American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Augustus 2021: extra kaarthouder (gold) aangemeld bij de Amex platinum kaart.
    Dezelfde dag: aanvraag bevestigd, verzoek om te identificeren. Identificatieproces doorlopen (idin, inkomensgegevens, paspoortscan vanaf mobiel etc. etc.). Flink wat tijd bezig geweest want paspoort onder te schuine hoek, spiegeling zichtbaar, foto niet scherp, etc.
    Twee dagen later een mail: "U heeft met succes uw extra kaartaanvraag ingediend. De verwerking, inclusief de levering van uw kaart, duurt maximaal 15 werkdagen."

Een maand later niets gehoord of gezien. Gebeld. Het moest worden nagekeken door een andere afdeling en ik zou worden teruggebeld.
    Twee weken radiostilte. Weer gebeld. Na 40 minuten wachtrij opgehangen. Paar dagen later weer gebeld, 1u20 in de wacht gestaan, opgehangen.
    Twee weken later, opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Het is me in oktober niet gelukt om Amex telefonisch te pakken te krijgen. Ik had ook een vraag over de aankoopverzekering, want er was iets kapot gegaan dat 220 dagen oud was en die verzekering geldt de eerste 240 dagen.

Daarna volledige radiostilte, geen zin meer om in de wachtrij te staan. Vorige week weer eens gebeld. Weer doorgezet naar andere afdeling. Voor de aankoopverzekering jammer de bammer, inmiddels is het product ouder dan 240 dagen. Ik heb nog aangeboden mijn telefoonrekening te sturen dat ik diverse pogingen heb gedaan om Amex te bereiken maar dat de wachttijd meer dan een uur betrof, maar daar hadden ze geen boodschap aan. En de aanvraag van de kaarthouder is kwijtgeraakt. Aangeboden om de bevestigingsmail van de 'succesvolle aanvraag' door te sturen. Nee hoor, niet nodig. Ik kon altijd een nieuwe aanvraag indienen. Ik gaf aan dat dat identificatieproces een drama was, hadden ze ook geen boodschap aan.

Prima service voor een credit card van 702 euro per jaar :mad::mad:

MoonJ, BartF, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wel een heel trieste service.

De bonus bij de start en eventueel verlengen bij Amex zijn leuk. Verder heb je eigenlijk meer aan de "goedkope" Visa van de bank.
    In mijn geval, 40 euro per jaar, met bestedingslimiet van 10.000 euro & 360 dagen aankoop garantie. Van die bespaarde 662 euro kan je voor een paar tientjes een reisverzekering afsluiten en dan heb je nog meer dan 600 euro over om zelf aan leuke dingen uit te geven.

stefan_vdb, BartF, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Classic Amex experience.

Heb ook 2x maanden moeten wachten op een extra kaart.

4. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Deze staan alleen niet op de lijst waar je uit kan kiezen per stad.

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Dat is dan weer een voordeel...

6. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Een van de Gastrobars kun je ook prima lunchen, weet alleen niet of ze op de lijst staan.

7. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    En de kaart is binnen, 75k MR ook gelijk bij geboekt op de site.

Waar de kaart voorheen gewoon in een envelop binnenkwam hebben ze er nu wel een leuk uitpakmomentje van gemaakt.

FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Met gratis kaasplankje!

9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ja in ieder geval de oriental.

10. Airbl0k

Airbl0k Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Hier ook platinum kaart ontvangen, zondag aangevraagd en vrijdag/ zaterdag binnen, erg snel dus als je het mij vraagt! Nu even wachten op de priority pass en privium.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor de Gold upgraders, weet iemand of je de bestaande priority pass houdt of je een nieuwe krijgt?

12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.441
    Trofeepunten:
    483
    Je krijgt een nieuwe. Effe bellen voor het nieuwe nummer (bellen met AMEX).

13. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    wanneer had je hem aangevraagd? Ik wacht ongeduldig haha.. heb hem de 5e aangevraagd, maar nog geen mail of post ontvangen. Zou me wel goed uitkomen als hij snel bezorgd wordt, deze week weer vliegen. :)

14. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik hoop dat AMEX de MR voor nieuwe klanten ook eens opschroeft. 30k MR (via referral) vs 75k MR voor een upgrade is een behoorlijk verschil. Gebruik je geen referral, dan krijg je zelfs niet eens MR.

15. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Gaan we dat morgen maar even doen. Als het pasje er niet op tijd is kan ik altijd nog met de app naar binnen.

16. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vorig weekend de upgrade aangevraagd naar platinum, voor de 75K bonuspunten. Nog niets vernomen. Er staan 10 werkdagen voor.

Peter02 vindt dit leuk.
  17. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Haha en ook weer een echt firstworld problem wat weer terug is, omdat het pasje van metaal is glipt ie nog wel eens ongewild uit m'n Secrid kaartportemonnee. Hebben meer mensen hier last van?

Urbanjazz en DirkOnTour vinden dit leuk.
  18. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ja hoor. Het is een problem met de metalen kaarten. Mijn Revolut Metal is nu in een van de binnenvakjes.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  19. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    Als je een extra platinum aanvraagt, terwijl je basis kaart centurion is, krijg je dan ook 75k punten? Iemand een idee…

20. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Wat ook niet helpt is dat het nummer er in is gegraveerd, dat gestampte nummer geeft toch wat meer frictie omdat het de kaart hier en daar net wat dikker maakt.

Deel Deze Pagina