazer over de documenten. Paspoort is niet goed (BSN mag niet afgeschermd). Vorige keer met de upgrade naar Gold ook gedoe gehad.

Ruut vindt dit leuk.
  8. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Ik had dezelfde problemen met de documenten. 3x geupload, uiteraard elke keer met de kopieID app. Uiteindelijk maar een afspraak gemaakt zodat iemand langskwam, en die gaf aan dat je inderdaad je bsn niet moest afschermen :|

Ruut vindt dit leuk.
  9. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Als Platinum FB en Platinum Amex had ik geen zin om tijd te verspillen aan uploaden van documenten wat niet werkt. Dus afspraak gemaakt. Dan komt er iemand bij je thuis langs en is alles in 1 x geregeld. Veel beter, zeker als je toch vanuit huis werkt.

Ctk vindt dit leuk.
  10. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat had ik ook. Geweigerd nieuwe paspoort kopie te sturen omdat ze die van een andere kaart van mij al hadden (en vervolgens niet konden vertellen waar die dan gebleven was). Na veel gedoe kaart upgrade (door goede service medewerker) gekregen zonder nieuwe kopie.

11. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Had ik ook. Las later dat slechts bepaalde documenten geaccepteerd worden voor de adres check.

12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Ik ben redelijk moet stomheid geslagen moet ik zeggen. In oktober heb ik een upgrade aangevraagd van Gold naar Platinum. Daags nadat ik mijn Platinum kaart binnen heb gekregen was mijn kaart ineens geblokkeerd.

Dit is uiteindelijk na zo'n anderhalve week opgelost. Dat was niet bepaald eenvoudig omdat de wachtrijen nogal lang waren. Door de CEO NL berichten te sturen ben ik toen uiteindelijk in de avonduren gebeld door een teamleider. Direct daarna was het opgelost. Nog een uitleg gekregen dat dit komt door een verkeerde koppeling in het systeem waardoor mijn identificatie (toch een stuk of vijf pogingen gedaan) nog niet goed was.

Deze week heb ik even gebeld om navraag te doen naar een refferal bonus. Een vriend van me had een kaart aangevraagd en ik had de punten nog niet binnen. Zou in orde gemaakt worden binnen zo'n twee weken.

Vanmorgen heb ik ingelogd en tot mijn verbazing zie ik dat mijn kaart is geannuleerd (!). Dus niet geblokkeerd, nee, opgeheven. Een transactie proberen te doen en dat lukt inderdaad niet. Voor de duidelijkheid: ik had op geen enkele manier kunnen bevroeden dat mijn kaart geblokkeerd of geannuleerd zou worden. Rekeningen netjes voldaan, geen e-mail (SPAM box gecheckt), etc.

Ik zit momenteel in Azië en het plan is om daar nog wel enige tijd te blijven. Een weekje vakantie in Bali voor de boeg waarbij ik hotels wil afrekenen met AMEX.

Gelukkig heb ik nog een VISA kaart mee, maar ik vind dit wel bijzonder storend. Want als de kaart daadwerkelijk is geannuleerd dan zou dat inhouden dat ik pas bij terugkomst in NL (volgens planning medio februari) weer gebruik zou kunnen maken van de kaart plus. En wat te denken van de priority pass.

Straks maar eens bellen, maar ik begin zo langzamerhand wel een beetje moedeloos te worden van het amateurisme bij AMEX.

Peter02, MoonJ, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wel heel erg ja.

14. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Inmiddels het eerste contact gehad. De kaart is geannuleer door..... (tromgeroffel):

- niet voldaan aan de idenificatieplicht.

Niet te begrijpen. Eerst al een blokkade van een nieuwe kaart in oktober. Toen is het opgelost en nu - zonder enige waarschuwing - opnieuw.

Moraal van het verhaal: zorg altijd dat je een backup creditcard bij je hebt.

Ze bellen me vanmiddag terug, ik ben benieuwd.

15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Wat een geklooi van Amex @Bijzonderetickets , daar gaat echt structureel iets niet goed hoor.

Ik krijg maandag mijn blue card binnen (dinsdag de aanvraag gedaan) volgens een email van Amex. Ben benieuwd of het me gaat lukken die Platinum met 75.000 punten te krijgen voor het eind van het jaar. :)

Ruut vindt dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Net even gekeken: door de Priority Pass is ook al een streep gehaald, terwijl ik zondag ga vliegen en nog een aantal tripjes voor de boeg heb. Echt om moedeloos van te worden.

17. AlexFL

AlexFL Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Als briefpost of komt ie nu als pakketje?

18. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij aangetekend pakketje.

19. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Tot mijn (genoegzame) verbazing hebben ze de annulering kunnen herstellen waardoor ik mijn kaart gewoon nog kan gebruiken.

Peter02, MoonJ, Urbanjazz en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist de Blue Card binnengekregen, meteen geactiveerd en de upgrade voor Platinum eruit gedaan. En nu maar afwachten of ie er doorheen komt :)

Eigenlijk best een mooi pasje, met dat doorzichtige, misschien hou ik m wel ;)

Deel Deze Pagina