American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil op 25 december van AMS naar MEX vliegen.
    Ik kan online een award boeken voor 20k met BA.

    Ik zou graag een keer met de A380 willen vliegen en ik zou daarom graag de route AMS>LHR>LAX>MEX willen vliegen op 1 award.
    Is het mogelijk om dit telefonisch voor elkaar te krijgen?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit zou moeten lukken via de AA reservations desk, ik zou als ik jou was op voorhand wat vluchtnummers opzoeken en de route bij de hand hebben. Dit bevordert het zoekwerk van de agent aan de foon. En ze zullen waarschijnlijk een fee aanrekenen voor een telefonische boeking, tenzij je status hebt, dan wordt die gewaived volgens mij.
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat moet geen probleem zijn: de MPM voor AMS-MEX bij AA/BA is 6882, maar daar mag je met 25% overheen (8602). AMS-LHR-LAX-MEX is 7239, dus dat kan zonder problemen. Zoek inderdaad, zoals @Lionell al zegt, even van tevoren de beschikbaarheid en specifieke vluchtnummers op, dan is het in no-time geboekt. Houd er wel rekening mee dat de taxes/fees voor longhaulvluchten met BA fors zijn! Als die te veel worden, zou je als leuk alternatief de 77W van AA van LHR naar JFK kunnen vliegen, vanaf daar de 77W van Cathay naar Vancouver en vanaf daar via LAX of PHX naar beneden. Dan zit je wel op het randje van wat wel/niet mag qua afstand, maar je kunt het altijd proberen ;)!

    Mocht je eindbestemming niet Mexico Stad zijn, dan kan je altijd overwegen naar een kleinere plaats ergens in Mexico te vliegen: AA heeft een uitgebreid netwerk binnen Mexico (vooral vanuit DFW) en dat scheelt weer een lange busrit, soms lange immigratierijen op MEX en kost qua miles hetzelfde!

    Als je vluchten boekt die op geen manier online zijn te boeken (bijv. Etihad), willen ze de fee vaak sowieso wel waiven. Maar AA/BA vluchten zijn officieel allemaal online te boeken (ook al kan je deze vlucht specifiek niet vinden), dus dikke kans dat je de fee inderdaad gewoon moet betalen. :(
     
    Lionell en bkraan vinden dit leuk.
  4. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    1000 maal thanks:)
    Eindbestemming is inderdaad niet MEX maar SJO.

    First met Cathay van JFK naar YVR zie ik ook wel zitten.
    Ik ga even uitzoeken wat BA mij aan taxes gaat kosten.
     
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Jammer dat de 20.000-award niet naar Midden-Amerika geldt hè ;)! Als je over land naar SJO gaat reizen, zou je een vlucht naar Oaxaca kunnen overwegen: is een leuke plaats om een paar dagen te blijven en je zit alweer 4 uur dichterbij SJO met de bus! Als je met het vliegtuig gaat, zou je even kunnen checken of het misschien goedkoper is om misschien gewoon vanuit de VS (MIA bijvoorbeeld) te vliegen - vluchten binnen Latijns Amerika zijn soms krankzinnig duur... Ik ben ooit van Mexico-Stad naar Guatemala Stad via New York gevlogen omdat dat goedkoper was... :D

    Waarschijnlijk rond de $300,- in economy!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Dat is inderdaad jammer, mijn idee was om op mex te vliegen en van daaruit een FB award met Aeromexico naar SJO te nemen.
    Tickets zijn inderdaad niet echt betaalbaar. Als ik toch zo'n 'exotische' route neem dan natuurlijk ook gelijk in F.

    Terug vlieg ik vanaf panama en hoop stiekem een beetje op een fb promo award rond die periode.
    Is AA 77W leuker dan BA A380 F?
     
  7. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat klinkt als een goed plan ;)! Ik heb AA nog nooit longhaul in F gevlogen, maar ik denk eigenlijk dat BA beter is...
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    FlyRicky, Basjep, Ipponmaster en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Fijn dat je gewoon precies vertelt hoe je het hebt gedaan en welke kosten je daar voor hebt gemaakt. Lekker duidelijk en zo leer ik er echt wat van!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt en graag gedaan! :)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    AA bevestigde het opsturen van een platinum member kit, maar kan tot 8 weken duren voor het verwerkt is... o_O *ongeduldig*
     
  12. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Wat zit er in de kit ?
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Normaal gezien de member kaart en luggage tags
     
  14. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Bij de platinum kit zaten dit jaar geen luggage tags :(! Maar uiteraard wel de platinumkaart en een aantal formuliertjes die je in kunt vullen en aan crew kunt geven om ze te bedanken voor goede service ('In Recognition of Outstanding Service Excellence'). Op mijn afgelopen trip 2 van die dingen ingevuld/uitgedeeld, werd de crew heel blij van en de gin&tonics bleven maar komen :D
     
    Sanne von Kriegenbergh en Lionell vinden dit leuk.
  15. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Bij de Gold kit zaten ze dit jaar wel!
     
  16. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Hmm, raar. Misschien omdat ik vorig jaar al Platinum was en ze dachten 'Hij heeft ze vast nog wel bewaard'? Zit nu te wachten op mijn EXP-kit, misschien dat ze daar dan wel bij zitten :)
     
    Ipponmaster en SVDH vinden dit leuk.
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Kan de crew dan achteraf naar de baas om een stickertje op te halen? :p En de volgende keer dus meteen bij boarden uitdelen..? ;) Of wat hoopt AA er precies mee te bereiken?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik begreep dat ze de code die op het certificaat(je) staat kunnen gebruiken om maandelijks prijzen mee te winnen. Een soort van Staatsloterij onder AA-personeel waarbij de passagiers de lootjes uitdelen :p
     
    FlyRicky en Ipponmaster vinden dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je op twitter lovend bent over samenwerking als je de customer service belt, dan vragen ze ook altijd naar de naam van de persoon waarmee je hebt gebeld. Dat wordt intern ook doorgegeven. Het AA twitter team is trouwens ook een van de betere, altijd heel snel antwoord op vragen en zelfs als je aan het reizen bent en in de shit zit ergens met connections proberen ze om je uit de nood te helpen.
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Een paar weken geleden circuleerde er op sociale media een actie waarbij je na het kijken van een filmpje over het AA programma een aantal vragen moest beantwoorden en je kon dan 1000 AA miles krijgen. Sinds afgelopen weekend staan bij mij die miles bijgeschreven. Ik had ze niet verwacht omdat het zo lang duurde :)
     
    Maan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina