American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Het gaat er voor Thailand om dat er 20.000 usd op dat formulier staat.
    Je kan je Thai pass proberen aan te vragen met je Amex verzekering als je nog tijd genoeg hebt om het te proberen.

Ikzelf ben voor de goedkoopste verzekering gegaan die ik kon vinden, puur voor mn Thailand pass. Mocht ik echt een verzekering nodig hebben daar hebil ik mn eigen Nederlandse (of evt Amex) hier ook voor. Ik heb FWD insurance genomen,is 700 baht voor een maand.

Ook wel handig bij Amex:

Als u op doktersvoorschrift voor ten minste 48 uur in uw hotel moet blijven, betaalt de verzekeraar voor de kamer, tot de polislimiet. Als u vooraf betaald heeft voor excursies of activiteiten waaraan u vanwege uw quarantaine niet kunt deelnemen, zullen zij u daarvoor compenseren tot de polislimiet.

De verzekeraar vergoedt geen kosten wanneer het hotel of de verzorger van de excursie een beleid heeft voor terugbetaling of krediet voor toekomstig gebruik.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2022
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Het certificaat van de Plat kaart vermeldt:

3. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb Amex gebeld voor mijn reis naar Thailand en ze hebben me een apart dekkingsformulier gestuurd met 3 miljoen Covid en medische dekking. En die is voor de thailand pass geaccepteerd.

Urbanjazz, LucW, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ohh dat is wel top!

5. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253

Bijgevoegde bestanden:

6. Goldman

Goldman Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Dit is wat ik inderdaad had begrepen van Amex.

7. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap iets niet helemaal bij de AmEx referrals en dan met name de huidige actie van 60.000 punten. In de voorwaarden staat dat je tot 175.000 bonuspunten per jaar kunt ontvangen. Maar daar ben je met deze verhoogde bonus met 3 referals dan toch al overheen? En het rare is dat ik in mijn account zie dat ik de referral punten gewoon blijf ontvangen, ondanks dat ik die grens dus allang gepasseerd ben. Mis ik iets?
    • Nodig alleen vrienden of collega’s uit voor wie de kaart interessant is
    • U kunt jaarlijks onbeperkt introduceren en tot maximaal 175.000 punten verdienen
    • Het aantal bonuspunten dat u ontvangt is afhankelijk van de kaart waarvoor uw introducé uiteindelijk kiest.
    • U ontvangt het aantal bonuspunten behorende bij de aanbieding die geldt op het moment van de aanvraag van de introducé. Dit aantal kan dus verschillen met de huidige aanbieding.
    • Voor meer informatie raadpleeg de Algemene Voorwaarden.

8. Goldman

Goldman Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Nee je mist niks - ik denk simpelweg dat het een kwestie is van slechte communicatie/organisatie.

Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als een referral in het interne systeem van Amex nog wordt gezien als 20/30k punten in plaats van 60k punten.

jphorn vindt dit leuk.
  9. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Thanks! Ze gaven bij mij aan dat ik dit formulier online moest aanvragen: https://nld-prod-attestations.axa-assistance.com/. Dit werkt goed, behalve dat het dekkingsbedrag er niet op staat. Eens proberen of dit i.c.m. de algemene voorwaarden voor de Thailand Pass voldoende is.

10. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Daarom heb ik gebeld. Vervolgens hebben ze op reisdata een formulier gestuurd met de bedragen erop. Maar misschien is het inmiddels veranderd. Ik heb het formulier gebruikt in december en in januari bij 2 aanvragen.

11. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik wacht inmiddels al sinds 10 maart op mijn Business Gold Card. Eind vorige week al gebeld, maar lijkt nog niet echt te helpen. Meer mensen die al (te) lang wachten op een kaart?

HarmDommisse vindt dit leuk.
  12. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Pff das best lang. Heb zelf net een Plat aangevraagd.... Zal dan niet voor de vakantie komen denk ik...

13. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt bellen en vragen of ze er spoed achter zetten. Tijd terug ook gebeld voor mijn Platinum en kreeg toen te horen "We hebben uw aanvraag bovenaan de lijst gezet". Weet niet of dit daadwerkelijk iets heeft gebracht maar is te proberen.

HarmDommisse vindt dit leuk.
  14. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Iemand heeft via mijn link een kaart aangevraagd en sinds afgelopen dinsdag in huis. Wanneer kan ik mijn 40K punten verwachten? Toen iemand via mij een FB kaart had aangevraagd had ik de punten namelijk al voordat diegene de kaart in huis had dus twijfel nu of ik al moet gaan bellen met AMEX of even moet afwachten.

EDIT: net gebeld, duurt 2 weken na goedkeuring.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2022
  15. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt in de Amex app zien wanneer de miles zijn toegekend - het duurt dan nog wel even voordat ze zichtbaar zijn op je Flying Blue overzicht. Dat volgt dan met het overschrijven van je miles die je met uitgaven hebt verdiend aan het einde van de maand (afhankelijk van je afreken datum)

16. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Beste Robert, bedankt voor jouw reactie maar ik heb het in dit geval over de MR punten van een classic AMEX. Toen iemand een FB kaart via mij nam had ik de bonusmiles al voordat de kaart in huis was. Nu met de Classic is de kaart als sinds dinsdag in huis maar ik heb de punten nog niet. Omdat dit de eerste keer is dat iemand een Classic via mij aanvraagt, vroeg ik mij af of dit klopt of er wellicht iets niet goed is gegaan.

17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    O, ja, nu zie ik het. Staat het aantal MR niet in je app, zoals dat met de FB miles het geval is?

18. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Wel mijn saldo maar geen recent bijgeschreven 40K.

19. DyingToLive

DyingToLive Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wat is dan precies het verschil met een Business Platinum kaart erbij krijgen? Want het is dus een Gold card met alle Platinum voordelen?

20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Er bestaat geen Business Platinum. Bij zakelijke kaarten is de Business Gold Card de hoogste kaart. Als Platinum houder worden dan je voordelen rechtgetrokken zodat je met de Business Gold Card ook de 1,5 punt per euro ontvangt. Sinds de laatste voorwaarden van AMEX mag je geen zakelijke activiteiten meer doen met consumentenkaarten, vandaar dat er nu meer focus is op zakelijke kaarten.

Deel Deze Pagina