Als ik op de Aadvantage website zit te kijken kan je binnen Europa voor 20.000 in business/first vliegen. Op welke routes is dit ook daadwerkelijk First, LHR-DME?
Ik kan me deze review nog herinneren van @Valentijn :http://ikvliegveel.com/ba-first-moskou/ Daarnaast weet ik dat er een tool bestaat, waarmee je op vliegtuigtype en/of reisklasse kan zoeken, waarbij de in aanmerking komende routes worden weergeven. Ben alleen even de naam kwijt
Van die tool zou ik ook wel de naam willen weten. Niets triester dan je op een fraaie stoel in een mooi toestel verheugen, komen ze aanzetten met een museumstuk met leren bankjes in de eerste klas...
Ik keek net nog even online in m'n AA account voor onze vluchten morgenochtend en ik kreeg ineens de "Mileage Multiplier" aangeboden. Het aanbod was 5655 miles voor 183 dollar, wat duurder is dan voor 177 dollar 6000 miles te kopen... En ik kreeg een aanbod om het segment DUB-JFK te upgraden naar business voor $ 500 per persoon.
Als Gold status lid krijg ik 25% bonus miles. Tellen deze bonus miles ook mee als gekwalificeerde miles om mijn platinum status te behalen?
Dus alleen de miles die ik vlieg tellen mee? Hoe zit dat dan met vluchten met een Iberia nummer. Daar krijg ik 80% award miles, maar hoeveel gekwalificeerde miles dan? 100% of ook 80%? Ik hoop namelijk voor 31 dec. platinum te behalen.
Als je 80% award miles krijgt obv je vlucht, kun je er van uit gaan dat je ook 80% level miles krijgt. Eventuele bonussen op basis van je status krijg je zoals gezegd alleen op je award miles.
Ik ben halverwege mijn Platinum challenge, de miles van de 2 vluchten van gisteren staan al in m'n AA account. 5655 miles en 2 segmenten, volgende week de terugweg en dan kan het harken beginnen!
Dus als ik het goed begrijp is die AA platinum status ook te behalen met een challenge? Ik heb nu de volgende vluchten staan: Sep: HAM-LHR-HKG-LHR-HAM met BA: 12918 miles Okt: BRU-MAD-LHR-KUL-LHR-MAD-AMS met IB: 13092 miles (dus 80%) Nov: OSL-LHR-JFK en ORD-YUL-LHR-TXL met BA: 8790 miles (plus nog vier AA vluchten binnen de VS). Hoe haal ik nu het beste platinum? Gewoon door in augustus een challenge aan te vragen of toch zorgen dat ik voor 31 dec 50.000 gekwalificeerde miles heb plus vier AA vluchten?
De challenge kan je aanvragen door naar AAdvantage te bellen en voor de challenge tellen niet de miles maar de EQP (elite qualifying points) die je verdient afhankelijk van de boeking klasse waarin je vliegt. Voor Gold moet je 5000 EQP verdienen en voor Plat 10000. Dus als ik jou was zou ik je boeking klasses checken van alle vluchten en zo uitrekenen hoeveel EQP je verdient. De challenge loopt over een periode van 90 dagen, dus vraag hem aan voor je eerste vluchten in september. Als jouw vluchten al geboekt zijn en je hebt jouw AA nummer ingevuld FF nummer, dan kunnen ze bij AAdvantage customer service perfect uitrekenen hoeveel EQP je kan verdienen.
Als dat zo is ga ik voor de challenge. Vluchten zijn met name geboekt in O, P en S klasse. Dus dan zou ik in oktober al platinum lid zijn na 13.005 EQP's. Ik vraag eind augustus direct de challenge aan. Eisen ze niet een minimum aantal vluchten met AA of maakt dat niet uit zolang het maar een Oneworld airline is? Kan ik die challenge aanvragen zonder dat ik status heb bij andere airlines? En verdien ik met de challenge ook de gewone award miles?
Iemand enig idee of LAN ook een eligible partner is om de platinum challenge te doen? Met de huidige promotie (zie bijlage) en de FRA-MAD-FRA error rare in C, zou je voor rond de €700 AA Platinum kunnen halen..!