Augustus 2021: extra kaarthouder (gold) aangemeld bij de Amex platinum kaart.
Dezelfde dag: aanvraag bevestigd, verzoek om te identificeren. Identificatieproces doorlopen (idin, inkomensgegevens, paspoortscan vanaf mobiel etc. etc.). Flink wat tijd bezig geweest want paspoort onder te schuine hoek, spiegeling zichtbaar, foto niet scherp, etc.
Twee dagen later een mail: "U heeft met succes uw extra kaartaanvraag ingediend. De verwerking, inclusief de levering van uw kaart, duurt maximaal 15 werkdagen."
Een maand later niets gehoord of gezien. Gebeld. Het moest worden nagekeken door een andere afdeling en ik zou worden teruggebeld.
Twee weken radiostilte. Weer gebeld. Na 40 minuten wachtrij opgehangen. Paar dagen later weer gebeld, 1u20 in de wacht gestaan, opgehangen.
Twee weken later, opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Het is me in oktober niet gelukt om Amex telefonisch te pakken te krijgen. Ik had ook een vraag over de aankoopverzekering, want er was iets kapot gegaan dat 220 dagen oud was en die verzekering geldt de eerste 240 dagen.
Daarna volledige radiostilte, geen zin meer om in de wachtrij te staan. Vorige week weer eens gebeld. Weer doorgezet naar andere afdeling. Voor de aankoopverzekering jammer de bammer, inmiddels is het product ouder dan 240 dagen. Ik heb nog aangeboden mijn telefoonrekening te sturen dat ik diverse pogingen heb gedaan om Amex te bereiken maar dat de wachttijd meer dan een uur betrof, maar daar hadden ze geen boodschap aan. En de aanvraag van de kaarthouder is kwijtgeraakt. Aangeboden om de bevestigingsmail van de 'succesvolle aanvraag' door te sturen. Nee hoor, niet nodig. Ik kon altijd een nieuwe aanvraag indienen. Ik gaf aan dat dat identificatieproces een drama was, hadden ze ook geen boodschap aan.
Prima service voor een credit card van 702 euro per jaar
Klik om te vergroten...